kan det skade????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

531 visninger
6 svar
0 synes godt om
26. februar 2015

Anonym trådstarter

kære de kloge forældre.

jeg skriver til jer og har brug for jeres erfaring og mening.

jeg har et barn på 2,8 år, jeg passer ham hjemme.

han er en glad dreng, kan lide at snakker med voksen mennesker og små børn, han er lærenem, klog, dygtigt , sjovt, sundt og rask, selvstændig, kan lidt af hver alfabet og tal, forstår tingen, meget aktiv , god til at lege alene.

Men han har ingen kontakt med andre børn uden over min søsters børn. Når vi er i legeplads er han glad og vil lege med børn, men de ´løber hen til deres mor!

Han taler anden sprog end dansk, og jeg er gang med at lære ham stille og rolig dansk, han lære det hurtigt.

spørgsmål er vil det ødelægge ham når jeg har ham hverdag, og han ikke leger med børnene ???  når vi er i legeplads er der ingen børn, så han leger alene i rutsjebane, gynge , sandkasse.

jeg er så ked af det og jeg er bange for at ødelægge ham

hjæææælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2015

SofiaMik

Hvad med at sende ham i børnehave 1-3 gange om ugen eller et par timer hver dag, så han får kontakt med andre børn? Så får du også lidt tid til dig selv

Det er jo lige den alder, hvor de begynder at få stor glæde af at lege med andre børn og brug for venner.

Anmeld

26. februar 2015

S*DD

Nej det skader ikke..  Men jeg vil anbefale at du går i legestue med ham. Det er noget din kommune tilbyde. 

når han starter i børnehave eller skole kan have udfordringer med de sociale spilleregler sammen med andre børn hvis han kun har haft voksenkontakt til daglig. Derudover udvikler og lærer børn rigtig meget af hinanden. Ting som de ikke lærer fra voksne. 

Det er ikke skadeligt. Men det er bestemt ikke det bedste for ham ikke at se nogle andre børn. 

Det behøver ikke at være hver dag han skal lege med andre. Men et par gange om ugen vil jeg anbefale. 

Anmeld

26. februar 2015

Stjerneskud84

Legestue vil være godt, når du passer ham hjemme...  Muligheden er der..

Anmeld

26. februar 2015

Anonym trådstarter

Han er skrevet op i børnehave så jeg håber bare han få plads i april så jeg glæder mig til at han skal der. 

Men kommer han til at forså hvad pædagog siger eller lære han det bare når han skal der??   ( Dansk) 

Anmeld

26. februar 2015

EnGodMor

Han er skrevet op i børnehave så jeg håber bare han få plads i april så jeg glæder mig til at han skal der. 

Men kommer han til at forså hvad pædagog siger eller lære han det bare når han skal der??   ( Dansk) 

Børn plejer nemt at lære dansk, når de starter i børnehave, og har et andet sprog  

Jeg vil anbefale at gå i svømmehallen, biblioteket, familie spejder, det nærliggende legeland., legestue,  med ham de steder er der  altid børn at lege med. 

Håber din søn får plads til april

Anmeld

26. februar 2015

Anonym trådstarter

EnGodMor skriver:

Børn plejer nemt at lære dansk, når de starter i børnehave, og har et andet sprog  

Jeg vil anbefale at gå i svømmehallen, biblioteket, familie spejder, det nærliggende legeland., legestue,  med ham de steder er der  altid børn at lege med. 

Håber din søn får plads til april

Altså vi rejser meget når der er ferie  

ja jeg håber han få plads så han også kan være med til alt og lege med børne og synge.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.