Anonym skriver:
Hej '
min kæreste og jeg har kendt hinanden i 7 år været kærester i 6 og snart forlovet i 5 år
vi begge er desværre på kh på grund af ingen af os er istand til uddannelse og vi ved ikke hvilket job der vil passe os så vi er i arbejdsprøvninger.. vi har levet på kh i 6 år begge 2 og skal fortsat være på det 2-3 år da vi er under ressourse forløb
jeg har dårlig helbred dårlige arme knæ fødder og nedsat syn og har nogle sjælende sygdomme som gør livet ekstra svært med alm job.. så skal starte i ny praktik i næste uge efter 2 mdrs sygmelding..
men vi begge vil rigtig gerne giftes men er så meget i tvivl hvordan man gør jeg har meget svært ved at finde ud af ting da jeg er som lægerne kalder det ikke særlig begavet. jeg har aldrig lært at omgåes andre eller at finde rundt i ting såsom bryllup osv.. har aldrig været til et bryllup
nå men vi vil rigtig gerne giftes ikke i kirke men på rådhuset..
men aner ikke hvor man skal starte hvad skal vi bruge. hvor hendvender man sig? hvilket papir skal vi medbringe. må man havde et vis antal med ind under vielsen hvornår skriver man under? ja alt sådan ting...
vi vil havde et stille bryllup med nærmeste famillie og ikke brudetøj ikke dyre ringe bare en billig løsning vi gifter os for at sikre hinanden og jeg kunne rigtig godt tænke mig min kæreste s efternavn
men jeg er i tvivl om jeg er for ubegavet til at få stillet et bryllup op.. håber nogle vil give nogle råd eller ligne 
Hejsa
Jeg tænker altid lidt længere frem, men hvorfor vil i giftes? Når i begge er på KH og du er skidt i forvejen. Så rammes i altså meget hårdt hvis en af jer skulle gå hen og blive mere syg, og i hæfter jo også for hinanden. Hvad med økonomisk? Forsørgerpligten er jo kun fjernet for ugifte - bliver i gift, er der pludselig andre boller på suppen
den eneste måde i sikre hinanden på, er hvis en af jer dør? :/ hvilket jeg ikke lige satser på i gør!
Men i kan lave testamenter, som sikre jer bedre - da i så også er sikre sammen, inden død! Hvilket jeg går ud fra egentlig er det i vil? :-)
Den eneste forskel der er på ægteskab og testamente, er at i ikke kan sidde i uskiftet bo. Men kun får 86,5 %. Men når i ikke ejer noget, det går jeg ikke ud fra i gør når i kan være på KH vel? Så er det ikk så stor en betydning.
Men overvej det virkelig kraftigt! For jeg selv er syg, og jeg tør aldrig nogensinde blive gift! Selvom det altid har været et kæmpe ønske!!!! Når vi kan risikere at miste alt hvis min kæreste skulle blive syg 
måske det ses som et surt indlæg, men det er det bestemt ikke ;-) Det er bare for at belyse de ting der kan være ved et giftemål.
Vh Malene