Et afslappet forhold til sex...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.541 visninger
5 svar
3 synes godt om
5. marts 2015

Anonym trådstarter

Hej kvinder! 

Keg har en plage, som har været der siden jeg blev seksuel aktiv, og nu er den for alvor steget mig til hovedet! 

Jeh har været seksuel aktiv siden jeg var 14, og er i midten af tyverne nu, og har fundet min prins charming! 

MEN!! - jeg har altid haft så meget præstationsangst i sengen, at hvis jeg selv skal sige det, er en totalt kedelig fisk i sengen, og for mit vedkommende er det eigrig svært bare lige at "kaste sig ud i det". 

Jeg ligger aldrig selv op til sex, hvilket jo leger min kæreste. Jeg er simpelthen for bange for at blive afvist, eller jeg ikke gør det godt nok. De gange jeg har lagt op, har han afvist mig, så det har absolu ikke hjulpet. 

Jeg er meget passiv i sengen, jeg gad godt give slip, slippe ens "indre vildkat" løs! Når han endelig får mig overtalt bla til blow job, nyder jeg ko at han nyder det? Jeg har i forvejen svært ved at vise følelser, så det spiller nok også en rolle i kogle af tingende, men det jo koger jeg arbejder på og er blevet bedre til, men med hensyn til sex, har eet aldrig ændret sig siden min seksuelle debut.. Udover hvis man er fuld! 

Har nogle råd? Også gern nogle råd udover man bare skal kaste sig ud i det, forbjerg forsøger! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2015

April-baby

Jeg var ligesom dig i mit og min kærestes forhold, turede ikke noget nyt, og jeg var en kedelig fisk i sengen, men min kæreste nød det Da heldigvis alligevel. Jeg tog fat i ham og tog en snak om hvad vi lige gør, han vil ha jeg skulle vænne mig til tanken om noget andet i sengen og så hvad. Det tog mig et halvt år om at tænke det igennem, og så da jeg sagde til ham at nu vil jeg altså gerne prøve noget nyt, så gjorde vi det. Man skal vænne sig til sengen, jeg var skræmt fra vid og sans, men hold nu kæft det var fantastisk! 

Håber lidt du ku bruge det til noget (:

Anmeld

5. marts 2015

Missy_B

Anonym skriver:

Hej kvinder! 

Keg har en plage, som har været der siden jeg blev seksuel aktiv, og nu er den for alvor steget mig til hovedet! 

Jeh har været seksuel aktiv siden jeg var 14, og er i midten af tyverne nu, og har fundet min prins charming! 

MEN!! - jeg har altid haft så meget præstationsangst i sengen, at hvis jeg selv skal sige det, er en totalt kedelig fisk i sengen, og for mit vedkommende er det eigrig svært bare lige at "kaste sig ud i det". 

Jeg ligger aldrig selv op til sex, hvilket jo leger min kæreste. Jeg er simpelthen for bange for at blive afvist, eller jeg ikke gør det godt nok. De gange jeg har lagt op, har han afvist mig, så det har absolu ikke hjulpet. 

Jeg er meget passiv i sengen, jeg gad godt give slip, slippe ens "indre vildkat" løs! Når han endelig får mig overtalt bla til blow job, nyder jeg ko at han nyder det? Jeg har i forvejen svært ved at vise følelser, så det spiller nok også en rolle i kogle af tingende, men det jo koger jeg arbejder på og er blevet bedre til, men med hensyn til sex, har eet aldrig ændret sig siden min seksuelle debut.. Udover hvis man er fuld! 

Har nogle råd? Også gern nogle råd udover man bare skal kaste sig ud i det, forbjerg forsøger! 

Har du læst fifty shades of Grey? Ellers vil jeg klart anbefale dig at gøre det, måske kan det gøre det lidt nemmere at lægge op til sex, i hvert fald mens du er igang med bogen

Anmeld

5. marts 2015

AnnaK89

Jeg arbejder rigtig meget på at lære, at elske mig selv og min krop. For mig kan det være en barriere i forhold til at prøve noget nyt.

Men kæreste er heldigvis lige så lysten som jeg, så han afviser aldrig  Det hjælper ihvertfald mig, at jeg ved at han vil mig og kan lide min krop. 

Men tænker lidt hvordan du har det med din krop?

Anmeld

5. marts 2015

jenny4

Hej du,

jeg tror rigtig mange har det som dig. Det kræver mod at kaste sig ud i noget nyt, og især hvad angår sex for det er virkelig en tillidserklæring.

jeg bliver lidt nysgerrig på det du skriver omkring at din kæreste har afvist dig. Er du sikker på, at han har fattet hintet? Jeg har oplevet et par gange med min kæreste at jeg synes jeg var meget tydelig omkring at "det var nu" men så reagerede han ikke. Heldigvis fik jeg spurgt ham hvorfor han ikke havde lyst, og det viste sig at han ikke havde fanget mine signaler (måske fordi han var vant til at det altid var på hans initiativ).

Det næste jeg tænker er, at det altså ikke er et krav at man er en vildkat i sengen. Det er vigtigt at du agerer ud fra hvad du kan mærke en lyst til at prøve og ikke hvad andre forventer (eller du tror de forventer) af dig. Ellers ender du med at lukke helt af fordi det er din krops eneste måde at fortælle dig, at du har overskredet dens grænser. Hvis du med død fisk mener, at du bare ligger der og intet gør, så prøv at starte med at ae din kæreste undervejs (også selvom det bare er på ryggen) og sig mm mm når han gør noget du godt kan lide. Alt nyt kræver træning og du behøver ikke tro, at du skal gå fra død fisk til vildkat - hvis du bare kan starte med at løsrive dig lidt så er det et godt skridt på vejen.

håber du finder ud af det - og husk at sex skal være sjovt og dejligt. Det er ikke en "opgave".  

Anmeld

5. marts 2015

modesty

Anonym skriver:

Hej kvinder! 

Hvorfor tror du at det er sådan? Har du haft oplevelser i barndommen eller ungdommen der har været grobund for din præstationsangst (og hvad der lyder som lavt selvværd - de to hænger jo ofte sammen)? Jeg tænker at man ikke kan fikse sådan en usikkerhed med et fingerknips, men at det handler om at arbejde med ting der er mere overordnede på psyken og ikke specifikt handler om sex. Du snakker også om at du har svært ved at vise følelser, og de to problemer hænger helt sikkert sammen. 

Hvorfor har din kæreste afvist dig? Var det tilfældigt eller er det et tilbagevendende mønster - at han ikke bryder sig om at du tager initiativet?

Som en anden også skriver, tænker jeg at det er super vigtigt at du handler ud fra hvad du har LYST til og ikke ud fra at du gerne vil være ligesom alle de andre/leve op til et eller andet glansbillede. Men det er klart at man nogle gange skal prøve en masse ting af for at finde ud af hvad man har lyst til og der vil det jo klart hjælpe med noget gåpåmod. 

Og så tænker jeg at åbenhed og kommunikation med kæresten er afgørende. Måske det ikke virker så farligt at kaste sig ud i hvis du sætter ord på din usikkerhed overfor ham. I skal skabe et trygt rum sammen, hvor du ikke er bange for at fejle.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.