Hvor meget tøj?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

653 visninger
10 svar
5 synes godt om
28. februar 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Har jeres børn på når de sover ude?

Lenora har hele vinteren sovet i voksi med ulddyne og en lille uldtrøje + hue udover det almindelige tøj. 

På det sidste er hun dog begyndt at vågne efter 1½ time (jeg kan næsten sætte uret efter det) selvom hun egentlig ikke er færdig med at sove. Jeg har prøvet at droppe trøjen så hun bare har ligget i alm tøj med hue og så et par tynde vanter. Det hjalp så ikke.

Hun er meget varm - som i MEGET varm, dog ikke våd - når hun kommer op. Jeg er bare så meget i tvivl om hvor meget tøj jeg kan tage af hende uden at hun bliver kold. Hun er forresten (næsten) 8 mdr. 

Så hvad har jeres børn på i barnevognen?

Nå, ja lige et lille ekstra spøgsmål. Når jeg skal noget matcher jeg det gerne så jeg kan gå når hun skal ned og sove alligevel. Men hvis hun så vågner mens vi er ude og gå, så nægter hun pure at ligge ned, hun SKAL sidde op. Så hvad gør I så, når jeres børn ikke har voldsomt meget tøj på mens de sover? Tager en ekstra jakke med, og åbner voksi og sele så de kan få jakke på, pakker dem sammen igen og så sætter dem op? Eller hvordan?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2015

Bak

MummiT skriver:

Lenora har hele vinteren sovet i voksi med ulddyne og en lille uldtrøje + hue udover det almindelige tøj. 

På det sidste er hun dog begyndt at vågne efter 1½ time (jeg kan næsten sætte uret efter det) selvom hun egentlig ikke er færdig med at sove. Jeg har prøvet at droppe trøjen så hun bare har ligget i alm tøj med hue og så et par tynde vanter. Det hjalp så ikke.

Hun er meget varm - som i MEGET varm, dog ikke våd - når hun kommer op. Jeg er bare så meget i tvivl om hvor meget tøj jeg kan tage af hende uden at hun bliver kold. Hun er forresten (næsten) 8 mdr. 

Nå, ja lige et lille ekstra spøgsmål. Når jeg skal noget matcher jeg det gerne så jeg kan gå når hun skal ned og sove alligevel. Men hvis hun så vågner mens vi er ude og gå, så nægter hun pure at ligge ned, hun SKAL sidde op. Så hvad gør I så, når jeres børn ikke har voldsomt meget tøj på mens de sover? Tager en ekstra jakke med, og åbner voksi og sele så de kan få jakke på, pakker dem sammen igen og så sætter dem op? Eller hvordan?

Jeg kan ikke helt hjælpe med dit første spørgsmål, men til det andet kan jeg fortælle, at ja, vi tog en ekstra jakke med til når vores datter vågnede og ville sidde op Det var da lidt bøvlet, men det gik 

Anmeld

28. februar 2015

modesty

MummiT skriver:

Jeg tror ikke at du skal regne med at hun sover længere med mindre tøj på, men hvis har det for varmt, skal hun selvfølgelig ikke have så meget på. 

Min dreng sov i det samme som din pige, og han havde det fint. En af mine venners søn sov kun i kortærmet bomuldsbody og intet andet, ellers kogte han helt over. Så det er meget individuelt.

Til dit sidste spørgsmål: Ja, jeg havde en jakke/hue med, og pakkede voksien godt op om maven. 

Anmeld

28. februar 2015

MamaGulloev

modesty skriver:

Jeg tror ikke at du skal regne med at hun sover længere med mindre tøj på, men hvis har det for varmt, skal hun selvfølgelig ikke have så meget på. 

Min dreng sov i det samme som din pige, og han havde det fint. En af mine venners søn sov kun i kortærmet bomuldsbody og intet andet, ellers kogte han helt over. Så det er meget individuelt.

Til dit sidste spørgsmål: Ja, jeg havde en jakke/hue med, og pakkede voksien godt op om maven. 

Det er bare helt tydeligt at hun slet slet ikke er færdig med at sove. Tog hende f.eks. op for en ½ time siden, og da jeg havde pakket hende ud kunne jeg give hende sutten og lige så stille vugge hende i søvn igen. Og hun sover endnu. Så jeg tror at hun vågner fordi hun bliver for varm.  

Må prøve imorgen at tage bukserne af hende, og se om det hjælper

Anmeld

28. februar 2015

Bissen

Vores datter sover også i voksi - kun med body og hue ellers koger hun

Anmeld

28. februar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Vores søn sover i strømpebukser, almindelig bomuldsbody, trøje og en hue- intet uld. Han er tilpas varm når han kommer op. 

Vi har jakke med som vi giver ham på. Men har din voksi ikke huller til sele så dit barn kan få det på når det bliver lagt. Og så er det bare op og få jakke på

Anmeld

28. februar 2015

MamaGulloev

mor:) skriver:

Vores søn sover i strømpebukser, almindelig bomuldsbody, trøje og en hue- intet uld. Han er tilpas varm når han kommer op. 

Vi har jakke med som vi giver ham på. Men har din voksi ikke huller til sele så dit barn kan få det på når det bliver lagt. Og så er det bare op og få jakke på

Jo, men tænker at jakken skal under selen?

Anmeld

28. februar 2015

missehxx

Min sover i voksi med ulddyne.. Han har sit almindelige tøj og hue og handsker, på de kolde dage har han en ekstr trøje på ��

Anmeld

28. februar 2015

MamaGulloev

missehxx skriver:

Min sover i voksi med ulddyne.. Han har sit almindelige tøj og hue og handsker, på de kolde dage har han en ekstr trøje på ��

Det er også det hun har haft på idag, men vågnede stadig efter 1½ time, og var for varm...

Anmeld

28. februar 2015

moaren

Jeg tænker lidt, at du godt kan tage noget af tøjet af på underkroppen. Hvis hun har en langærmet på, hue og vanter, så tror jeg sagtens hun kan holde varmen med de temperaturer vi har nu 

Du kan sagtens give jakken på udenover selen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.