Er det synd at tage sutten fra ham igen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.375 visninger
10 svar
6 synes godt om
14. februar 2015

Anonym trådstarter

hej piger.

jeg fødte for en mdr siden en søn. Og jeg fortryder noget så grusomt at jeg gav ham sut.

min datter har aldrig brugt sut hun gad den simpelthen ikke.

Jeg overvejer virkelig at tage sutten fra ham igen, for han sover nærmest ikke om dagen fordi han vågner hver gang han taber sutten og kan render frem og tilbage 50 gange.

er det synd?

eller har i nogle råd til hvad man kan gøre for at undgå at rende frem og tilbage hele tiden?

Overvejer jo nærmest at sætte tape rundt om hovedet på ham 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

hej piger.

jeg fødte for en mdr siden en søn. Og jeg fortryder noget så grusomt at jeg gav ham sut.

Jeg overvejer virkelig at tage sutten fra ham igen, for han sover nærmest ikke om dagen fordi han vågner hver gang han taber sutten og kan render frem og tilbage 50 gange.

er det synd?

eller har i nogle råd til hvad man kan gøre for at undgå at rende frem og tilbage hele tiden?

Hvis han har et stort suttebehov vil han højst sandsynligt vågne lige så mange gange alligevel. Min drenge tabte også sutten hele tiden da de var så små. Min yngste er nu 6 måneder og vågner sjældent grundet sut. Faktisk har han den ikke i munden når han først er faldet i dyb søvn. 

Anmeld

14. februar 2015

Anonym trådstarter

Når han er faldet i dyb søvn har han smidt sutten. Når han kører ibarnrvognen eller sidder i autostolen har han heller ikke sutten.

Anmeld

14. februar 2015

MorTil4<3

Anonym skriver:

hej piger.

er det synd?

det er kun i starten  

pludseligt så finder de selv ud af vejen til munden med hånden med sutten i  

det er en overgang, men det skal nok komme, jeg ville ikke tage den da du så bare risikere han begynder på finger, og den kan man jo ikke rigtigt fjerne  , så jeg ville lade ham have sutten  

Anmeld

14. februar 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Bruger I sutter med en ring på? Hvis ja, så prøv at køre en stofble gennem ringen. Og ellers så bare lig en stofble så den støtter sutten. - Det gjorde jeg da min datter var helt lille (hun vågner sjældent pga sut nu) og det sparede mig for mange ture ud til barnevognen!

Hun har samtidig også altid gerne ville putte ansigtet ind i noget, så der er stofbleen også god til hende.

Anmeld

14. februar 2015

Anonym trådstarter

SnartMorTil>4 skriver:

det er kun i starten  

pludseligt så finder de selv ud af vejen til munden med hånden med sutten i  

det er en overgang, men det skal nok komme, jeg ville ikke tage den da du så bare risikere han begynder på finger, og den kan man jo ikke rigtigt fjerne  , så jeg ville lade ham have sutten  

Okay jeg må væbne mig med tålmodighed

Anmeld

14. februar 2015

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Bruger I sutter med en ring på? Hvis ja, så prøv at køre en stofble gennem ringen. Og ellers så bare lig en stofble så den støtter sutten. - Det gjorde jeg da min datter var helt lille (hun vågner sjældent pga sut nu) og det sparede mig for mange ture ud til barnevognen!

Hun har samtidig også altid gerne ville putte ansigtet ind i noget, så der er stofbleen også god til hende.

Nej ham vil kun bruge dem fra mam

Anmeld

14. februar 2015

Skouboe

Prøv at give ham en Stor, rund sut, til børn fra 6 måneder. Den ligger bedre i munden, fordi den når helt ind midt på tungen, så den bliver i munden, selv når han slapper af. Problemet med de flade sutter er at de skal holde den med læberne, og så snart de slapper af, ryger den ud, fik vi at vide af vores sp. Vi brugte bamsesutter fra Bilka

Anmeld

14. februar 2015

Mamacita til 2 piger

Anonym skriver:

hej piger.

er det synd?

Du kan jo prøve at tage den fra ham igen og se hvad der sker.  

Min datter har heller aldrig brugt sut! Det er altså ikke et must at børn SKAL bruge sut., hvis du synes det fungerede bedre uden, så er det det du gør. Fungerer det ikke uden, så prøv dig frem og find ud af hvilken der så fungerer bedst..  

Anmeld

15. februar 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Nej ham vil kun bruge dem fra mam

Den kan du stadig støtte med en stofble. Bare fold den lidt sammen (eller krøl den sammen, hvad der fungere bedst) og så lig den ned foran hans ansigt. Den skal ikke dække næsen, men det gør ikke noget at den ligger foran næsen. - Så kan han stadig trække vejret og sutten bliver holdt lidt på plads

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.