ansøgning og samtale på nuværende Arb.plads

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.655 visninger
4 svar
1 synes godt om
11. februar 2015

Anonym trådstarter

Hej alle på baby.dk

har brug for at være anonym, indtil stillingen er besat!  

jeg er ansat i et vikariat, som jeg elsker! De er også blevet glade for mig, og lederen har nu lovet mig en fast stilling. Men som alle faste stillinger, skal denne også slåes op. Det er den nu blevet, og jeg skal søge den. 

(Vi bliver ansat 2, på dette opslag, så det er ikke spild for andre at søge) 

Jeg finder det meget mærkeligt, at jeg skal til samtale hos nogen jeg kender rigtig godt, og samtidig ved at der er en fast stilling til mig. 

Men hvordan griber jeg sådan en ansøgning an? Vil jo gerne imponere lidt, selv den er sikker. Nogle gode ideer? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2015

FrkC

Dengang jeg søgte min stilling var jeg også ansat i et vikariat, jeg spurgte min chef hvordan jeg skulle gribe det an mht. Ansøgning. Hun sagde jeg skulle skrive få linjer om at jeg jo allerede var ansat og gerne ville have en fast stilling fordi ........ Men ved selvfølgelig ikke hvordan det er på din arbejdsplads  

For at du får det 

Anmeld

11. februar 2015

Anonym trådstarter

FrkC skriver:

Dengang jeg søgte min stilling var jeg også ansat i et vikariat, jeg spurgte min chef hvordan jeg skulle gribe det an mht. Ansøgning. Hun sagde jeg skulle skrive få linjer om at jeg jo allerede var ansat og gerne ville have en fast stilling fordi ........ Men ved selvfølgelig ikke hvordan det er på din arbejdsplads  

For at du får det 

Det eneste min leder har sagt, at at hun håber jeg søger den  

aner ikke hvad jeg skal skrive. De kender mig jo..  

Mange tak for din tid 

Anmeld

11. februar 2015

Sujan

Altså tænker, at når du er der i forvejen så ved du hvad de søger efter hos en ansat.. Altså kan du da sagtens skrive, at du søger fordi du har været glad for dit vikariat, passer godt i teamet, kender rutinerne/arbejdsgangene, o.s.v... 

Du kender jo alle deres værdier og ved hvad der tæller, så det er da bare med at skrive hvorfor du søger og hvorfor de skal ansætte dig:-)

Anmeld

11. februar 2015

Anonym trådstarter

Sujan skriver:

Altså tænker, at når du er der i forvejen så ved du hvad de søger efter hos en ansat.. Altså kan du da sagtens skrive, at du søger fordi du har været glad for dit vikariat, passer godt i teamet, kender rutinerne/arbejdsgangene, o.s.v... 

Du kender jo alle deres værdier og ved hvad der tæller, så det er da bare med at skrive hvorfor du søger og hvorfor de skal ansætte dig:-)

Ja det ved jeg jo  

det er måske ikke så svært, som jeg tror.  Tænker bare at det bliver en sær oplevelse, at "forsvare" sig over for nuværende kollegaer. Hvorfor skal i vælge mig tale.. 

Tak for dit input..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.