Godkendes af Statsforvaltningen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

655 visninger
3 svar
0 synes godt om
3. marts 2015

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg har i dag været til første samtale på fertilitetsklinik. Vi har ingen fælles børn, men jeg har to børn fra et tidligere forhold, som bor hos os. Vi blev henvist fra egen læge i april sidste år og har været igennem hele rumlen med sædanalyser, blodprøver osv., så vi troede egentlig, at vi var klar til at starte efter samtalen i dag.

Men pga. jeg har en borderline diagnose, som jeg dog har kontrol over efter at have afsluttet terapiforløb i efteråret 2013, skal vi godkendes af statsforvaltningen.

Lægen vi var hos i dag sagde, at det bare er en formsag, men at det skal gøres, før vi må starte behandling pga. lovgivningen.

Jeg vil egentlig bare høre, om der er andre der har været igennem det og kan fortælle noget om, hvor lang tid det tager? Mine tidligere erfaringer med statsforvaltningen er, at de har ekstremt lang ventetid :/

Mvh 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2015

Spunken84

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg har i dag været til første samtale på fertilitetsklinik. Vi har ingen fælles børn, men jeg har to børn fra et tidligere forhold, som bor hos os. Vi blev henvist fra egen læge i april sidste år og har været igennem hele rumlen med sædanalyser, blodprøver osv., så vi troede egentlig, at vi var klar til at starte efter samtalen i dag.

Men pga. jeg har en borderline diagnose, som jeg dog har kontrol over efter at have afsluttet terapiforløb i efteråret 2013, skal vi godkendes af statsforvaltningen.

Lægen vi var hos i dag sagde, at det bare er en formsag, men at det skal gøres, før vi må starte behandling pga. lovgivningen.

Jeg vil egentlig bare høre, om der er andre der har været igennem det og kan fortælle noget om, hvor lang tid det tager? Mine tidligere erfaringer med statsforvaltningen er, at de har ekstremt lang ventetid :/

Mvh 

Hej med dig.

Jeg har godt nok ikke nogle erfaringer med det du skriver, men jeg tror det er formalia ligesom lægen har sagt. 

Kan heller ikke forestille mig det vil være et problem når du har hjemmeboende børn som trives! Ved ikke hvor længe det kan tage sådan noget men mon ikke det går forholdsvist tjept? Ellers er der altid den mulighed at ringe og spørge dem om de ca. kan estimere hvor længe det vil tage? Eller måske har lægen erfaring fra andre par i samme situation? Den sidste mulighed kan være Google:-) 

Krydser fingre for det går gelinde og ønsker dig held og lykke med det

Anmeld

4. marts 2015

lau85

Et hold af vores venner har ventet i nogle måneder på svar fra statsforvaltningen.

for at lykkes for jer, og I ikke skal vente alt for længe på svar

Anmeld

10. marts 2015

Anonym trådstarter

Tak for svar Det er rart med lidt opmuntring og positive tanker

Tror jeg vil ringe og spørge hos statsforvaltningen

Kh

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.