Til forældre med BLW børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.330 visninger
7 svar
2 synes godt om
24. februar 2015

FrkGranger

Hej...

Fritz på 9 mdr 1/3, er blw barn....

Han nægter at spise rugbrød så savner nogle idéer til hvad je kan servere da det er sjældent vi har rester fra aftensmaden...

I får lige et billede af ham når han spiser pastaskruer og kødsovs..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2015

sne190810

Bondebrød

eller bag noget selv evt. Tænker nogle gode boller med lidt mere bid i, end bare alm hvide boller er fine.

Anmeld

24. februar 2015

Bshizzle

BLW? 

Min nevø har heller aldrig spist rugbrød (han er nu 4,5 år) og for 1 uge siden prøvede han for første gang at spise rugbrød i børnehaven!! 

De kalder bare rugbrødet for et andet navn 

Men ellers har min Svigerindr altid bagt grove/alm boller, knækbrød samt franskbrød som han fik med i madpakke.  (Med div pålæg).

Anmeld

24. februar 2015

sne190810

Bshizzle skriver:

BLW? 

Min nevø har heller aldrig spist rugbrød (han er nu 4,5 år) og for 1 uge siden prøvede han for første gang at spise rugbrød i børnehaven!! 

De kalder bare rugbrødet for et andet navn 

Men ellers har min Svigerindr altid bagt grove/alm boller, knækbrød samt franskbrød som han fik med i madpakke.  (Med div pålæg).

BLW står for baby led weaning. 

En moderne beskrivelse af at lade barnet spise og opdage maden selv. 

Noget der IMO har været praktiseret i årevis, men bare har fået en my smart pust med et fancy navn hos den moderne mor anno 2015 :-P 

Anmeld

24. februar 2015

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar

Her kommer der heller ikke meget rugbrød ned hos knægten på knap 1 år. Han skraber lige leverpostejen osv af og så ligger brødet tilbage. Jeg plejer tit at supplere med havrefras, cheerios, skorper, knækbrød, gode boller osv. alt er nøglehulsmærket :-) Rugbrød er jo ikke et must have - det er bare det vi er vant til. Men ellers skal du da bare koge lidt pasta så der er til 2 dage. Har du prøvet at skifte mellem lidt forkskellig rugbrøødstyper...de smager bestemt ikke ens.

Anmeld

24. februar 2015

dola

FrkGranger skriver:

Hej...

Fritz på 9 mdr 1/3, er blw barn....

Han nægter at spise rugbrød så savner nogle idéer til hvad je kan servere da det er sjældent vi har rester fra aftensmaden...

I får lige et billede af ham når han spiser pastaskruer og kødsovs..

Willy ville heller ikke, men han elsker ting han kan gnave i så begyndte at riste rugbrød på risteren og så give det til ham i stave. så vente han sig til smagen og efter en uge begyndte han at spise det!

ellers bondebrød eller en tvebakke...

Anmeld

24. februar 2015

Tin

Profilbillede for Tin
sne190810 skriver:

BLW står for baby led weaning. 

En moderne beskrivelse af at lade barnet spise og opdage maden selv. 

Noget der IMO har været praktiseret i årevis, men bare har fået en my smart pust med et fancy navn hos den moderne mor anno 2015 :-P 

Anede heller ikke hvad det var.... Da jeg fik den første i 1995,hed det bare " at lade børnene udforske maden". Og det har alle mine da gjort og tænker da at de fleste børn heldigvis får lov til det.

Og til TS: sikke et skønt billede, og da jeg har 2 drenge der ALDRIG har spist rugbrød,  så tænker jeg, bare at du skal lade ham spise lige det han kan lide og har lyst til.  Men ja,som en anden siger, kan "spiderman brød" (eller hvad han nu er til) gøre underværker. Men for at introducere det, er du nødstil at skifte brød mærke, for det han har set vil han forbinde med "addrr"

Anmeld

24. februar 2015

FrkGranger

Tak for svar må prøve at finde en anden type brød og se om han vil spise noget andet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.