Hvordan var jeres menstruation efter fødslen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.101 visninger
14 svar
5 synes godt om
18. februar 2015

Mor til F

Hej piger

Jeg fik i mandags, min menstruation for første gang,  siden fødslen af min datter (ca 7,5 månder).

Jeg synes den er anderledes end før jeg blev gravid

Altså indtil videre har jeg blødt meget mindre end før,  har  ikke smerter,  kun ømhed omkring lænden. Er det normalt? 

Og hvordan ser jeres cyklus ud?  Før var min cyklus 30-35 dage, så ved ikke hvad jeg skal forvente. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2015

Frk_Louise

BabyFreia skriver:

Hej piger

Jeg fik i mandags, min menstruation for første gang,  siden fødslen af min datter (ca 7,5 månder).

Altså indtil videre har jeg blødt meget mindre end før,  har  ikke smerter,  kun ømhed omkring lænden. Er det normalt? 

Og hvordan ser jeres cyklus ud?  Før var min cyklus 30-35 dage, så ved ikke hvad jeg skal forvente. 

Min datter er 3 måneder gammel og jeg hat kun haft min en enkelt gang siden. Så jeg aner ikke hvad min cyklus er nu, ikke endnu ihvertfald. Men det var uden smerter, men jeg blødte til gengæld dobbelt så meget som før graviditeten. 

Anmeld

18. februar 2015

Mor til F

Frk_Louise skriver:

Min datter er 3 måneder gammel og jeg hat kun haft min en enkelt gang siden. Så jeg aner ikke hvad min cyklus er nu, ikke endnu ihvertfald. Men det var uden smerter, men jeg blødte til gengæld dobbelt så meget som før graviditeten. 

Okay,  ja så er vi jo meget forskellige

Anmeld

18. februar 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Ja jeg venter stadig ... På en måde rart, da jeg normalt har mange smerter og kvalme(og hader at være ulækker, som jeg føler mig). Men på en måde er den længe ventet da jeg synes at hverdagen godt må blive normalt igen(inkl mens)

Ammer du? Synes at have hørt flere sige at mens først kom efter amning, men kunne nu alligevel godt tænke mig snart at få den tilbage

Anmeld

18. februar 2015

Beem82

Jeg blødte/havde flåd i 6 uger efter fødslen og havde så et par dages ophold, hvorefter det tog lidt til igen i en lille uges tid. Spekulerede på om det var en første lille mens. Næsten nøjagtigt en måned efter fik jeg så den første reelle mens. Og den var VOLDSOM! Som i ét inkontinensbind-i-timen voldsom. Derefter er det ligeså stille aftaget til som før graviditeten, dog bare med et par dage længere cyklus.

Anmeld

18. februar 2015

Mor til F

SDD skriver:

Ja jeg venter stadig ... På en måde rart, da jeg normalt har mange smerter og kvalme(og hader at være ulækker, som jeg føler mig). Men på en måde er den længe ventet da jeg synes at hverdagen godt må blive normalt igen(inkl mens)

Ammer du? Synes at have hørt flere sige at mens først kom efter amning, men kunne nu alligevel godt tænke mig snart at få den tilbage

Jeg ammede til min datter var 5 måneder,  så ville hun ikke det mere. 

Stoppede helt den 26/11 og har siden da ventet på mens. Så der gik knapt 2 måneder efter amme stop. 

Da jeg er ret tynd,  var jeg bange for,  at min krop ikke kunne fungere optimalt efterfølgende - heldigvis virker den

Føler mig også pænt ulækker når jeg har mens,  da jeg synes det lugter  

Anmeld

18. februar 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
BabyFreia skriver:

Jeg ammede til min datter var 5 måneder,  så ville hun ikke det mere. 

Stoppede helt den 26/11 og har siden da ventet på mens. Så der gik knapt 2 måneder efter amme stop. 

Da jeg er ret tynd,  var jeg bange for,  at min krop ikke kunne fungere optimalt efterfølgende - heldigvis virker den

Føler mig også pænt ulækker når jeg har mens,  da jeg synes det lugter  

Så var det da rart at den endelig kom jeg må nok også væbne mig med tålmodighed, da jeg ammer flere gange om dagen endnu.

Tror bestemt ikke at du er den eneste der synes at det lugter(selv synes jeg at det stinker fælt).

Anmeld

18. februar 2015

Clisolka

BabyFreia skriver:

Hej piger

Efter jeg fik mit første barn fik jeg en meget nemmere menstruation. Min cyklus lå på omkring 30-31 dage, ingen stærke smerter - og ingen styrtblødninger længere. Jeg måtte selv sætte det i gang, da jeg stadig ikke var begyndt at bløde da min datter var 9 mrd. 

Nu er det 17 mrd. siden jeg fødte nr. 2 og der er fuldstændig koks i min cyklus!! Jeg fik min menstruation da han var præcis 3 mrd. gammel og siden da kommer det som vinden blæser. Jeg går imellem 37-120 dage i en cyklus... Jeg må ikke få p-piller, så jeg kan ikke længere styre det  Jeg har stadig ikke fået de stærke smerter tilbage, men jeg bløder ret kraftigt når det er tid 

Jeg krydser fingre for at det stabiliserer sig, for håber godt nok ikke dette er fremtiden med så kraftige blødninger, som er værre end før jeg fik børn 

Anmeld

18. februar 2015

Mor til F

SDD skriver:

Så var det da rart at den endelig kom jeg må nok også væbne mig med tålmodighed, da jeg ammer flere gange om dagen endnu.

Tror bestemt ikke at du er den eneste der synes at det lugter(selv synes jeg at det stinker fælt).

Ja,  det er på en måde dejligt , for så virker min krop igen.  Samtidig ville jeg dog gerne have ventet lidt. 

Der er jo nogle som får deres menstruation mens de stadig aammer og andre når de stopper.  Så når du stadig ammer,  kan der godt gå længere tid. 

Min mand synes heldigvis ikke at det lugter eller er ulækkert måske er det kun os selv,  som ligger mærke til det? 

Anmeld

18. februar 2015

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Fik mens præcis halvandet år efter fødslen :-) og så kom den så regelmæssigt at jeg kunne stille uret efter den :-)

Fuld ammet til lidt over 6 mdr og ammet delvist til lige før han startede i børnehave.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.