Manglende undervisning fra 1klasse og til og med 5

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.389 visninger
10 svar
7 synes godt om
16. februar 2015

esiuol22

Er der noget man kan gøre, når man finder bevis for man ikke har modtaget undervisning i den danske folkeskole, som man burde. Jeg fik ekstra undervisning i dansk fra 1 til og med 5 klasse hvor læren fysisk ikke var tilstede, hun gik ud og snakkede i telefon drak kaffe. kom på en anden skole i 6klasse og fik der en lærer der formåede at lærer mig at læse aldersvarende på to år, men har stadig svært ved stavning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2015

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn

Hvad vil du opnå med at klage over det nu? Det skulle dine forældre jo have taget hånd om den gang! 

Anmeld

16. februar 2015

esioul

esiuol22 skriver:

Er der noget man kan gøre, når man finder bevis for man ikke har modtaget undervisning i den danske folkeskole, som man burde. Jeg fik ekstra undervisning i dansk fra 1 til og med 5 klasse hvor læren fysisk ikke var tilstede, hun gik ud og snakkede i telefon drak kaffe. kom på en anden skole i 6klasse og fik der en lærer der formåede at lærer mig at læse aldersvarende på to år, men har stadig svært ved stavning.

Jeg tænker dine forældre skulle have taget det op, mens det stod på. Der er nok ikke så meget at gøre i dag, men jeg ved man tit bliver screenet på uddannelser, for at "få øje på dem" som har brug for ekstra hjælp og støtte. 

Anmeld

16. februar 2015

esiuol22

esioul skriver:

Jeg tænker dine forældre skulle have taget det op, mens det stod på. Der er nok ikke så meget at gøre i dag, men jeg ved man tit bliver screenet på uddannelser, for at "få øje på dem" som har brug for ekstra hjælp og støtte. 

Mine forældre viste det ikke og jeg viste ikke at det ikke var undervisning, da jeg ikke havde oplevet andet.

Er glad for jeg fik en der kunne lærer mig en del fra 6klasse, men tænker også på de andre der var der samtidig, tror ikke de kan læse eller skrive i dag, de havde opgivet det da vi kom på ind på en ny skole.

Det er en del år siden og må nok bare acceptere det, men er da trist at finde ud af det samme er sket for flere ( samme skole og lærer ) 

Anmeld

16. februar 2015

esiuol22

2skønnebørn skriver:

Hvad vil du opnå med at klage over det nu? Det skulle dine forældre jo have taget hånd om den gang! 

Ved det endeligt ikke, men tænker at jeg ikke var den eneste det gik ud over.

Anmeld

16. februar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hmm jeg forstår ikke helt hvad du vil bruge beviserne på? Vil du have den pågældende lærer fyret? (hvis hun stadig er i arbejde som lærer)

men øv hvor er det surt at opdage 

Anmeld

16. februar 2015

Chevro

esiuol22 skriver:

Kan fortælle dig at der var 5 fra min klasse i folkeskolen som bare blev sat ind i et andet lokale og så kunne de kigge lidt i bøger derinde..  

De fleste lærte aldrig noget af det..!

lærerne er der aldrig, ellers laver man bare noget andet.. :/

Anmeld

16. februar 2015

esiuol22

mor:) skriver:

Hmm jeg forstår ikke helt hvad du vil bruge beviserne på? Vil du have den pågældende lærer fyret? (hvis hun stadig er i arbejde som lærer)

men øv hvor er det surt at opdage 

Hej ved det endeligt ikke, tror bare lige jeg var frustreret over at det åbenbart er gået ud over flere. 

Så nok lige en uovervejet frustrations tråd.

Læren underviser (eller mangel på sammen) heldigvis ikke mere, og ja hvis vedkommende stadig var i gang, ville jeg gerne have vedkommende fyret, så andre ikke skulle undværer undervisning i 5 år  

Anmeld

16. februar 2015

esiuol22

Chevro skriver:

Kan fortælle dig at der var 5 fra min klasse i folkeskolen som bare blev sat ind i et andet lokale og så kunne de kigge lidt i bøger derinde..  

De fleste lærte aldrig noget af det..!

lærerne er der aldrig, ellers laver man bare noget andet.. :/

er så ked af det for ja man mister nemt troen på sig selv, og ja det var stort set sådan det foregik, blev sat ind i et andet lokale og vupti læren var væk, nede og drikke kaffe og snakke i telefon, på skolens regning.

Jeg var heldig at få en lære til ekstraundervisning sener der rent faktisk underviste, dog havde de andre jeg gik med opgivet på dette tidspunkt.

Anmeld

25. februar 2015

Pigent

Hvis du gerne vil tag en uddannelse, men er ikke er god faglig så findes der en uddannelse til dig. Fx Erhversgrund uddannelse 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.