tøj juli baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

912 visninger
4 svar
0 synes godt om
1. marts 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

hvor meget tøj skal en juli baby bruge.

tænker på hvordan sommeren har været de sidste år.

har to marts børn og det var nemt ned tøj. Men er helt blank for hvor meget man får brugt ved et sommer barn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2015

AlberteSophie

hannetheis skriver:

hvor meget tøj skal en juli baby bruge.

tænker på hvordan sommeren har været de sidste år.

har to marts børn og det var nemt ned tøj. Men er helt blank for hvor meget man får brugt ved et sommer barn.

Jeg opper den lige, er selv i tvivl (:

Anmeld

1. marts 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Den danske sommer er jo sååå dejlig uberegnelig().

Sidste sommer var der hedebølge flere uger i træk. Min datter er fra d 28. juni. De første to uger havde hun et lag på. Altså lang body og bukser/strømpebukser. Strømpebukserne var blødest mod huden. Eller en sparkedragt/natdragt med fødder.

Det havde hun også lidt pga varmen da hud mod hud irriterede hende og vi kom til at klistre.

Efter de to uger steg graderne betydeligt og i stedet for 24 grader indenfor steg den til 29 og 28 når vi var heldige. Der havde hun ble på. Nogle gange en kortærmede body. Når hun sov fik hun en stofble over sig.

Da graderne langsomt aftog hen i august fik hun mere og mere tøj på. Men selv i dag med 22 grader indenfor har hun oftest kun en langærmet body og strømpebukser på med et par bukser udenpå.

Vi havde i 56 omkring 7 korte/æ body og 6 strømpebukser. Vi havde også nogle lange/æ body men brugte dem ikke så meget. En tynd cardigan fra h&m til 50kr. En masse kjoler vi aldrig fik brugt. Natdragter måtte vi købe nogle flere af. Vi startede med 4(købte dem fra bane it med fødder, de har 2 for et eller andet og de er super bløde) endte på 6 i 56.

62 havde vi købt brugt så der havde vi 10 body med lang og 10 med korte ærmer. Der begyndte vi også at bruge lidt mere tøj mht varmen. Vi fik også meget i 62/68.

Hun var i 56 i 4 uger præcis. 

Anmeld

1. marts 2015

lineog4

Min den mindste er fra d. 7.7. Og jeg husker sommeren som en normal sommer, hvor der både var varmt men også kunne være mere blæsende.

Kan se på billederne han har haft dage med kun bodyer (langærmede), heldragter, og ja også dage med velourbukser. De er jo så små og nye og bliver hurtigere kolde end en buttet baby (har en pige fra april og om sommeren havde hun sp og sige kun bodyer på). 

Men når det er skrevet har han også været letpåklædt - ej bliver da helt skruk når jeg scroller tilbage i billederne - på det her billede er han max 2 uger:

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

1. marts 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min datter er fra d. 4/7 sidste år. Hun havde tøj på da vi skulle hjem fra hospitalet og siden måske 2-3 gange indtil midt i august. Hun kogte hvis hun fik mere end ble på. - Kogte faktisk også når hun kun havde ble på.  Om natten sov hun faktisk uden noget over sig. Det var det eneste tidspunkt hun var nogenlunde tilpas ifht temperaturen. Da det blev lidt koldere fik hun en natdragt på om natten, men vi var godt inden i september før hun fik dyne på.

Det skal så også siges at hun er et meget varmt barn (vi er generelt meget varme her i familien) med en grund temeratur på 37-37,5.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.