Hvad skal jeg vælge??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.050 visninger
12 svar
0 synes godt om
31. marts 2008

MorCamilla

Hejsa..

Mikkel går til fyseterapi to gange i ugen.. Og de første gange han var til det, blev der optaget på video, alle de øvelser hun lavede med ham osv. Der er et bånd på ca 1½ time med ham.. (det blev optaget, så hun kunne kigge på det bag efter, og se om hun kunne finde bedre øvelser til ham osv)

Men i dag ber hun mig så udfylde et skema, men hans navn, adresse, søskende osv. og en masse spørgsmål om fødslen osv.. og en af spørgsmålene var så om jeg ville tillade at hun bruger Mikkels video, til at vise andre??? Det skrev jeg nej til.. hvorefter hun så spørger mig om jeg mener det... (?) øh.. ja det gjorde jeg, ellers havde jeg jo ikke skrevet det...8(

Det udløste så en lang snak om hvorfor jeg ikke ville tillade det.. Tja, der er mange grunde til at jeg ikke vil det, blandt andet at jeg ikke synes han skal "udstilles" (eller hvad man nu kan kalde det) jeg synes ikke at alle mulige andre skal se og vide at han ikke er helt så god motorisk som han burde være..:( Jeg lovede at tænke over det til på torsdag, hvor vi skal der hend igen..
Men jeg ved virkelig ikke hvorfor jeg skulle gå med til at vise det til andre. For mig er de optagelser personlige og kun lavet med et formål: til at hjælpe Mikkel..(L)

Men jeg ved self. også godt at der er andre forældre der vil have glæde af at se at deres barn ikke er alene om at have de problemer..
Men jeg har bare ikke set eller blevet tilbudt at se en video med andre børn, så jeg forstår ikke helt hvorfor Mikkel så skal vises til andre. Er det egoistisk.(?)

Hvad skal jeg svare på torsdag, når vi skal der hend igen??? Gode råd søges...

Knus fra Camilla.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2008

SaNiNa

nej jeg syntes ikke du er egoistisk det er dine følelser og dit barn der er tale om... og hun brude ikke engange bede dig tænke over det skulle heller respekter dit nej første gang.

Og ja der er da helt sikker andre forældre som ikke ville have noget imod at aldre så vidoen med optagelserne af deres barn.

syntes du skal følge dit hjerte og så tænkt på dig/jer selv...

Sanne "som har snakket med mælgeren"

Anmeld

31. marts 2008

Tullebobs

Hej Camilla

Jeg forstår godt dine tanker, men jeg tror bestemt ikke at han vil blive udstillet... Tænk på at det sikkert er børn og forældre der er i samme situation som jer, der skal se det, og via jeres video få hjælp.

Jeg ville se det som et bidrage vi kunne yde til andre i samme situation (og de professionelle), og der er jo ingen skam i at være anderledes eller senere motorisk udviklet (så vidt jeg husker er han født for tidligt, og så er det jo lige pludseligt helt"normalt" at den motoriske udvikling går en anelse langsommere). Jeg er sikker på, at andre der ser jeres video, vil tænke: "sikke en dejlig og dygtig lille dreng".

MEN det er jeres beslutning, og har du det ikke godt med det, så synes jeg endelig at du skal holde fast i dit NEJ, og ikke lade dig presse til noget.

Kram fra Trine

Anmeld

31. marts 2008

Pia.

Du skal vælge lige det som du føler er det rigtige for dig... Og hvis ikke du har det godt med det så hold fast på dit nej...

Jeg tror så bestemt ikke at lille Mikkel vil blive "udstillet" på nogen måde... - dem som skulle have interesse i at se Mikkels video er jo sikkert nogen som står i samme situation som jer og jeg er sikker på de ikke kikker på MIKKEL, men på det der bliver lavet med Mikkel... Jeg tror på at ved at give lov hjælper du andre som kan bruge de samme øvelser som din fys bruger til Mikkel.

Så havde det været mig havde jeg sagt ja, med tanken om at kunne hjælpe andre med samme problem...

Knus Pia.

Anmeld

31. marts 2008

ditterlarsen

Hej Camilla.

Jeg kan godt forstå at du overvejer det at skulle give filmoptagelser af Mikkel videre, men jeg er sikker på at jeres fysioterapeut ikke på nogen måde agter at misbruge det. Som sundhedspersonale har man jo også tavshedspligt og herunder hører også det at anvende video-/billedemateriale etc. Og selvom du skriver under på, at du godt vil tillade at filmen med Mikkel må bruges til at vise andre, er der stadig regler for hvordan den bruges.
Grunden til at fyssen beder om tilladelse til at anvende filmen er jo heller ikke, for at ville "udstille" Mikkel, men for at kunne hjælpe andre i lign. situationer. Det er som sundhedspersonale meget rart at kunne sætte billeder på mange af de ting man prøver at forklare til personer, da det så nemmere forståes.
Hvis du dog stadig har skrupler over at sætte din underskrift, så skal du selvfølgelig ikke gøre det. Men hav lige i baghovedet, at det måske også kunne have været meget rart for dig, at have haft en film af et barn i lign. situation som Mikkel, og ved at sætte din underskrift, kan du så hjælpe nogle andre.
Knus Ditte

Anmeld

31. marts 2008

Loggidut

MorCamilla skriver:

Hejsa..

Mikkel går til fyseterapi to gange i ugen.. Og de første gange han var til det, blev der optaget på video, alle de øvelser hun lavede med ham osv. Der er et bånd på ca 1½ time med ham.. (det blev optaget, så hun kunne kigge på det bag efter, og se om hun kunne finde bedre øvelser til ham osv)

Men i dag ber hun mig så udfylde et skema, men hans navn, adresse, søskende osv. og en masse spørgsmål om fødslen osv.. og en af spørgsmålene var så om jeg ville tillade at hun bruger Mikkels video, til at vise andre??? Det skrev jeg nej til.. hvorefter hun så spørger mig om jeg mener det... (?) øh.. ja det gjorde jeg, ellers havde jeg jo ikke skrevet det...8(

Det udløste så en lang snak om hvorfor jeg ikke ville tillade det.. Tja, der er mange grunde til at jeg ikke vil det, blandt andet at jeg ikke synes han skal "udstilles" (eller hvad man nu kan kalde det) jeg synes ikke at alle mulige andre skal se og vide at han ikke er helt så god motorisk som han burde være..:( Jeg lovede at tænke over det til på torsdag, hvor vi skal der hend igen..
Men jeg ved virkelig ikke hvorfor jeg skulle gå med til at vise det til andre. For mig er de optagelser personlige og kun lavet med et formål: til at hjælpe Mikkel..(L)

Men jeg ved self. også godt at der er andre forældre der vil have glæde af at se at deres barn ikke er alene om at have de problemer..
Men jeg har bare ikke set eller blevet tilbudt at se en video med andre børn, så jeg forstår ikke helt hvorfor Mikkel så skal vises til andre. Er det egoistisk.(?)

Hvad skal jeg svare på torsdag, når vi skal der hend igen??? Gode råd søges...

Knus fra Camilla.

du skal self holde fast i din mening...men som regel bruger de de videoer i undervisnings-øjemed, det vil sige nye terapeuter som skal lære hvordan man gør.

men hvis du har sagt nej skal hun slet ikke stille ? ved dit svar, og du kan bare bede hende stoppe med at plage, da det er din og kun din beslutning.

man bliver tit spurgt om det, i børnehaver o.s.v...der skriver jeg nu altid ja, for der kan være andre som kan få gavn af at se hvordan uddannet pædagoger gør.

men vi er forskellige...og jeg mener du skal holde på din mening...og bede hende lade være med at plage

Anmeld

31. marts 2008

MorCamilla

Hejsa Alle sammen..

1000 tak for jeres svar.

Det er netop fordi jeg ikke har set, eller er blevet tilbudt at se andre børn, i samme situation som Mikkel at jeg ikke synes hans video skal vises.. Det er muligt at det er egoistisk.. Men der må jo være en grund til det.. og jeg har valgt at tro at det er fordi andre heller ikke vil vise deres børn frem på den måde.. (men jeg ved det ikke, det er bare et gæt)

Ja Mikkel er for tidlig født, så det er meget "normalt" at han er bag efter motorisk.. Men alligevel synes jeg ikke det er noget alle skal se..

Jeg ved også godt at hun ikke har tænkt sig at misbruge det, hvis hun får lov til at vise det til andre.. Hun vil formodenlig kun bruge det til at "undervise" og for at andre forældre kan se at de ikke er alene om at have et barn der er lidt bagefter..

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal vælge.. For på den ene side vil jeg meget gerne hjælpe andre der har børn der er lidt bagefter, men på den anden side har jeg heller ikke lyst til at det skal vises..
Det ville være meget nemmere hvis han selv kunne sige at andre må se det, eller at de ikke må.. Men det er han desværre lidt for lille til endnu...

endnu engang 1000 tak for jeres svar, dejligt at få andres mening om det - især når jeg ikke ved hvad jeg skal vælge..

Knus fra Camilla.

Anmeld

31. marts 2008

Stumpen

Hejsa..

Jeg synes du skal holde fast ved din første intuition, det er som regel den der er rigtig (for dig)..

Jeg ved egentlig ikke hvad jeg selv ville gøre i den situation, den tror jeg at jeg skulle være i for helt at vide det..
(H) Anja..

Anmeld

31. marts 2008

Honningblomst

Jeg havde uden tvivl valgt at lade min video benytte af andre...det kan jo hjælpe så meget og gøre en forskel for andre.
Jeg er sikker på at kunne jeg spørge mine børn da de var små, så ville de have sagt ja til at hjælpe andre...lidt ligesom at være donor, købe gaver der hjælper fattige børn osv...den del af livet har jeg i hvert fald valgt at mine børn skulle have med og tage stilling til og de vægter faktisk højt at hjælpe andre mennesker.
Men bare min emning.-...

Knus..

Anmeld

31. marts 2008

Tikki

Bare dét, at hun ikke respekterer, at du siger nej, får mig til at sige, at du skal holde fast i din beslutning. Det er ikke okay at plage om et ja, når hun selv stiller muligheden for, at du kan sige nej.

Jeg er også blevet spurgt om noget ligende og jeg svarede nej, og der blev ikke stillet spørgsmålstegn ved det. Jeg bryder mig ikke om at udstille min datter.....og ja, det er sikkert til undervisning osv., men det må kunne lade sig gøre uden en video. Jeg tænkte i situationen således: "Alle børn er forskellige og det er derfor lidt underligt, hvad andre forældre skulle kunne bruge en video af et andet barn til"?
Så jeg kan sagtens forstå du siger nej ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.