Fra samsovning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.019 visninger
6 svar
0 synes godt om
15. februar 2015

M'sMor

jeg er førstegangsmor til en skøn datter på ca 7 mdr. Hun har fra start sovet godt om natten, og sovet i egen seng. Så blev jeg desværre indlagt i nogle dage, og hun blev enormt morsyg! Jeg lavede fejlen at lade hende sove hos mig, og nu er det det eneste sted hun vil sove! 

Hun sover fint i barnevognen 2 gange om dagen, hvor hun ikke behøver meget hjælp til at sove. Jeg vipper kort barnevognen, og så sover hun. 

Når hun har fået aftensmad, får hun nattøj på og kommer så ind og leger lidt inden hun skal sove. Når hun er godt træt og gnider øjne, varmer jeg hendes natflaske (hun ammes ellers, men falder i dybere søvn af flasken). Jeg svøber hende i hendes dyne, og giver hende flasken i mine arme i  soveværelset. Hun falder som regel i søvn mens hun spiser, og så venter jeg lige 5-10 min med at ligge hende. Men der går maks en halv time fra at jeg ligger hende, til at hun er vågen igen! Sådan kan aftenen fortsætte med kortere og kortere intervaller, til hun til sidst er lysvågen. Jeg er dybt frustreret, og savner at have lidt voksentid om aftenen.

Jeg har prøvet at ligge hende inden  hun faldt i søvn, med og uden lys, med musik og uden musik.. Bliver jeg i rummet, så sover hun som regel videre til hun skal spise igen.. 

Hendes lure i løbet af dagen er også begyndt at svinge lidt, i forhold til tidspunkt. 

Jeg vil rigtig gerne ind i en god rytme, hvor der også stille og roligt kommer mere 'klokkeslæt' på. 

Nogen gode råd til en meget træt mor? ��

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Har du prøvet at ligge en t-shirt du har haft på (og gerne svedt lidt i) ned til hende i sengen? Det hjælper som regel på min datter når hun sover uroligt. Og hvis hun alligevel er lidt urolig om aftenen, så hjælper det når jeg ligger mig ind i seng, selvom vi ikke sover i samme seng.

Anmeld

15. februar 2015

M'sMor

MummiT skriver:

Har du prøvet at ligge en t-shirt du har haft på (og gerne svedt lidt i) ned til hende i sengen? Det hjælper som regel på min datter når hun sover uroligt. Og hvis hun alligevel er lidt urolig om aftenen, så hjælper det når jeg ligger mig ind i seng, selvom vi ikke sover i samme seng.

Det har jeg desværre også prøvet uden held.. Jeg vil bare så gerne have hende til at sove i egen seng. 

Det hjælper også for det meste når jeg går i seng. Men så har jeg også været inde hos hende det meste af aftenen. 

Anmeld

15. februar 2015

Mortiltopiger..

Tigerspring ?

Anmeld

15. februar 2015

M'sMor

Mortiltopiger.. skriver:

Tigerspring ?

Det har varet længere tid end en måned, så jeg tror desværre heller ikke det er tilfældet. ��

Anmeld

15. februar 2015

Dorthe1986

Jeg tænker bare 7 mdr, så er hun jo ret så lille. Men måske du har for meget fokus på det og stresser over det . Det kan de nemt mærke. 

Anmeld

15. februar 2015

M'sMor

Dorthe1986 skriver:

Jeg tænker bare 7 mdr, så er hun jo ret så lille. Men måske du har for meget fokus på det og stresser over det . Det kan de nemt mærke. 

Det gør jeg sikkert. Jeg vil bare SÅ gerne havd hende i egen seng igen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.