1112dt skriver:
Hej allesammen
Jeg har brug for nogle gode navneforslag til vores kommende søn, da vi slet ikke kan finde ud af det denne her gang. Vi var meget enige med vores første søn. Han hedder Philip.
Vi er ikke til meget specielle navne, vil nærmere sige at min mand er mere til top 10 listen, hvilket jeg ikke synes er superfedt
. Min mand synes Philip var lige lovlig specielt haha!
Men sagen er den at vi faktisk skændes omkring det nu og det er vi begge to ret kede af, men det er bare blevet til en stor hårknude nu, og opleves lidt som en lose-lose
Vi har ellers et rigtig godt ægteskab, uden store frustrationer eller skænderier, så det føles helt forkert at vi kan blive så meget uvenner over noget så banalt som et navn. Jeg gider faktisk slet ikke at være i nærheden af ham. Jeg vil så heller ikke afvise at hormonerne kunne spille lidt ind
Vi har et meget vigtigt kriterie, det skal være internationalt og nemt at udtale på mange sprog. Jeg vil allerhelst have at det udtales "ens" på dansk, engelsk og islandsk. Vores sønner er en blanding af 4 nationaliteter
Jeg har forelsket mig i navnet Vincent, har altid syntes det var et rigtig pænt navn uden at være for brugt. Synes det var lidt øv at vi har en lille prins der hedder det, men samtidig er det faktisk en fordel, da flere danskere så kender navnet. Min mand synes også det er pænt men måske for specielt. Han er ude i at forklare at han er bange for at vores søn risikerer at blive frasorterer til jobsamtaler osv. pga. Vincent, da folk automatisk så tænker han er udlænding... også fordi vi har et specielt afrikansk efternavn. Jeg sagde så til min mand at vi bare kunne ændre efternavn til Hansen, haha den hoppede han ikke på.
Min mand har foreslået navne som Nikolaj, Sebastian, Christian, Victor(det hedder min mand til mellemnavn), Frederik(det hedder min bror) og Mikael. Jeg synes ikke navnene er grimme, men bare meget almindelige.
Jeg indrømmer gerne at jeg har låst mig meget fast på Vincent, men vil nu gerne prøve at blive lidt mere åben, men har brug for noget inspiration. Jeg har kigget på diverse lister 1000 gange...
Har I nogle gode foreslag til drengenavne der "passer" til Philip?
Undskyld den lange smøre, havde bare brug for at få lidt luft også