Dagplejestart

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.438 visninger
10 svar
1 synes godt om
6. marts 2015

mortilsilke

Jeg er lidt hurtigt ude, da min datter først har DP start d. 1/8. 

Men jeg er begyndt at tænke en del på opstart, især da hun er for tidlig født, og meget sensitiv. Jeg har så fundet ud af at min skole starter igen allerede d. 10 august. Jeg er i tvivl om jeg har tid nok til indkøringen. Hvor længe brugte i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2015

S*DD

mortilsilke skriver:

Men jeg er begyndt at tænke en del på opstart, især da hun er for tidlig født, og meget sensitiv. Jeg har så fundet ud af at min skole starter igen allerede d. 10 august. Jeg er i tvivl om jeg har tid nok til indkøringen. Hvor længe brugte i?

Jeg vil ikke anbefale under to uger.. Det har jeg ikke oplevet noget positivt ved imidlertid erfaring som pædagog. 

Anmeld

6. marts 2015

S*DD

S*DD skriver:

Jeg vil ikke anbefale under to uger.. Det har jeg ikke oplevet noget positivt ved imidlertid erfaring som pædagog. 

Haha auto correct! 

Med Min erfaring som pædagog, skulle der stå 

Anmeld

6. marts 2015

TNBC

mortilsilke skriver:

Nu har jeg ikke startet børn op, men jeg tænker om du ikke kan snakke med dagplejen, om at I starter med indkøringen måske en uge, før hun faktisk skal starte. Altså hvor I er der hele tiden, så hun faktisk ikke passer jeres datter, men så jeres datter stille og roligt, lære hende og stedet at kende, og så den 1, kan I starte med at lade hende være der alene nogle timer af gangen, så du er sikker på at hun er indkørt før du starter.

Jeg mener at mange sætter omkring 14dage af til det, for at være sikker.

Anmeld

6. marts 2015

Klumpe-dumpe

Med min FTF sentensive datter tog det 2 mdr 

Anmeld

7. marts 2015

Sprit25

Med min bare lidt følsomme rutineelskende datter tog det 1 mdr 

Anmeld

7. marts 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

Hvorfor rykker du ikke selv opstarts datoen???  Så den hedder 1/7 men kun som henblik til at få opstartet efter dit ønske.men så har i pladsen og roen. 

Ellers lav en aftale med den dp mor om i kan komme forbi når de er ude og. Lege lidt med. 

Anmeld

10. marts 2015

mortilsilke

årgang84 skriver:

Hvorfor rykker du ikke selv opstarts datoen???  Så den hedder 1/7 men kun som henblik til at få opstartet efter dit ønske.men så har i pladsen og roen. 

Ellers lav en aftale med den dp mor om i kan komme forbi når de er ude og. Lege lidt med. 

Min kommune sagde at datoen var "låst". Tror dog lige jeg ringer til dem i morgen og forklarer situationen, og håber at jeg kan rykke den til d. 1/7.  Tak for rådet.

Anmeld

10. marts 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Det kan blive svært med d.1/7 hvis din DP skal have 3 ugers sommerferie - så ender du med at betale for ingenting. 

Så snak med pladsanvisningen, det kan sagtens svare sig at være lidt "besværlig" og kræve sin ret. De ved nok allerede nu hvor der vil være plads, og hvornår vedkommende skal have ferie. Og få evt din SP med ind over, hvis hun er så sensitiv, skal i måske have dobbelt plads?

Anmeld

10. marts 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

Forklar dem di er villig til at give den ekstra måned trods ferie. 

Hvis det er mere tid til.opstart du søger er det nok det der er.præmisserne.. Men hvis det kan give dig / jer ro er det vel penge godt givet ud. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.