Nedfryse ubagt dej??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17.025 visninger
5 svar
4 synes godt om
14. februar 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Har i prøvet at nedfryse ubagt dej? 

Hvis ja, hvordan gør du så? 

Former man bødet og lader det hæve inden man fryser det ned?

Former brødet og fryser det ned med det samme?

Andre gode ider? Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2015

Linkaa

Har kun prøvet at fryse ubagt klejnedej, det virkede super. Men det er vist noget andet med gærdej

Anmeld

14. februar 2015

ekebiv

Jeg har flere gange frosset ubagte boller ned uden problemer. Jeg lader dejen hæve og former bollerne, ligger på på en bageplade som jeg så sætter i kummefryseren. Når dr er frosne kommer jeg dem i en pose. Når de skal bages tager jeg dem op og på en bageplade. Der står de til de er tørt og hævet lidt og så bager jeg dem som jeg ellers ville have gjort. Det er supernemt. 

Jeg lærte det på en kro hvor vi gjorde det med flutes.

Anmeld

15. februar 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79
ekebiv skriver:

Jeg har flere gange frosset ubagte boller ned uden problemer. Jeg lader dejen hæve og former bollerne, ligger på på en bageplade som jeg så sætter i kummefryseren. Når dr er frosne kommer jeg dem i en pose. Når de skal bages tager jeg dem op og på en bageplade. Der står de til de er tørt og hævet lidt og så bager jeg dem som jeg ellers ville have gjort. Det er supernemt. 

Jeg lærte det på en kro hvor vi gjorde det med flutes.

Jeg endte med at lave dem på din måde.

Det er fordi min mor har spurt om jeg ik vil hjælpe hende med ( lave det hele selv) bage til 90 mennesker til hendes 60 års fødselsdag nu her. Så tænkte at hvis man ku fryse dejen og bage det på selve dagen, var det det nemmeste.

Frøs bollerene ned i går eftermiddags og bagte dem her til morgen, og det virkede i hvert fald fint. Vh stine

Anmeld

16. februar 2015

ekebiv

StineW79 skriver:

Jeg endte med at lave dem på din måde.

Det er fordi min mor har spurt om jeg ik vil hjælpe hende med ( lave det hele selv) bage til 90 mennesker til hendes 60 års fødselsdag nu her. Så tænkte at hvis man ku fryse dejen og bage det på selve dagen, var det det nemmeste.

Frøs bollerene ned i går eftermiddags og bagte dem her til morgen, og det virkede i hvert fald fint. Vh stine

Dejligt at høre �� 

Anmeld

16. februar 2015

EnGodMor

Man kan sagens fryse bollerne ubagte ned, men det bliver ikke altid helt så godt, når de skal tø op igen, hæve og bages af. 

Jeg bager grovboller til to tre uger af gangen, og fryser ned. 

Jeg bager dem meget lyse af, køler dem af, putter dem i poser og fryser ned. 

Og når jeg tager dem op af fryseren løbende, og lader dem ligge og tø op nogle timer eller dagen før, så har jeg det mest lækreste bløde/svampede boller. 

Enten bliver de lige varmet i ovnen eller os spiser vi dem bare som de er.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.