Kejsersnit eller almindelig fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.732 visninger
10 svar
1 synes godt om
24. februar 2015

kristina90

Hej alle sammen..

Igår var jeg oppe og få taget blodprøver som jeg nu venter svar på ang om jeg skal opereres for at få fjernet mine æggeleder..

MEN MEN MEN
....fik af vide at hvis jeg nu bliver gravid hurtigt igennem IVF behandlingen og er opereret før (er også blevet opereret dernede i november) , men fik af vide at nu når de ar er så "nye" at man kan risiker at ikke må føde almindeligt men at man skal have kejsersnit?

Nogen der ved det , eller bare har en lille smule viden om det???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2015

ProblemBarnetMåskeErDetGarnet?

Meget spændende!

Anmeld

24. februar 2015

Bissen

Hmm.. Forestiller mig det er samme princip som tidl. Kejsersnit, da der vel må skulle sys lidt i livmoderen når æggelederne er fjernet. Men jeg ved det ikke - bare en tanke

Anmeld

24. februar 2015

kristina90

Mettebids skriver:

Hmm.. Forestiller mig det er samme princip som tidl. Kejsersnit, da der vel må skulle sys lidt i livmoderen når æggelederne er fjernet. Men jeg ved det ikke - bare en tanke

Og hvilke princip er det ?

Anmeld

24. februar 2015

Bissen

kristina90 skriver:

Og hvilke princip er det ?

At der er risiko for at arret springer op under fødsel pga. Sammentrækninger, hvis man føder igen for tidligt efter sidste kejsersnit. Er ikke helt sikker på hvor mange måneder der skal være imellem kejsersnit (i dit tilfælde operation) og til fødsel for at føde vaginalt. Men jeg ved jo heller ikke om det er grunden til de siger det til dig

Anmeld

24. februar 2015

kristina90

Mettebids skriver:

At der er risiko for at arret springer op under fødsel pga. Sammentrækninger, hvis man føder igen for tidligt efter sidste kejsersnit. Er ikke helt sikker på hvor mange måneder der skal være imellem kejsersnit (i dit tilfælde operation) og til fødsel for at føde vaginalt. Men jeg ved jo heller ikke om det er grunden til de siger det til dig

lyder jo hel voldsomt at arret ville kunne springe op Hold nu op et sus i maven jeg fik haha !

Men var bare en privat der sagde det, men kan ikke finde noget på nettet om det nemlig  

Anmeld

24. februar 2015

Bissen

lyder jo hel voldsomt at arret ville kunne springe op Hold nu op et sus i maven jeg fik haha !

Men var bare en privat der sagde det, men kan ikke finde noget på nettet om det nemlig  

Altså så vidt jeg ved sker det sjældent da man enten får pks ellers holder de jo øje med arret under fødslen og sadler om hvis der er risiko. 

Ok, altså dette var den eneste grund jeg lige kunne finde på, men kan jo være der ikke er hold i det så  

Anmeld

24. februar 2015

kristina90

Mettebids skriver:

Altså så vidt jeg ved sker det sjældent da man enten får pks ellers holder de jo øje med arret under fødslen og sadler om hvis der er risiko. 

Ok, altså dette var den eneste grund jeg lige kunne finde på, men kan jo være der ikke er hold i det så  

Må bare snakke med en om det på fredag når jeg skal ringe og få svar på mine blodprøver  

Anmeld

24. februar 2015

Bissen

kristina90 skriver:

Må bare snakke med en om det på fredag når jeg skal ringe og få svar på mine blodprøver  

Lyder som en god ide ��

Anmeld

24. februar 2015

fruD

Jeg har fået to kejsersnit og fik af vide at fordi jeg er blevet opereret to gange i livmoderen (selve kejsersnittet) SKAL jeg have kejsersnit igen, hvis jeg skal have flere børn. Så jeg tror det gælder for alle der er blevet opereret i livmoderen to gange. Netop grundet faren for at aret springer op igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.