Amning på offentlige steder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.055 visninger
7 svar
0 synes godt om
3. marts 2015

female

Nu er det efterhånden et par år siden, at jeg sidst har ammet, men med en forestående fødsel varer det ikke længe inden aktiviteten genoptages.

Ved min datter oplevede jeg ikke noget negativt ved at amme offentligt. Var jeg på et spisested spurgte jeg personalet om lov forinden, og oplevede kun at få godkendelse. Under amningen var baby og bryst gemt under en stofble.

Hvordan oplever I den generelle holdning til amning i det offentlig rum nu? Er det generelt accepteret på restauranter og cafeer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2015

Mor1986

female skriver:

Nu er det efterhånden et par år siden, at jeg sidst har ammet, men med en forestående fødsel varer det ikke længe inden aktiviteten genoptages.

Ved min datter oplevede jeg ikke noget negativt ved at amme offentligt. Var jeg på et spisested spurgte jeg personalet om lov forinden, og oplevede kun at få godkendelse. Under amningen var baby og bryst gemt under en stofble.

Hvordan oplever I den generelle holdning til amning i det offentlig rum nu? Er det generelt accepteret på restauranter og cafeer?

Nu ammede jeg ikke selv, og ønsker det heller ikke ved den næste. Men jeg har da rundt omkring set ammende kvinder. Jeg synes det er helt fint de gør det. Stort set alle forstår jo også lige at dække sig lidt til med feks en stof ble og så kan jeg ikke se det er til gene for andre mennesker. Kan til delt godt forstå det kan være til gene hvis en kvinde sidder og flasher babser, men det er ikke noget jeg har set ske.

mener det har været oppe at flere steder ikke ønsker ammende kvinder der, men der er heldigvis kommet flere steder til som er venlige at lade kvinde amme, og sådan skal det også være. Hvis de ikke ønsker det foregår hvor man spiser kan de oprette et værelse til det. Jeg ville personligt også selv foretrække at give flaske et sted der var ro.

Anmeld

3. marts 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg har heller aldrig oplevet noget negativt mht amning. Som dig har jeg altid forhørt mig ad hvis vi var pårestaurent/cafe. Det der mest har nærmet sig noget negativt var at jeg blev bedt om at gøre det lidt diskret. Og det kan man jo dårligt sige er negativt.

Der er kommet rigtig mange ammerum diverse steder. De er super hyggelige og man får den ro der behøves for at skabe den hyggelige atmosfære og kontakten til baby. Dog har jeg følt mig "presset" til at bruge disse faciliteter når vi fx har været i et center. Men det er lidt irriterende med en lille baby, at være nået ned i den anden ende, og så vil lille pus have mad igen. I de situationer har jeg følt at jeg så blev nødt til at vade tilbage, i stedet for at finde en bænk. For nogle kan måske tænke at de ammerum på samme vis er til for at "skjule" de ammende. Men det er nok bare mig med ammehjerne og lidt dårlig selvtillid, der tror dårligt om mig selv og (åbenbart) også alle andre.

Men kast dig ud i det. Langt de fleste ved jo godt at baby skal have mad. Fortsæt med at være høflig og spørg. 

Anmeld

3. marts 2015

l.kjoeller

female skriver:

Tror ( desværre ) nogen er blevet lidt skeptiske især i forhold til spisesteder. Synes personligt det er helt ok men synes man bør dække sig lidt til så det ikke lige er et kæmpe yver man ser først  tror sagtens du kan gøre som sidst 

Anmeld

3. marts 2015

modesty

female skriver:

Jeg har aldrig oplevet at det var et problem. Bor i København. 

Anmeld

3. marts 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Ammer pt, og der er vitterligt ingen problemer med at amme offentligt hele det der amme-debat cirkus tror jeg sgu mest af alt var en medieting jeg har i hvertfald intet mærket til det. Jeg spørger ikk engang om lov, for mig er det altså bare en selfølge. 

Jo, én ting har jeg bemærket - der er flere større butikker/centre der har ammerum nu. Det er super, for ærlig talt var det hverken hyggeligt eller behageligt at sidde der og amme på en lidt for lav skammel midt i magasin førhen  

Anmeld

3. marts 2015

Sandratoft

female skriver:

de gange jeg har gjort det har aldrig været et problem jeg har heller aldrig brugt tricket med en stofble over babys hovede, da jeg synes det bliver for varmt under sådan en, og det er altså synd. Så når jeg skal amme, er der altid lige et blottet bryst et par sekunder først, og så kommer baby og dækker for. 

Anmeld

3. marts 2015

Frk.S

De steder jeg har været de 2 gange jeg har ammet, har jeg ikke oplevet problemer. 

Jeg har altid spurgt inden jeg bestiller bord / sætter mig, da jeg ikke vil sidde et sted hvor jeg ikke må give mit barn mad.

Alle steder har de sagt god for det. Jeg har gjort det diskret, og har ikke oplevet at der var nogen der havde problemer med det. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.