Pædagogik eksamen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.174 visninger
12 svar
1 synes godt om
7. marts 2015

Emine1203

Hej folkens. Jeg læser til pædagog og skal op til pædagogik eksamen på tirsdag og er lidt i tvivl om mit emne. Kan i hjælpe mig??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Skal selv til pædagogik eksamen på fredag. Måske jeg kan hjælpe? 

Anmeld

7. marts 2015

Holst85

Blev uddannet for 3,5 år siden, måske jeg kan hjælpe, men med hvad??

Anmeld

7. marts 2015

Emine1203

mor:) skriver:

Skal selv til pædagogik eksamen på fredag. Måske jeg kan hjælpe? 

Hvad har du trukket af emne?

Anmeld

7. marts 2015

Emine1203

Jeg har trukket dannelse og har færdiggjort min fremlæggelse men har lidt svært med at finde en case som skal omhandle dannelse af barnet?

Anmeld

7. marts 2015

Emine1203

Holst85 skriver:

Holst 85. Jeg har trukket emnet dannelse og pædagogisk arbejde og har lavet en problemstilling som lyder;hvordan kan vi som pædagog bidrage til at styrke børnehavebørns dannelse igennem kreative aktiviteter ?

Anmeld

7. marts 2015

Emine1203

Holst85 skriver:

Fik du min besked?

Anmeld

7. marts 2015

Emine1203 skriver:

Hvad har du trukket af emne?

På frøbel foregår pædagogik eksamen ikke sådan. Vi har skrevet en 10 siders opgave som vi så skal forsvare mundligt, hvor vi skal komme med nye vinkler og lidt nyt teori i den mundtlig del. 

Anmeld

7. marts 2015

Emine1203 skriver:

Holst 85. Jeg har trukket emnet dannelse og pædagogisk arbejde og har lavet en problemstilling som lyder;hvordan kan vi som pædagog bidrage til at styrke børnehavebørns dannelse igennem kreative aktiviteter ?

Jeg tænker at du skal passe på at den ikke bliver for liniefaglig. 

Men er dannelse ikke for bredt - tænker om du ikke skal afgrænse det. For dannelse har jo flere betydninger. 

Men måske er det lettere at hjælpe hvis du lige skriver hvilke teorier du har valgt? 

Anmeld

8. marts 2015

Emine1203

mor:) skriver:

Jeg tænker at du skal passe på at den ikke bliver for liniefaglig. 

Men er dannelse ikke for bredt - tænker om du ikke skal afgrænse det. For dannelse har jo flere betydninger. 

Men måske er det lettere at hjælpe hvis du lige skriver hvilke teorier du har valgt? 

Jeg har brugt Klafkis syn på dannelse med der tre grundelementer som er selvbestemmelse, medbestemmelse og solidaritet. Thomas Ziehe om kulturel frisættelse, eftersom mennesket er født med mange rettigheder er også med til at mennesker kan blive meget fjern fra sin familie og kultur. Normer og værdier kan få mindre betydning. Derefter har jeg brugt Erik Eriksons 3. Stadie som er legeaften. Barnet leger rolle lege for at udvikle sin fantasi skal jeg komme ind på, at barnet skal have mulighed for at lege ( ved ikke om Det vil være relevant ). Under pædagogens kompetencer nævner jeg at vi skal vær rollemodeller , og finde det fælles tredje og skal være anerkende men det eneste jeg mangler er en case 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.