Jeg er bange!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.135 visninger
18 svar
6 synes godt om
4. marts 2015

Lise2708

Hej alle sammen.
Jeg skriver da jeg står i en magtesløs situation, og håber der er nogle heriblandt der kan berolige mig lidt.

Jeg var til NF sidste onsdag, hvor de endte med at måtte sende mig hjem, da de ikke kunne måle fosteret da det lå helt krøllet sammen. Der var godt med liv og hjerte rytmen var også fint. De målte NF, og den var også lav i risiko. Jeg fik en ny tid i dag- en uge efter.
I sidste uge fik jeg også taget nye blodprøver, da de var en uge forældet, de andre.
Jeg kom hjem og tænkte ikke mere over det, og håbede at fosteret lå anderledes idag.

Desværre, lå den idag også helt krøllet sammen. Krøllet sammen men med masser af bevægelse i både arme og ben. NF var stadig fin og det samme ved hjertet, men målene var jo nærmest de samme som sidst. Den lå i samme position som sidst, med benene helt oppe ved hovedet.
Hun lå tallene i computeren og det resulterede i en forhøjet risiko for trisomi 18. 1:119.
Først på mandag har jeg en ny tid, hvor en overlæge skal scanne mig og se, og vurdere om der skal laves en moderkagepiopsi eller andet.
Jeg er SÅ bange, og frygtelig ked af det. Ventetiden er udholdelig og der flyver en million tanker igennem mit hovede.
Mine blodprøver var nu også pludselig med lav værdi. Jeg tror det er tallene fra blodprøven og det lave CRL mål. Målene kan selvfølgelig også være lave pga. At den ligger så bøjet som den gør, men det gjorde den jo også sidst og det er vel ikke normalt? Tænker, om det kan være sygdommen, hvis den har den selvfølgelig, og den kan gøre det? Jeg har læst at den kendetegner små børn. Der er bare virkelig meget liv, og det er frusterende.
Jeg kan ikke få afvide hvis langt jeg er henne, da de ikke kan komme til at måle det! :-(

Andre der har stået i samme situation eller har gode råd?

Kh, Lise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2015

MMOGM

Lise2708 skriver:

Hej alle sammen.
Jeg skriver da jeg står i en magtesløs situation, og håber der er nogle heriblandt der kan berolige mig lidt.

Jeg var til NF sidste onsdag, hvor de endte med at måtte sende mig hjem, da de ikke kunne måle fosteret da det lå helt krøllet sammen. Der var godt med liv og hjerte rytmen var også fint. De målte NF, og den var også lav i risiko. Jeg fik en ny tid i dag- en uge efter.
I sidste uge fik jeg også taget nye blodprøver, da de var en uge forældet, de andre.
Jeg kom hjem og tænkte ikke mere over det, og håbede at fosteret lå anderledes idag.

Desværre, lå den idag også helt krøllet sammen. Krøllet sammen men med masser af bevægelse i både arme og ben. NF var stadig fin og det samme ved hjertet, men målene var jo nærmest de samme som sidst. Den lå i samme position som sidst, med benene helt oppe ved hovedet.
Hun lå tallene i computeren og det resulterede i en forhøjet risiko for trisomi 18. 1:119.
Først på mandag har jeg en ny tid, hvor en overlæge skal scanne mig og se, og vurdere om der skal laves en moderkagepiopsi eller andet.
Jeg er SÅ bange, og frygtelig ked af det. Ventetiden er udholdelig og der flyver en million tanker igennem mit hovede.
Mine blodprøver var nu også pludselig med lav værdi. Jeg tror det er tallene fra blodprøven og det lave CRL mål. Målene kan selvfølgelig også være lave pga. At den ligger så bøjet som den gør, men det gjorde den jo også sidst og det er vel ikke normalt? Tænker, om det kan være sygdommen, hvis den har den selvfølgelig, og den kan gøre det? Jeg har læst at den kendetegner små børn. Der er bare virkelig meget liv, og det er frusterende.
Jeg kan ikke få afvide hvis langt jeg er henne, da de ikke kan komme til at måle det! :-(

Kh, Lise

Har desværre ingen gode råd om det, men ville bestemt ikke gå uden et kram 

men med min søn fik vi en risiko vurdering der hed 1:87 og han er sund og rask 

tænk på at du skal føde 119 børn, og en af de 119 er så syg. Så prøv at tænk positivt selvom det er svært 

håber alt er helt normalt med din lille bebs 

Anmeld

4. marts 2015

Lise2708

MMOGM skriver:

Har desværre ingen gode råd om det, men ville bestemt ikke gå uden et kram 

men med min søn fik vi en risiko vurdering der hed 1:87 og han er sund og rask 

tænk på at du skal føde 119 børn, og en af de 119 er så syg. Så prøv at tænk positivt selvom det er svært 

håber alt er helt normalt med din lille bebs 

Mange tak for dit svar! 

Var det også en risiko ifh. Til Edwards syndrom? Eller til noget af det andet? 

Fik du lavet en biopsi eller? 

Jeg prøver, men det er bestemt ikke særlig Nemt for mig :-( 

De fleste skriver, at det er blodprøverne der trækker det ned, men her er det jo mest scanning!

tak for dit svar! 

Anmeld

4. marts 2015

l.kjoeller

Vi havde risiko 1:92 på downs. Også et sundt og raskt barn.  Håber det bedste 

Anmeld

4. marts 2015

Lise2708

l.kjoeller skriver:

Vi havde risiko 1:92 på downs. Også et sundt og raskt barn.  Håber det bedste 

Dejligt for jer! :-) 

Vil det egentlig altid hedde 1 ud af noget? Altså jeg mener.. Der kan ikke f.eks stå 20:150, vel?

Det er sikkert et tosset spørgsmål, men syntes det står lidt sjovt på papiret, så nu blev jeg i tvivl.. 

Anmeld

4. marts 2015

Vaya

Nej man vil ikke skrive det på andre måder. Man kan altid omregne det til 1:noget. 20:150 som du skriver, er det samme som 1:7,5 så det vil nok blive til 1:8...

Anmeld

4. marts 2015

Lise2708

Vaya skriver:

Nej man vil ikke skrive det på andre måder. Man kan altid omregne det til 1:noget. 20:150 som du skriver, er det samme som 1:7,5 så det vil nok blive til 1:8...

Tak 

Anmeld

5. marts 2015

merethe

Profilbillede for merethe

Håber det bedste for jer

Anmeld

5. marts 2015

Christine

Lise2708 skriver:

Hej alle sammen.

Kh, Lise

Hmm hvad mener du med krøllet sammen? Er det noget scanningspersonalet sagde? Og har du evt. flere børn så du kan sammenligne med hvordan de lå til NF?

Jeg håber det er helt naturligt og at det bare er tilfældigt hvordan h*n har ligget til de to scanninger. Kan godt se at der er frygteligt lang tid til mandag efter sådan en besked. 

pøj pøj med næste scanning.

Anmeld

5. marts 2015

Lise2708

Christine skriver:

Hmm hvad mener du med krøllet sammen? Er det noget scanningspersonalet sagde? Og har du evt. flere børn så du kan sammenligne med hvordan de lå til NF?

Jeg håber det er helt naturligt og at det bare er tilfældigt hvordan h*n har ligget til de to scanninger. Kan godt se at der er frygteligt lang tid til mandag efter sådan en besked. 

pøj pøj med næste scanning.

Nej, det her er min første så har ikke noget at sammenligne med :-( 

ja, altså de sagde den lå helt krøllet sammen, så de ikke kunne måle den.. Den lå bare meget bøjet sammen og så med benene oppe ved hovedet..

men ja, jeg håber også! 

Jeg har så fået ringet til sygehuset og efter noget tid fået mig presset ind  så er på vej dertil nu, så håber og ber til, det er godt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.