jeg er førstegangsmor til en skøn datter på ca 7 mdr. Hun har fra start sovet godt om natten, og sovet i egen seng. Så blev jeg desværre indlagt i nogle dage, og hun blev enormt morsyg! Jeg lavede fejlen at lade hende sove hos mig, og nu er det det eneste sted hun vil sove!
Hun sover fint i barnevognen 2 gange om dagen, hvor hun ikke behøver meget hjælp til at sove. Jeg vipper kort barnevognen, og så sover hun.
Når hun har fået aftensmad, får hun nattøj på og kommer så ind og leger lidt inden hun skal sove. Når hun er godt træt og gnider øjne, varmer jeg hendes natflaske (hun ammes ellers, men falder i dybere søvn af flasken). Jeg svøber hende i hendes dyne, og giver hende flasken i mine arme i soveværelset. Hun falder som regel i søvn mens hun spiser, og så venter jeg lige 5-10 min med at ligge hende. Men der går maks en halv time fra at jeg ligger hende, til at hun er vågen igen! Sådan kan aftenen fortsætte med kortere og kortere intervaller, til hun til sidst er lysvågen. Jeg er dybt frustreret, og savner at have lidt voksentid om aftenen.
Jeg har prøvet at ligge hende inden hun faldt i søvn, med og uden lys, med musik og uden musik.. Bliver jeg i rummet, så sover hun som regel videre til hun skal spise igen..
Hendes lure i løbet af dagen er også begyndt at svinge lidt, i forhold til tidspunkt.
Jeg vil rigtig gerne ind i en god rytme, hvor der også stille og roligt kommer mere 'klokkeslæt' på.
Nogen gode råd til en meget træt mor?
Anmeld