Allergi - pollen vs amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.454 visninger
6 svar
5 synes godt om
27. februar 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Jeg fødte i onsdags, vil amme. Da vi kom hjem fra hospitalet var jeg pludselig forkølet, men ikke overraskende da vores store pige også er det.

Igår går det så op for mig at jeg ikke er forkølet - pollen sæsonen er startet, med alle de dejlige forkølelses-symptomer plus kløe i øjne, gane, ører osv. Jeg er pænt hårdt ramt, så gennemgik mit lager fra de forrige år. En del må ikke bruges ved amning, men jeg fandt noget Mildin hvor jeg ifølge nettet gå MÅ hvis nødvendigt.

Pakken var udløbet, så sender manden på apoteket efter ny pakke - han kom retur med beskeden om at man ikke må bruge noget som helst. Egen læge fraråder også medicin.

Jeg har altså svært ved at skulle gå og have det af h-til de næste 2 måneder - hvad gør I andre ramte?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2015

minførste

Åh nej.... Det troede jeg godt man måtte. Jeg har termin i april og reagerer på græs så den situation kommer jeg jo også til at stå i.

jeg ved ikke med naturproduktet Perilla blad, som jeg faktisk har brugt sidste år det meste af græssæsonen. Udmiddelbart skriver de kun at det er ifm graviditet og til børn under 1 år, hvor det så skal være i samråd med læge 

Anmeld

27. februar 2015

Sprit25

For nogle ændre det sig faktisk under fødslen øv det ikke skete for dig. Jeg synes du skal snakke med din sp omkring det fordi nej det nytter ikke noget du er helt skæv af allergi

Anmeld

27. februar 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg fik nogle alergi piller fra lægen, både under graviteten og mens jeg ammede. Ka ik lige huske hva de hedder, men der er altså nogen man gerne må bruge! Vh stine

Anmeld

28. februar 2015

jojomama

Næsespray fra benadryl... Min læge sagde god for den ��

Anmeld

28. februar 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm
StineW79 skriver:

Jeg fik nogle alergi piller fra lægen, både under graviteten og mens jeg ammede. Ka ik lige huske hva de hedder, men der er altså nogen man gerne må bruge! Vh stine

Kan jeg få dig til at undersøge vad de hed (evt spørge din læge) - da min egen læge jo fraråder....

Fødte i marts for 3 år siden, og der havde jeg jo samme problem - dengang fik jeg noget, mener de hed Zyrtec. Men han har så ændret mening siden....

Anmeld

28. februar 2015

jenny4

Jeg kender et par stykker der har haft rigtig god erfaring med kinesisk akupunktur.. Faktisk så god at deres pollen allergi ikke kom igen året efter ��

jeg ved der ligger en i Århus (hørning) der hedder Huang. Du kan evt Google det og så kan det være han kender en i dit nærområde.

pøj pøj ��

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.