Nogen der har gode råd om amning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2015

Anonym trådstarter

jenny4 skriver:

Enig i det med overproduktion. Det betyder at hun kun får slukket tørsten fordi alt det første mælk er tyndt mens det gode mælk kommer i midten af måltidet. Med andre ord så drikker hun sig mæt.

der er flere ting du kan gøre: sørg for kun at amme fra et bryst af gangen således at hun ikke få to gange "tørstslukkere" men i stedet får dækket både tørst og sult.

du kan også malke lidt ud inden måltidet således at du kommer af med noget af det tynde inden hun får brystet og hun så dermed får mere af det mættende mælk. 

En måde at komme udenom følelsen af at sprøjte det ind er, at du halvvejs ligger dig på ryggen og så lader hende ligge på din mave (mave mod mave). Så skal hun selv sørge for at holde sig på og dermed også holde vacuum. Den er også god for dine skuldre da du ikke skal holde hende på samme måde som ved alm amning. 

Tak for svar. Har prøvet noget af det du skriver, og nogen af gangene har der været positiv effekt ved at ligge mig mere ned med hende. Så tak for det råd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2015

Lilotte87

Det er klart du ikke føler der er nok mælk, når du er vant til et heftigt nedløb. 

Jeg kan fortælle dig at jeg har fuldammet min datter til 6 måneder og suppleret til hun blev 19 måneder. Mine bryster har ikke været spændt siden hun var tre uger. Jeg har heller ikke lækket, så indlæg var ikke nødvendige. Alligevel var min datter en rigtig tyksak.

Hvis du kan undgå det, så lad vær med at analysere for meget på det. Det er ekstremt sjældent at der ikke er mælk nok og et ammebarn tager ofte på i etaper.

Alt detved du sikkert allerede, man bliver bare usikker når man står i det.  

Anmeld

6. marts 2015

Anonym trådstarter

Lilotte87 skriver:

Det er klart du ikke føler der er nok mælk, når du er vant til et heftigt nedløb. 

Jeg kan fortælle dig at jeg har fuldammet min datter til 6 måneder og suppleret til hun blev 19 måneder. Mine bryster har ikke været spændt siden hun var tre uger. Jeg har heller ikke lækket, så indlæg var ikke nødvendige. Alligevel var min datter en rigtig tyksak.

Hvis du kan undgå det, så lad vær med at analysere for meget på det. Det er ekstremt sjældent at der ikke er mælk nok og et ammebarn tager ofte på i etaper.

Alt detved du sikkert allerede, man bliver bare usikker når man står i det.  

Du har ret. Jeg må bare minde mig selv om, at selvfølgelig har jeg nok mælk, og tro på det. Når hun ikke tager så hurtigt på, MÅ det simpelthen handle om overproduktion og gylpning. Håber jeg kan få has på det. 

Anmeld

7. marts 2015

Isabella_mor

Anonym skriver:

Min lille nye datter på 5 uger ammer jeg. Men hun tager desværre ikke nok på. Jeg føler selv, at jeg har masser af mælk, og har et ret voldsomt nedløb, og det kan løbe til igen og igen under en amning. Det bevirker jo selvfølgelig så, at baby forsluger sig, mister vacuum og har problemer med at huske og trække vejret (dog ik noget alarmerende, men det forstyrrer også amningen, fordi hun hopper af). Hun gylper at par gange om dagen. Ca en gang om dagen ret voldsomt, hvor man virkelig kan høre, at maven vender sig, og det sprutter ud af både mund og næse. Det ligner, at det er ALT mælken.

Jeg prøver virkelig at gå i amme-hi herhjemme nu, og forsøger at presse nogle flere måltider i hende. Forsøger også at strække amningerne ud, så hun ik får for store mængder på én gang. Bøvser hende af så godt jeg overhovedet kan. 

Er der nogle, som har nogle ideer, som jeg ikke har tænkt på? Vil så gerne ha den amning til at fungere. 

Har du prøvet at ligge ned og amme? 

Anmeld

7. marts 2015

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

Har du prøvet at ligge ned og amme? 

Jeg sidder mest op, så det er et stykke tid siden, at jeg har prøvet at ligge og amme. Mestrer det ikke så godt Men det er da et forsøg værd. 

Anmeld

7. marts 2015

Linkaa

Anonym skriver:

Du har ret. Jeg må bare minde mig selv om, at selvfølgelig har jeg nok mælk, og tro på det. Når hun ikke tager så hurtigt på, MÅ det simpelthen handle om overproduktion og gylpning. Håber jeg kan få has på det. 

Nu ved jeg ikke om du har fået det at vide, men husker du at lægge hende til det samme bryst, som hun sidst spiste af? Hvis ikke man gør det, får hun ikke tømt det fede mættende mælk ud som kommer til sidst;-)

Anmeld

7. marts 2015

Isabella_mor

Anonym skriver:

Jeg sidder mest op, så det er et stykke tid siden, at jeg har prøvet at ligge og amme. Mestrer det ikke så godt Men det er da et forsøg værd. 

Jeg har hørt at nedløbet ikke skulle være så voldsomt når man ligger. (På siden) jeg har ikke prøvet på ryggen som der er en der foreslår, da jeg ikke har så store bryster, men hvis du kan det så er det et forsøg værd. 

Anmeld

7. marts 2015

Anonym trådstarter

Linkaa skriver:

Nu ved jeg ikke om du har fået det at vide, men husker du at lægge hende til det samme bryst, som hun sidst spiste af? Hvis ikke man gør det, får hun ikke tømt det fede mættende mælk ud som kommer til sidst;-)

Ja, synes nemlig at jeg har været god til at tænke på at lægge hende til det samme. Altså hvis det er kort tid siden hun sidst blev ammet.

Jeg har også sådan halvt om halvt blokammet de sidste par dage, hvor hun fik fra samme bryst to gange i træk. Bortset fra om aftenen. 

Men tror jeg i dag vil afprøve blokamning på den måde, at jeg giver hende fra det samme bryst fx 4 timer i træk før jeg skifter. Må jo bare eksperimentere lidt. 

Anmeld

7. marts 2015

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

Jeg har hørt at nedløbet ikke skulle være så voldsomt når man ligger. (På siden) jeg har ikke prøvet på ryggen som der er en der foreslår, da jeg ikke har så store bryster, men hvis du kan det så er det et forsøg værd. 

Synes nu nedløbet er stort set lige så kraftigt når vi ligger på siden. Og der har hun også nemt ved at trække hovedet tilbage og miste vacuum og sluge luft. 

At sidde meget tilbagelænet fungerer ok. Hun ligger stadig med benene ud over min side jo.. Men der har hun sværere ved at hive hovedet tilbage, fordi tyngdekraften hjælper lidt til

Anmeld

7. marts 2015

Isabella_mor

Anonym skriver:

Synes nu nedløbet er stort set lige så kraftigt når vi ligger på siden. Og der har hun også nemt ved at trække hovedet tilbage og miste vacuum og sluge luft. 

At sidde meget tilbagelænet fungerer ok. Hun ligger stadig med benene ud over min side jo.. Men der har hun sværere ved at hive hovedet tilbage, fordi tyngdekraften hjælper lidt til

Det er jo også forskelligt fra person til person.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.