Farvel amning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

750 visninger
7 svar
2 synes godt om
2. marts 2015

M'sMor

Min datter er 7 1/2 mdr, og indtil videre har amningen kørt fantastisk. Dog har hun fået to tænder nu, og hun bider hver gang. 

Jeg har prøvet at råbe op og tage hende fra, men hun griner bare. Det er tydeligvis blevet en leg for hende nu, for hun vil heller ikke altid slippe. 

Vi overvejer nu, om det kan svare sig at investere i en elektrisk brystpumpe, eller om vi skal gå over til mme. 

Så derfor.. Hvis nogle har stået i samme situation, hvad gjorde i? Hvilken elektrisk brystpumpe kan i anbefale og evt hvilken mme? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2015

Chrissi_lgh@hotmail.com

MorTilMalou skriver:

Min datter er 7 1/2 mdr, og indtil videre har amningen kørt fantastisk. Dog har hun fået to tænder nu, og hun bider hver gang. 

Jeg har prøvet at råbe op og tage hende fra, men hun griner bare. Det er tydeligvis blevet en leg for hende nu, for hun vil heller ikke altid slippe. 

Vi overvejer nu, om det kan svare sig at investere i en elektrisk brystpumpe, eller om vi skal gå over til mme. 

Så derfor.. Hvis nogle har stået i samme situation, hvad gjorde i? Hvilken elektrisk brystpumpe kan i anbefale og evt hvilken mme? 

Har du prøvet at putte ammebrikker på når hun gør det? Min datter fik tænder da hun var 4 mdr, og når hun bed puttede jeg brikken på. Nu er hun 8,5 mdr og bider mig næsten aldrig 

Anmeld

2. marts 2015

M'sMor

Migogmymy skriver:

Har du prøvet at putte ammebrikker på når hun gør det? Min datter fik tænder da hun var 4 mdr, og når hun bed puttede jeg brikken på. Nu er hun 8,5 mdr og bider mig næsten aldrig 

Nej, det har jeg ikke prøvet.

kan hun ikke bide så? 

Anmeld

2. marts 2015

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Da min den yngste fik tænder, råbte jeg højt nej, og tog ham fra. Tilbød ham ikke brystet i minimum 10 minutter efterfølgende uanset hvor ked af det han blev. Derefter lærte han hurtigt at han ikke skulle bide. (Han er 10 måneder i dag)

Men fandt ud af at han som regel bed når han var mæt. Kan det være en mulighed?

Anmeld

2. marts 2015

MysteriousAngel

Alle mine 3 har gjort det. Jeg tog dem fra og sagde slut. Så fik de bare ikke mere mad. Heller ikke selvom de blev kede af det. Et par gange af det og så var det slut med det bideri. Heldigvis for det gør SÅ nas. 

Anmeld

2. marts 2015

M'sMor

Ravnholt skriver:

Da min den yngste fik tænder, råbte jeg højt nej, og tog ham fra. Tilbød ham ikke brystet i minimum 10 minutter efterfølgende uanset hvor ked af det han blev. Derefter lærte han hurtigt at han ikke skulle bide. (Han er 10 måneder i dag)

Men fandt ud af at han som regel bed når han var mæt. Kan det være en mulighed?

Jeg reagerer på nøjagtig samme måde som du beskriver. Det har bare ingen effekt. 

Det sker som regel når hun virkelig er træt eller som du også siger mæt. 

Anmeld

2. marts 2015

Mor Christa

Ida begyndte også at bide og grine af det, omkring 6-7 mdr alderen.. Jeg holdte ud, og nu bider hun kun MEGET sjældent.. 
Når jeg siger at jeg holdte ud, mener jeg ikke at jeg bare lod hende bide - jeg tog hende fra og stoppede amningen når hun bed, men jeg stoppede ikke amningen og gav MME i stedet, fordi hun simpelthen ikke gider flaske.. 
Hvis hun havde taget i mod flasken, så tror jeg muligvis at jeg havde droppet amning og gået på flaske.
Her fik hun tænder da hun var 4 mdr og 2 tænder mere da hun var 5 mdr, så det gjorde bare P*sse nas når hun bed! 

Anmeld

8. marts 2015

Chrissi_lgh@hotmail.com

MorTilMalou skriver:

Nej, det har jeg ikke prøvet.

kan hun ikke bide så? 

Jo men så gør det ikke ondt 

og min datter lærte pludselig at hun bed mig og stoppede 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.