barnedåb. hvilke mad??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.299 visninger
9 svar
4 synes godt om
8. marts 2015

Anonym trådstarter

heej.

jeg er "lidt" nysgerrig om hvad andre fik/har besluttes sig for hvad de skal ha til barnets barnedåb.

tænker lidt! -

velkomstdrinks ?

mad? salatbord?

dessert?

vi tænker selv at vi vil lave alt maden til når vi skal holde barnedåb. til den tid kommer.. - så der skal købes rigtig meget hjem til cirka 24-26 gæster. - synes det er svært at finde ud af hvad man kan  server. vi skal selv stå for maden, og hvilket som kan laves dagen inden??

men det skal ikke være sådan en træls stresset dag. når man også skal i kirke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2015

Mettefpigen

Her lavede jeg buffet med: rejer, laks, +dressing, tomatsuppe+brød, bruchetta, frikadeller, kartoffelsalat, flødekartofler, pastasalat plus noget andet kød jeg ikke lige kan huske. Derefter buffet med kage, ost, kiks og frugt ☺ lavede suppen, bruchetta (minus brødet) kartoflerne, pastasalat, frikadellerne og samlede frugten i forvejen ☺

Anmeld

8. marts 2015

TNBC

Anonym skriver:

heej.

jeg er "lidt" nysgerrig om hvad andre fik/har besluttes sig for hvad de skal ha til barnets barnedåb.

tænker lidt! -

velkomstdrinks ?

mad? salatbord?

dessert?

vi tænker selv at vi vil lave alt maden til når vi skal holde barnedåb. til den tid kommer.. - så der skal købes rigtig meget hjem til cirka 24-26 gæster. - synes det er svært at finde ud af hvad man kan  server. vi skal selv stå for maden, og hvilket som kan laves dagen inden??

men det skal ikke være sådan en træls stresset dag. når man også skal i kirke.

Vi fik sådan noget brunch/buffet til min nevøs barnedåb..
Og så var der kage bagefter. Drikkevarer, kunne man hente oppe i køkkenet.

Jeg går ind for buffet til sådan nogle ting, fordi der er noget for alle, og det er bare lettere, og skønt for børnene at de selv kan løbe op og hente mere.

Anmeld

8. marts 2015

Sujan

Min ældste datters barnedåb blev holdt om sommeren så der havde vi lånt telt, bord og stole og var udendørs. Jeg har en bekendt der har en pølsevogn som vi fik ud... Folk var vilde med det:-) 

ellers var der kaffe, kage, lidt snacks og drikkevare... 

Nu er det snart 3 år siden og folk snakker stadig om pølsevognen.. Men var nok også vejret og hyggen der var med til det bare blev super godt. 

Ved min yngste datter fik vi brunch

Anmeld

9. marts 2015

Papillon

Vi havde omtrent samme størrelse selskab som jer og stod for det meste mad selv. Vi havde så familie, der tilbød at hjælpe, og så delte vi opgaver ud mellem dem.

Velkomst var mousserende vin.

Mad var buffet med frikadeller og kyllingespyd som kød, broccolisalat, pastasalat, grøn salat og kartoffelsalat dertil og brød. Kan ikke huske, om der var andet kød

Dessert var fondantkage, som et familiemedlem lavede. Derudover var der lidt ost, kiks og frugt.

Vi endte med at holde et budget på ca. 1.500 kr. 

Anmeld

9. marts 2015

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Papillon skriver:

Vi havde omtrent samme størrelse selskab som jer og stod for det meste mad selv. Vi havde så familie, der tilbød at hjælpe, og så delte vi opgaver ud mellem dem.

Velkomst var mousserende vin.

Mad var buffet med frikadeller og kyllingespyd som kød, broccolisalat, pastasalat, grøn salat og kartoffelsalat dertil og brød. Kan ikke huske, om der var andet kød

Dessert var fondantkage, som et familiemedlem lavede. Derudover var der lidt ost, kiks og frugt.

Vi endte med at holde et budget på ca. 1.500 kr. 

Budget på 1.500 kr??? Det kan da vist ikke passe??? 

Anmeld

9. marts 2015

Fremad

Vi laver grill selv i haven... Med gode bøffer og pølser/brød.... Vi laver masser af bland selv salat med stort udvalg... Så laver vi kartoffel salat og nok også flædekartofler... Eller små timian kartofler i ovnen.... Jeg regner med at bage noget lækkert brød.... Sodavand er købt på bud... Vi servere tag selv is til dessert, kaffe og dåbs kage sidst på dagen/aftenen.... Og når folk venter på vi kommer fra kirken, og til maden er klar laver vi bord med koldt at drikke og chokolade/frugt... Vi holder det hjemme.... I haven, udestue og vi blir Ca 30 mennesker.... :-) 

Anmeld

9. marts 2015

Papillon

SØS skriver:

Som sagt hjalp familie med mad, og der var ikke penge imellem os, bortset fra kager, som vi gav 300 kr. for. Det mad vi selv stod for blev til 800 kr. Lokale fik vi for 150 kr. Kjolen var arvet. Drikkevarer gav vores forældre, med undtagelse af velkomst, som jeg ikke kan huske hvad blev, men ikke noget fint og dyrt. Bordpynt blev til billige vaser fra IKEA med friske blomster i, og dugene var af papir. 

Skulle vi medregne alt det, familien var behjælpelig med, giver beløbet selvfølgelig ingen mening. Men jeg har kun regnet med vores egne udgifter her 

Anmeld

9. marts 2015

Zenia's mor

SØS skriver:

Hvordan kan jeres budget kun være på så lidt ..hvor mange gæster havde i med 

Anmeld

9. marts 2015

Papillon

Zenia's mor skriver:

Hvordan kan jeres budget kun være på så lidt ..hvor mange gæster havde i med 

Jeg gætter på, at spørgsmålet er henvendt til mig. Læs mit svar lige over dit. Jeg kan godt se, at det budget, jeg skrev, er misvisende, da det ikke inkluderer den hjælp, vi fik fra familie 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.