1,5 år og skriger når vi kører bil!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2015

Anonym trådstarter

stusser skriver:

Hej

Det lyder sørme træls og der må jo være en grund til at han bliver ked af det. 

Er det først når bilen kører eller skal du kæmpe for bare at få ham i stolen? Hvis han gerne vil ind i bilen, kan I måske prøve bare at sidde i bilen uden den kører og lave noget sjovt, få ham til at være tryg i bilen.

Kan der være noget i stolen, der generer hans krop?

Kan han få lov til selv at kravle op i stolen og få en succesoplevelse ved det?

Hvis han skulle blive køresyg (jeg ved heller ikke om det er muligt) kan man måske få sådan nogle magnetarmbånd for det...

Mine bedste bud lige nu Held og lykke

KH

Susie

Hvis jeg siger, "Så nu ska vi ud og kører bil", så render han ud og finder hans sko og kan nemt sætte ham ind i bilen, men når vi så har kørt en 4-5 min, så starter han

Han har det ikke for varmt, han har heller ikke selv mulighed for at kravle op, da det er en bus (9 pers.) vi har, og der er rimelig langt op, både ind i bilen og op til stolen

---

Han har både sut og hans nuser (stofble) i stolen, men det blir kastet af helvedes til, når han efter de gyldne 4-5 min blir tosset

Måske jeg sku prøve sådan et armbånd, syntes bare ikke han virker til at blive dårlig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2015

Skouboe

Anonym skriver:

Hvis jeg siger, "Så nu ska vi ud og kører bil", så render han ud og finder hans sko og kan nemt sætte ham ind i bilen, men når vi så har kørt en 4-5 min, så starter han

Han har det ikke for varmt, han har heller ikke selv mulighed for at kravle op, da det er en bus (9 pers.) vi har, og der er rimelig langt op, både ind i bilen og op til stolen

Jeg kunne godt mistænke køresyge. Prøv at købe et par seabands til ham, det hjalp mine unger, og på de små håndled børn har, er det næsten umuligt at sætte dem forkert.

Anmeld

17. februar 2015

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Jeg kunne godt mistænke køresyge. Prøv at købe et par seabands til ham, det hjalp mine unger, og på de små håndled børn har, er det næsten umuligt at sætte dem forkert.

Kan de købes på alm. apotek ?

Og han må godt bruge dem i en alder af 1,5 år?

Anmeld

17. februar 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

Er det det samme hvis det er mørkt??  

Alle gode råd kan jo sorteres i. Men kan det være han bliver for proppet med indtryk??  

Anmeld

17. februar 2015

Anonym trådstarter

årgang84 skriver:

Er det det samme hvis det er mørkt??  

Alle gode råd kan jo sorteres i. Men kan det være han bliver for proppet med indtryk??  

Det er fuldstændig ligegyldigt, om det er morgen, eftermiddag eller aften

Anmeld

17. februar 2015

Skouboe

Anonym skriver:

Kan de købes på alm. apotek ?

Og han må godt bruge dem i en alder af 1,5 år?

Jeg tror jeg fandt dem i Matas, og ja, de må gerne bruges til helt små børn også, bare husk at købe i børnestørrelse, ellers sidder de ikke rigtigt.

http://seaband.dk/ 

Anmeld

17. februar 2015

TNBC

Anonym skriver:

Ja, min dreng er 1,5 år, og han skriger hysterisk når vi kører bil, det er lige meget om vi skal kører 5 min eller 2 timer, så gir han gas!

Han sidder i midten, mellem begge hans søskende, og netop for, at han kan se mig. Han har altid skreget, både da han sad i babystolen (men det gjorde de andre også, så tænkte fair nok, de holdte dog da de kom til at vende fremad) Det gør yngstemanden bare ikke

Han sidder i en Rømer Duo (fremadvendt) uden nakkestøtten, da han er en temmelig bred baby, så han skulle have plads og det ser også ud til, han sagtens kan være det, han vejer pt. 14 kg

Vi har prøvet med DVD afspiller, men det interessere ham overhovedet ikke, sutten kan vi godt glemme alt om, når han blir hidsig og ligesom alt andet afledning kan rende og hoppe, han er umulig at køre bil med, og ærligt, er både hans søskende og hans mor TRÆT af at hører på det hysteriske anfald, HVER ENESTE GANG vi kører bil.

Har i gode ideer?
Jeg vil så frygtelig gerne undvære at han skal om på forsædet.... Så har i andre ideer??? 

PLEASE 

Jeg vil også sige køresyge, jeg lider af køresyge, og jeg kan klare længere ture, eller bare ture, hvis jeg har lukkede øjne, afslappet. men det er svært at få en 1,5årig til.

Og ja jeg er ret sikker på at man kan blive køresyge efter minutter, for det er bare bevægelsen der gør det. Jeg kan ikke sidde på en gynge ret længe før jeg får det dårligt, for som sagt det er bare bevægelsen, køresyge/søsyg har ikke noget at gøre med hvor længe man er i bilen eller på båden, men at man ikke kan klare de bevægelser de laver, så det begynder jo ligeså snart man kan mærke bevægelsen.

Gå ned på apoteket og hør hvad de har, og se om der ikke er noget af det der hjælper.

Har i overvejet at få bagudvendt autostol og se om det hjælper?

Anmeld

18. februar 2015

God-mor

Anonym skriver:

Ja, min dreng er 1,5 år, og han skriger hysterisk når vi kører bil, det er lige meget om vi skal kører 5 min eller 2 timer, så gir han gas!

Han sidder i midten, mellem begge hans søskende, og netop for, at han kan se mig. Han har altid skreget, både da han sad i babystolen (men det gjorde de andre også, så tænkte fair nok, de holdte dog da de kom til at vende fremad) Det gør yngstemanden bare ikke

Han sidder i en Rømer Duo (fremadvendt) uden nakkestøtten, da han er en temmelig bred baby, så han skulle have plads og det ser også ud til, han sagtens kan være det, han vejer pt. 14 kg

Vi har prøvet med DVD afspiller, men det interessere ham overhovedet ikke, sutten kan vi godt glemme alt om, når han blir hidsig og ligesom alt andet afledning kan rende og hoppe, han er umulig at køre bil med, og ærligt, er både hans søskende og hans mor TRÆT af at hører på det hysteriske anfald, HVER ENESTE GANG vi kører bil.

Har i gode ideer?
Jeg vil så frygtelig gerne undvære at han skal om på forsædet.... Så har i andre ideer??? 

PLEASE 

Udfra det du skriver, tror jeg bare at han keder sig i bilen. Det gør min datter også, selvom det er blevet meget bedre efter vi fik sat en holder op i bilen, så hun kan se tegnefilm mens vi køre, men det kan jeg læse, at i har prøvet. Har desværre ikke noget mirakel råd, men jeg ved hvor frusterende det er at køre med et skrivende barn bagi. Specielt også når der er andre søskende. Tror på st det går over på et tidspunkt, og ellers ville jeg prøve at sidde og dynge eller give ham en bog og kigge i eller noget mad i hånden. Held og lykke 

Anmeld

18. februar 2015

Clisolka

Anonym skriver:

Jeg aner det ikke, er det overhovedet muligt at blive køresyg så hurtigt? (Jeg har aldrig selv prøvet det, så ved det ik)

Angst? Det tror jeg ikke, men ja jeg ved det virkelig ikke, i så fald hva gør man så med en på 1,5 år?

Tro mig, det er muligt for de små at blive køresyg SÅ hurtigt  Jeg har en datter på 4 år der bliver køresyg efter maks 5 min i bus, så er der opkast over det hele! Det er altså ikke sjovt, når vi ikke har bil 

Har han fået tjekket sine ører? Jeg spørger kun fordi vi har fundet ud af, hvorfor min datter bliver så hurtigt køresyg. Vi skulle til tjek med hende til en ørelæge, da børnehaven bad om det = et "ørebarn" med meget væske på ørene. Ikke et "rigtigt" ørebarn, men dem der kun bliver fundet ved et tilfælde, for hun har aldrig haft problemer med ørene. 

Anmeld

18. februar 2015

Anonym trådstarter

Clisolka skriver:

Tro mig, det er muligt for de små at blive køresyg SÅ hurtigt  Jeg har en datter på 4 år der bliver køresyg efter maks 5 min i bus, så er der opkast over det hele! Det er altså ikke sjovt, når vi ikke har bil 

Har han fået tjekket sine ører? Jeg spørger kun fordi vi har fundet ud af, hvorfor min datter bliver så hurtigt køresyg. Vi skulle til tjek med hende til en ørelæge, da børnehaven bad om det = et "ørebarn" med meget væske på ørene. Ikke et "rigtigt" ørebarn, men dem der kun bliver fundet ved et tilfælde, for hun har aldrig haft problemer med ørene. 

Han er ørebarn og har endda titaniumsdræn i. 

Måske jeg sku forbi apoteket imorgen efter de der seabands..... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.