Hej alle sammen.
Jeg skriver da jeg står i en magtesløs situation, og håber der er nogle heriblandt der kan berolige mig lidt.
Jeg var til NF sidste onsdag, hvor de endte med at måtte sende mig hjem, da de ikke kunne måle fosteret da det lå helt krøllet sammen. Der var godt med liv og hjerte rytmen var også fint. De målte NF, og den var også lav i risiko. Jeg fik en ny tid i dag- en uge efter.
I sidste uge fik jeg også taget nye blodprøver, da de var en uge forældet, de andre.
Jeg kom hjem og tænkte ikke mere over det, og håbede at fosteret lå anderledes idag.
Desværre, lå den idag også helt krøllet sammen. Krøllet sammen men med masser af bevægelse i både arme og ben. NF var stadig fin og det samme ved hjertet, men målene var jo nærmest de samme som sidst. Den lå i samme position som sidst, med benene helt oppe ved hovedet.
Hun lå tallene i computeren og det resulterede i en forhøjet risiko for trisomi 18. 1:119.
Først på mandag har jeg en ny tid, hvor en overlæge skal scanne mig og se, og vurdere om der skal laves en moderkagepiopsi eller andet.
Jeg er SÅ bange, og frygtelig ked af det. Ventetiden er udholdelig og der flyver en million tanker igennem mit hovede.
Mine blodprøver var nu også pludselig med lav værdi. Jeg tror det er tallene fra blodprøven og det lave CRL mål. Målene kan selvfølgelig også være lave pga. At den ligger så bøjet som den gør, men det gjorde den jo også sidst og det er vel ikke normalt? Tænker, om det kan være sygdommen, hvis den har den selvfølgelig, og den kan gøre det? Jeg har læst at den kendetegner små børn. Der er bare virkelig meget liv, og det er frusterende.
Jeg kan ikke få afvide hvis langt jeg er henne, da de ikke kan komme til at måle det! :-(
Andre der har stået i samme situation eller har gode råd?
Kh, Lise
Anmeld