Jeg har brug for jeres hjælp..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

650 visninger
4 svar
4 synes godt om
11. februar 2015

Sijac

Hej alle læsere

Sagen er den, at jeg pt kun er ansat på tidsbegrænset kontrakt og jeg vil derfor gerne have sendt nogle ansøgninger ud, men det er heri mit problem ligger.. Jeg aner simpelthen ikke hvordan man laver en god ansøgning..

Jeg er uddannet pædagog siden 2012 og har foruden 1,5års barsel, været ansat det samme sted. Jeg arbejder pt som specialpædagog, men udsatte børn og unge, og ville helst kunne blive indenfor dette område.

Men jeg er faktisk rimelig åben.

Men hvis det nu er dig der sidder derude, men en masse guldkorn og gode ideer eller forslag, vil du så ikke lige hjælpe mig lidt på vej?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2015

lille-fisen

Går ud fra du er medlem af a-kasse/fagforening? Undersøg om de ikke har et kursus du kan hoppe på - det havde min. Ellers tror jeg du lærer mest ved at google og kigge på diverse ansøgninger og deres op bygning.  - og hellere før end siden, det tager tid at få banket en god ansøgning/cv sammen 

Anmeld

11. februar 2015

Frk_Louise

Sijac skriver:

Hej alle læsere

Sagen er den, at jeg pt kun er ansat på tidsbegrænset kontrakt og jeg vil derfor gerne have sendt nogle ansøgninger ud, men det er heri mit problem ligger.. Jeg aner simpelthen ikke hvordan man laver en god ansøgning..

Jeg er uddannet pædagog siden 2012 og har foruden 1,5års barsel, været ansat det samme sted. Jeg arbejder pt som specialpædagog, men udsatte børn og unge, og ville helst kunne blive indenfor dette område.

Men hvis det nu er dig der sidder derude, men en masse guldkorn og gode ideer eller forslag, vil du så ikke lige hjælpe mig lidt på vej?

Vær ærlig 

Brug ansøgningen på at fortælle om dig selv, dine kvalifikationer, evner og brug lidt tid på at undersøge den arbejdsplads, du søger job hos. Evt. kig på deres hjemmeside og fortæl hvorfor, du har valgt at søge netop hos dem.. Jo mere målrettet, du kan lave din ansøgning, jo bedre! 

Anmeld

11. februar 2015

serinasmor

Sijac skriver:

Hej alle læsere

Når nu du har muligheden - fordi du jo pt er ansat i en tidsbegrænset stilling - ville jeg bede om en kort samtale med din chef / den der har ansat dig og spørge direkte hvad de ville ønske der stod i en ansøgning til en stilling der hvor du er + hvilke kvaliteter og kvalifikationer de ville fremhæve hos dig ... De har set dig i aktion + sidder med ansættelse af folk som dig i stillinger af typen som du ville søge 

Anmeld

11. februar 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg har lige stået i sammen situation som dig. Jeg valgte at gå til min leder og snakke med hende omkring hva der fangede deres intresse når hun læste en ansøgning. Da jeg så havde lavet et par forskellige udkast, læste hun dem igennem. Kom med et par små tips osv.

De 4 steder jeg sendte til var jeg inde og læse om selve stedet, gennemlæste deres opslag og brugte deres nøgle ord, så de ku se at jeg havde læst på lektien. Et sted havde feks skrevet at " særlige mennesker, kræver særlig omsorg" Det var en sætning som for mig gjorde opslaget spænde og fik mig til at søge stillingen, hvilket jeg skrev i min ansøgning. Jeg kom til samtale og det var en af de ting de havde lagt mærke til i min ansøgning, og som vi så ku snakke en del ud fra. 

Det er så vigtigt at få udfyldt hva kursus osv de har været på. Udfyld dit kompetence feldt så det passer med deres kompetencer ( igen for at vise at du har læste hva de søger ) 

Gør den kort, men personlig, skriv kort hvorfor du søger stillingen og hvad du vil ku tilbyde dem. Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.