Tæller man uger eller mdr?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

609 visninger
9 svar
3 synes godt om
24. februar 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Jeg kom lige pludselig i tvivl omkring hvordan man finder ud af hvor gammel ens barn er? Min søn er født søndag D. 1 februar. Nu på søndag er han 1 måned gammel men er det fordi det er D. 1 eller fordi det er søndag? Fordi næste måned igen passer D. 1 ikke med at det er en søndag. 

Hvad skal jeg bruge? Er han altid en måned ældre hver D. 1 i månederne eller er det hver 4 søndag også selvom det så ikke er D. 1?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Omsorgsgiver skriver:

Jeg kom lige pludselig i tvivl omkring hvordan man finder ud af hvor gammel ens barn er? Min søn er født søndag D. 1 februar. Nu på søndag er han 1 måned gammel men er det fordi det er D. 1 eller fordi det er søndag? Fordi næste måned igen passer D. 1 ikke med at det er en søndag. 

Hvad skal jeg bruge? Er han altid en måned ældre hver D. 1 i månederne eller er det hver 4 søndag også selvom det så ikke er D. 1?

Han har jo fødselsdag hvert år d. 1/2 også selvom det ikke er søndag, så hver d. 1 er han en måned ældre

Anmeld

24. februar 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

altid den 1

Anmeld

24. februar 2015

MorT3Banditter

Med mine børn tæller jeg efter datoen. Så den 15 februar blev han 10 mdr og den 15 marts bliver han 11 mdr 

Anmeld

24. februar 2015

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
MummiT skriver:

Han har jo fødselsdag hvert år d. 1/2 også selvom det ikke er søndag, så hver d. 1 er han en måned ældre

Ha ha  Ja, du har da ret.... Blev bare pludselig i tvivl... Men når jeg skal sige at han er f.eks 5 uger gammel så er det hver søndag ikke? Altså han bliver en uge ældre hver søndag??

Anmeld

24. februar 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Omsorgsgiver skriver:

Ha ha  Ja, du har da ret.... Blev bare pludselig i tvivl... Men når jeg skal sige at han er f.eks 5 uger gammel så er det hver søndag ikke? Altså han bliver en uge ældre hver søndag??

Lige præcis 

Anmeld

24. februar 2015

LinLin

Jeg stoppede med at tælle uger efter den 9. af slagsen  så nu hedder det at Lia er 4 mdr - snart 4 1/2  aner ikke hvor meget det er i uger...

Din er selvfølgelig en måned mere hver gang det bliver d. 1. (Og en halv mere d. 15/16 i hver måned) 

Anmeld

24. februar 2015

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
MummiT skriver:

Lige præcis 

Okay 

Anmeld

24. februar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Omsorgsgiver skriver:

En måned er ikke lig med 4 uger - så du skal gå efter datoen

Anmeld

24. februar 2015

Kløver

Omsorgsgiver skriver:

Det er datoen man går ud fra  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.