Min datter vil ikke over til andre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

535 visninger
5 svar
1 synes godt om
17. februar 2015

Anonym trådstarter

Vores dejlige og næsten altid glade datter på 5 mdr  smiler og griner altid når vi er hjemme (mor, far og datter). Der er sjældent noget galt herhjemme, når det kun er os 3.

Hun har siden hun var ca 2 mdr gammel, været meget ked af det når folk snakkede til hende, eller skulle holde hende.
Når folk (familie medlemmer) har snakket til hende, vender hun mundvigene ned af og begynder at hulke/græde. Hvis de så gerne vil holde hende (hvilket de selvfølgelig får lov til), er der tale om sekunder før hun sætter i det mest hjerteskærende skrig, som kammer helt over, så der til sidst ikke kommer lyd ud mere, og hun hyperventliere. Ligeså snart hun kommer over til enten mig eller hendes far, stopper det med det samme, og hun hulker færdig, også er der absoulut INGENTING!.
Jeg er SÅ frustreret og ked af det Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre mere

Håber nogle har prøvet det samme, eller kan hjælpe med fif... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2015

Sandratoft

Anonym skriver:

Vores dejlige og næsten altid glade datter på 5 mdr  smiler og griner altid når vi er hjemme (mor, far og datter). Der er sjældent noget galt herhjemme, når det kun er os 3.

Hun har siden hun var ca 2 mdr gammel, været meget ked af det når folk snakkede til hende, eller skulle holde hende.
Når folk (familie medlemmer) har snakket til hende, vender hun mundvigene ned af og begynder at hulke/græde. Hvis de så gerne vil holde hende (hvilket de selvfølgelig får lov til), er der tale om sekunder før hun sætter i det mest hjerteskærende skrig, som kammer helt over, så der til sidst ikke kommer lyd ud mere, og hun hyperventliere. Ligeså snart hun kommer over til enten mig eller hendes far, stopper det med det samme, og hun hulker færdig, også er der absoulut INGENTING!.
Jeg er SÅ frustreret og ked af det Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre mere

Sådan var Alma også, og da hun blev omkring 6 måneder stoppede det igen. Det gjorde ondt på mig når hun græd sådan, men vi blev ved med at øve. Altså vi tog hende selvfølgelig tilbage når hun græd, men vi afholdte ikke andre fra at tage hende op jeg tror det var en tidlig seperationsfase, da vi intet mærker og til den nu  

Anmeld

17. februar 2015

SandraXOXO

Sådan var vores mindste også, det varede et par mdr, hvor vi så lige fortalte familie osv at de gerne måtte hilse, nusse osv på hendes præmisser men hun havde brug for at være i trygge hænder ved mor og far eller hendes søskende, så de skulle ikke ta hende op, for det var hun ikke tryg ved. Efter et par mdr gik det over og hun kravlede gladeligt rundt til onkler og bedstemødre. 

Anmeld

17. februar 2015

God-mor

Anonym skriver:

Vi oplevede det samme, men her var det først da vores datter blev 6-7 måneder at det startede. Ingen udover mor, far og mormor måtte holde hende. De måtte faktisk ikke engang kigge forkert på hende, før hun satte i et hyl, og det accepterede vi. Vi øvede da lidt, men det var ikke meget, da det vigtige for os var at acceptere vores datters følelse og imødekomme og anerkende den. Børn er jo forskellige, og det er helt normalt at jeres barn har det på den måde. Jeg ville anerkende hende i hendes følelse, og lade hende selv tage initiativ til at komme op til andre, eksempelvis ved at række hænderne ud. Så må folk tale og have kontakt med hende, mens en af jer sidder med hende, så hun føler sig tryg. Så skal det nok komme. 

Anmeld

17. februar 2015

FruStolpe

Det er en fase hvor der bare er brug for tryghed.

Min bedste råd er at lade være at "tvinge" hende over til andre, og evt lad hende side med ryggen til den der holder så hun hele tiden kan se mor/far... 

Men tålmodighed, det går over igen 

Anmeld

17. februar 2015

helle85

Anonym skriver:

min dreng var sådan fra han blev født.

hvor gang der var andre end mig og min mand der tog ham så skreg han.

vi accepterede at han ikke ville være hos andre end os, nå vi fik folk på besøg og de ville holde ham så fik de lov men vi tog ham igen fordi han grad.

fra han blev født der så farmor ham ca en gang om ugen min og først da han ca var 6 mdr kunne hun holde ham, hvor der gik meget længere tid med alle andre

er der andet hun har svært ved, feks at blive  kørt i barnevogn eller nå hun er et fremmede sted, mange mennesker osv.??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.