hjælp til nogenlunde sunde slikposer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.726 visninger
12 svar
10 synes godt om
20. februar 2015

Anonym trådstarter

Jeg får gæster af nogle fra baby.dk i morgen vi skal holde fastelavnsfest men jeg er gået lidt i stå, men hvad jeg kan putte i godteposerne til de kære børn. 

Der skal helst ikke for meget i med sukker og salt, men  slik er sukker, frugt er frugtsukker. 

Ja så jeg kan sgu ikke kom udenom at det vil blive usundt? 

Tænker selv 

Frugtstang

Lille rosinpakke

Banan

Mandarin

Vindruer 

En lille pakke smarties

Men egentlig er alle tingene jo usunde? 

Har i nogle andre forslag til hvad jeg kan komme i poserne? 

Gerne sunde men andre ideer  kan os bruges, os selvom det er usundt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2015

MorTilN

Fignestang, ostehaps og lille rosinpakke eller nogle hindbær og blåbær måske Det er trosalt bedre ind vingummier og chokolade god fornøgelse

Frugtsukker er jo sundt i forhold til sukker i slik

Anmeld

20. februar 2015

Frk.S

Hmm, hvorfor synes du alle tingene du har valgt er usunde? I min verden er frugt nu ikke usundt. 

Nu ved jeg ikke lige hvor gamle børnene er, men hvad med nogle mandler.... altså hvis de ikke er for små til den slags. 

Anmeld

20. februar 2015

April-baby

Frugtsukker er den sunde slags, bare ikke for meget af det (: 

Anmeld

20. februar 2015

Anonym trådstarter

Anonymbebs skriver:

Fignestang, ostehaps og lille rosinpakke eller nogle hindbær og blåbær måske Det er trosalt bedre ind vingummier og chokolade god fornøgelse

Frugtsukker er jo sundt i forhold til sukker i slik

Tak   og tak for hjælpen

Ostehaps var en rigtig go ide blåbær og hindbær tror jeg ikke jeg kan få nu desværre, jeg vil ikke have dem som kommer fra andre lande, kun danske

Anmeld

20. februar 2015

Skouboe

Mine unger bryder sig ikke rigtigt om slik, kage osv, så deres lækkerier kan være fx frisk frugt (æblebåde, banan, melon), popcorn, saltstænger, tørret frugt, saltkiks (fx Tuc eller de der små fisk), ostehaps, agurke og gulerodsstænger, friske bær, is-smoothie lavet af frosne bær, græsk yoghurt, lidt sukker og mælk/fløde der er blendet indtil det har konsistens som sorbet softice

Anmeld

21. februar 2015

Anonym trådstarter

Frk.S skriver:

Hmm, hvorfor synes du alle tingene du har valgt er usunde? I min verden er frugt nu ikke usundt. 

Nu ved jeg ikke lige hvor gamle børnene er, men hvad med nogle mandler.... altså hvis de ikke er for små til den slags. 

Jeg har bare læst at frugtsukker os er usundt. 

Så kunne derfor ej ja mandler var en god idé. 

Børnene er fra 2.5 år og løbende op til 11 år

Anmeld

21. februar 2015

Isabella_mor

Jeg har bare læst at frugtsukker os er usundt. 

Så kunne derfor ej ja mandler var en god idé. 

Børnene er fra 2.5 år og løbende op til 11 år

Frugtsukker er kun usundt hvis du nærmest kun spiser frugt. Det er ikke farligt at spise 1-2 stykker frugt om dagen  600 gram frugt og grønt om dagen er sundt. Og der må de 200 gram gerne være frugt og bær osv  

Men lav små poser med lidt af hvert i og pas nu på med alt det sukker forskrækkelse.! Der er Stort set usunde ting i alt, så længe man spiser varieret er det godt. 

Kroppen HAR brug for både sukker, fedt og salt. Hvis du begyndte at studere/læse fagligt om kost og sundhed lidt mere, så ville være bedre klædt på til at være sukkerforskrækket end bare 'at have læst et sted' 

god fastelavnsfest  

Anmeld

21. februar 2015

Zenia's mor

Jeg får gæster af nogle fra baby.dk i morgen vi skal holde fastelavnsfest men jeg er gået lidt i stå, men hvad jeg kan putte i godteposerne til de kære børn. 

Der skal helst ikke for meget i med sukker og salt, men  slik er sukker, frugt er frugtsukker. 

Ja så jeg kan sgu ikke kom udenom at det vil blive usundt? 

Tænker selv 

Frugtstang

Lille rosinpakke

Banan

Mandarin

Vindruer 

En lille pakke smarties

Men egentlig er alle tingene jo usunde? 

Har i nogle andre forslag til hvad jeg kan komme i poserne? 

Gerne sunde men andre ideer  kan os bruges, os selvom det er usundt.

Hvad med frugtstang ostehaps små gulerødder nødder tørret frugt små peberfrugter 

Anmeld

21. februar 2015

Misser1989

Istedet for vingummi kan man få sådan nogle frugt vingummi. Ungerne elsker dem. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.