Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Jeg skriver anonym da jeg ikke har lyst til at stå ved hvem jeg er bag skærmen. Jeg står i den situration at jeg er blevet gravid hvilket er RIGTIGT dejligt. Jeg skal på barsel på su/orlov eller hvad pokker de kalder det til 1 maj . Men jeg står total uviden og min skole ved ikke en fløjtende skid , eller jo jeg ved bare ikke om jeg skal tro på dem, og det virker ikke til jeg kan google det frem! Jeg har et deltids arbejde ved siden af mit studie, jeg modtager su under mit skole forløb , dog UDEN su lån endnu. Jeg vil gerne arbejde HELT op til min termin hvilket jeg heller ikke har aftalt med min chef endnu da jeg ikke ved hvad man må, og jeg står og snart skal have sagt det til min chef med mindre lægen sygmelder mig inden for 1 uge (dog ser det ikke ud til det ) skolen har sagt at selvom jeg går på barsel til 1 maj må jeg stadig gerne arbejde selvom jeg er på barsel/orlov eller hvad de kalder det.fordi det ikke fungere ligesom kh og de er ligeglad. derudover vil jeg også gerne tilbage til mit arbejde til jul igen når vores prinsesse er 6 måneder, men jeg tager 12 måneders barsel/orlov. Men må man arbejde samtidig med man har barsel/orlov? jeg kan ikke finde en prut om det. jeg vil nemlig gerne undgå og få su lån , og få det så KORT tid som muligt da mig og kæresten ikke har lyst til og skal betale tilbage og jeg vil få MEGET mindre udbetalt med su lån Hvis nogen ved noget og har forstået hvad jeg mener vil jeg meget gerne vide hvad det er lovligt og bestemt ikke lovligt! jeg vil jo ikke knaldes i ulovligheder eller trække min chef med ind i det. For der jeg sikker på jeg intet hjælp kan hente!.
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Jeg arbejdede imens jeg fik de 12 ekstra klip, og det må man gerne.
Det er ikke det samme som barselspenge, du må tjenne lige så meget som du må når du får alm. klip
Anonym skriver: Jeg skriver anonym da jeg ikke har lyst til at stå ved hvem jeg er bag skærmen. Jeg står i den situration at jeg er blevet gravid hvilket er RIGTIGT dejligt. Jeg skal på barsel på su/orlov eller hvad pokker de kalder det til 1 maj . Men jeg står total uviden og min skole ved ikke en fløjtende skid , eller jo jeg ved bare ikke om jeg skal tro på dem, og det virker ikke til jeg kan google det frem! Jeg har et deltids arbejde ved siden af mit studie, jeg modtager su under mit skole forløb , dog UDEN su lån endnu. Jeg vil gerne arbejde HELT op til min termin hvilket jeg heller ikke har aftalt med min chef endnu da jeg ikke ved hvad man må, og jeg står og snart skal have sagt det til min chef med mindre lægen sygmelder mig inden for 1 uge (dog ser det ikke ud til det ) skolen har sagt at selvom jeg går på barsel til 1 maj må jeg stadig gerne arbejde selvom jeg er på barsel/orlov eller hvad de kalder det.fordi det ikke fungere ligesom kh og de er ligeglad. derudover vil jeg også gerne tilbage til mit arbejde til jul igen når vores prinsesse er 6 måneder, men jeg tager 12 måneders barsel/orlov. Men må man arbejde samtidig med man har barsel/orlov? jeg kan ikke finde en prut om det. jeg vil nemlig gerne undgå og få su lån , og få det så KORT tid som muligt da mig og kæresten ikke har lyst til og skal betale tilbage og jeg vil få MEGET mindre udbetalt med su lån Hvis nogen ved noget og har forstået hvad jeg mener vil jeg meget gerne vide hvad det er lovligt og bestemt ikke lovligt! jeg vil jo ikke knaldes i ulovligheder eller trække min chef med ind i det. For der jeg sikker på jeg intet hjælp kan hente!.
De er fuldstændig ligeglade med hvad du ellers laver når du er på 'barsel' på SU. Du kan arbejde, studere, hvad du nu ellers får lyst til. Du skal bare opfylde kravene for at modtage SU (såsom at være indskrevet).
FUCK hvor nice! så jeg fri for at tage su lån SUPER FEDT! syntes simeplehent det er så svært og blive klog på det su halløj!
Når du arbejder deltids minimum ti timer i ugen (mener det er ti timer) er du udover barselsklip berettiget til barselsdagpenge fra dit studiejob. Vh. Line
SØS skriver: Når du arbejder deltids minimum ti timer i ugen (mener det er ti timer) er du udover barselsklip berettiget til barselsdagpenge fra dit studiejob. Vh. Line
Også selvom jeg ikke er medlem af en A-kasse? jeg har mellem 12-18 timer i ugen "ca" det forskelligt. og alle fag foreninger har nemlig ikke kunne tilbyde meget noget fordi jeg ikke opfyldte de antal timer man skal have på et år :/
Anonym skriver: Også selvom jeg ikke er medlem af en A-kasse? jeg har mellem 12-18 timer i ugen "ca" det forskelligt. og alle fag foreninger har nemlig ikke kunne tilbyde meget noget fordi jeg ikke opfyldte de antal timer man skal have på et år :/
Barselsdagpenge har intet med dagpenge at gøre du skal ikke være medlem af en a-kasse for at få barselsdagpenge... Du har ret til at gå fra 4 uger før din termin
https://www.borger.dk/Sider/Barsel-loenmodtagere.aspx
Ja! Så du skal ikke arbejde mens du er på barsel, men kan modtage barselsdagpenge. Det er der rigtig mange, der ikke ved.
SØS skriver: Ja! Så du skal ikke arbejde mens du er på barsel, men kan modtage barselsdagpenge. Det er der rigtig mange, der ikke ved.
Det fik jeg lige undersøgt - det er jeg også berettet til så det ville da være dumt og arbejde istedet for og hygge mig med hende
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128