Når statsforvaltningen skal godkende navne..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.805 visninger
8 svar
6 synes godt om
24. februar 2015

Emilie91

Hej piger. 

Min mand og jeg har fundet et navn til lillepigen som vi er helt forelsket i  

Men problemet er at det ikke er et registreret navn i DK. Så jeg tog ned til kirken idag og fik afvide at navnet er et beskyttet efternavn. Så hvis vi skal have det godkendt skal det være hvis der er EN i verden der hedder det og det er statsforvaltningen som skal godkende det. DAMN !!!! 

Navnet vi gerne vil have er godkendt hvis det slutter med A men vi vil rigtig gerne have at det slutter med E. Og det er ikke et eller andet crazy navn men faktisk ganske almindeligt natur-navn  

ÅRH! Vi er begge mega vilde med det og vil såå gerne have det til hende. Så nu tænker jeg så - er der et sted på nettet hvor man som alm borger kan se om der nogen der hedder det navn i verden? Bare for at vide hvad ens chancer er for at få det godkendt ? 

Håber i kan hjælpe mig <3 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2015

Troldemommi

emiliedamm skriver:

Hej piger. 

Min mand og jeg har fundet et navn til lillepigen som vi er helt forelsket i  

Men problemet er at det ikke er et registreret navn i DK. Så jeg tog ned til kirken idag og fik afvide at navnet er et beskyttet efternavn. Så hvis vi skal have det godkendt skal det være hvis der er EN i verden der hedder det og det er statsforvaltningen som skal godkende det. DAMN !!!! 

Navnet vi gerne vil have er godkendt hvis det slutter med A men vi vil rigtig gerne have at det slutter med E. Og det er ikke et eller andet crazy navn men faktisk ganske almindeligt natur-navn  

ÅRH! Vi er begge mega vilde med det og vil såå gerne have det til hende. Så nu tænker jeg så - er der et sted på nettet hvor man som alm borger kan se om der nogen der hedder det navn i verden? Bare for at vide hvad ens chancer er for at få det godkendt ? 

Håber i kan hjælpe mig <3 

Har du prøvet Danmarks statistik? 

Der kan man ihvertfald se hvor mange der hedder hvad 

man bliver jo helt nysgerrig nu 

Monica 

Anmeld

24. februar 2015

Emilie91

Troldemommi skriver:

Har du prøvet Danmarks statistik? 

Der kan man ihvertfald se hvor mange der hedder hvad 

man bliver jo helt nysgerrig nu 

Monica 

Ja og der er ikke nogen som hedder det til fornavn i dk. Der er kun to der hedder det til efternavn ... Men statsforvaltningen godkender navne hvis der er EN i verden der hedder det (det sagde koregnen hvertfald) så man kunne jo være så heldig at der bare var EN !!  

Ja jeg ved godt det vækker nysgerrigheden og det er også SINDSYGT svært at holde hemmeligt haha .. 

Anmeld

24. februar 2015

modesty

Ja og der er ikke nogen som hedder det til fornavn i dk. Der er kun to der hedder det til efternavn ... Men statsforvaltningen godkender navne hvis der er EN i verden der hedder det (det sagde koregnen hvertfald) så man kunne jo være så heldig at der bare var EN !!  

Ja jeg ved godt det vækker nysgerrigheden og det er også SINDSYGT svært at holde hemmeligt haha .. 

Er det den danske version af ordet der slutter på e, eller hedder det også sådan på andre sprog?

Du kan jo forsøge at Google det som navn og se om det dukker op.

har du forsøgt at søge på det på facebook og evt andre sociale medier?

Anmeld

24. februar 2015

Emilie91

modesty skriver:

Er det den danske version af ordet der slutter på e, eller hedder det også sådan på andre sprog?

Du kan jo forsøge at Google det som navn og se om det dukker op.

har du forsøgt at søge på det på facebook og evt andre sociale medier?

Du jo genial  

Hvorfor har jeg ikke tænkt på det? fandt en med navnet på facebook nøj hvor jeg håber det er hendes rigtige fornavn og ikke et fake tak for hjælpen !! 

Anmeld

24. februar 2015

Stjerneskud84

Det lyder rigtig spændende... 

Anmeld

24. februar 2015

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Min søn hedder også noget specielt som ikke var godkendt her i Dk. Det tog os 3 måneder om at få det godkendt da det er et helt almindeligt drenge navn i Tyrkiet. Så selv om at der er nogen der hedder det navn et sted ude i verden så tager det alligevel lang tid til at det bliver godkendt. Min søn er den første der hedder .... I Dk. 

Anmeld

24. februar 2015

Emilie91

Aisha skriver:

Min søn hedder også noget specielt som ikke var godkendt her i Dk. Det tog os 3 måneder om at få det godkendt da det er et helt almindeligt drenge navn i Tyrkiet. Så selv om at der er nogen der hedder det navn et sted ude i verden så tager det alligevel lang tid til at det bliver godkendt. Min søn er den første der hedder .... I Dk. 

3 måneder ? Årh !! .. Kaldte i ham så bare det navn alligevel? Eller hvad sagde i når folk spurgte hvad han hed ? 

Anmeld

24. februar 2015

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
emiliedamm skriver:

3 måneder ? Årh !! .. Kaldte i ham så bare det navn alligevel? Eller hvad sagde i når folk spurgte hvad han hed ? 

Vi kaldte ham for det han kom til at hedde for vi vidste ikke at det ikke var Ok. Og han kunne ikke hedde andet.  Men det var en træls periode. Også fordi vi gerne ville have et sygesikringsbevis samt pas da vi ville have ham med ud og rejse. Men held og lykke med det hele.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.