Erfaring med forkortet livmoderhals i 27. uge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.509 visninger
1 svar
0 synes godt om
30. august 2009

Tut

Hej piger,

Efter en tur på fødegangen i går pga. plukkeveer der gjorde ondt og at jeg begyndte at bløde, har jeg lige et par spørgsmål.

Jordemoderen der undersøgte mig sagde at min livmoderhals er 1½ cm. og livmodermunden blød og lidt udvidet.

Hun forklarede mig at jeg skulle hjem og slappe af og ikke løfte på min store søn (2 år) da der var en risiko for at føde for tidligt.

Nu er det jeg spørger jer. Er der nogen der har fået "konstateret" en kort livmoderhals, så tideligt, og hvordan er resten af graviditeten gået? Gik i tiden ud?

Jeg vil selvfølgelig ikke male fanden på væggen og panikke, men jeg synes det ville være rart med lidt "real life" historier om hvordan det kan gå.

Knus

Mette 26+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2009

H+S Skjolgborg.

Tut skriver:

Hej piger,

Efter en tur på fødegangen i går pga. plukkeveer der gjorde ondt og at jeg begyndte at bløde, har jeg lige et par spørgsmål.

Jordemoderen der undersøgte mig sagde at min livmoderhals er 1½ cm. og livmodermunden blød og lidt udvidet.

Hun forklarede mig at jeg skulle hjem og slappe af og ikke løfte på min store søn (2 år) da der var en risiko for at føde for tidligt.

Nu er det jeg spørger jer. Er der nogen der har fået "konstateret" en kort livmoderhals, så tideligt, og hvordan er resten af graviditeten gået? Gik i tiden ud?

Jeg vil selvfølgelig ikke male fanden på væggen og panikke, men jeg synes det ville være rart med lidt "real life" historier om hvordan det kan gå.

Knus

Mette 26+2

Ja her....

Med min datter var jeg 33+4 og tæt på af føde og måtte ligge meget ned hjemme hvis ikke så ville de indlægge mig jeg var 2 cm bløde og have mega pluk veer så meget så dvar i trivl om det var små veer og ikke pluk veer..

Den gang fik jeg samme besked men tro nu ikke jeg er 2 cm og de har heller ikke sagt det.men min egen hjemme jdm har sagt + lægen pga forkort livodrehals og sunke under liv må jeg slet ikke løft anden 2 kg sukker.
De tro ikke på jeg går tiden ud.
Men Men lå i 4-5 uger med min datter og derefter føde jeg hende ikke før da jeg var 40+1 henne.Så derefter var jeg dog lidt øvøv over jeg lå meget ned fra 37+0 henne.Men sådan er det..
Men hold dig godti ro og løft kke det vilde føre du er deromkring 37+0 hvis du ikke føde før det xxx jeg finger for du ikke gør + jeg selv også.
Men sker det ja så sker det.

Mv Henriette 23+5

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.