Signalstærke børn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.781 visninger
3 svar
0 synes godt om
10. februar 2015

SD21

Hej 

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre fra jer der har signalstærke børn - hvordan er jeres hverdag? 

Hvad hjælper jeres børn igennem dagen på en god måde?

jeg har Victor på 1 år D. 21 februar og jeg er 99% sikker på at han er signalstærk, men jeg kender ikke så meget til det, så jeg søger en masse gode råd og erfaring 

-Victor har aldrig sovet om natten og det er kun blevet værre og jeg vil jo for det første rigtig gerne have lidt søvn om natten, da jeg går i skole og min kæreste på arbejde, men selvfølgelig også rigtig gerne have at Victor selv får noget ro og tid til at udvikle sig og bearbejde dagen i søvnen. 

Mvh. Og på forhånd tak fra en MEGET træt mor. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2015

Mom

Profilbillede for Mom
SD21 skriver:

Hej 

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre fra jer der har signalstærke børn - hvordan er jeres hverdag? 

jeg har Victor på 1 år D. 21 februar og jeg er 99% sikker på at han er signalstærk, men jeg kender ikke så meget til det, så jeg søger en masse gode råd og erfaring 

-Victor har aldrig sovet om natten og det er kun blevet værre og jeg vil jo for det første rigtig gerne have lidt søvn om natten, da jeg går i skole og min kæreste på arbejde, men selvfølgelig også rigtig gerne have at Victor selv får noget ro og tid til at udvikle sig og bearbejde dagen i søvnen. 

http://www.hsp-foreningen.dk/2013/07/11/signalstaerke-born/

Måske du kan få noget ud af dette?

Anmeld

16. februar 2015

Starfish

SD21 skriver:

Hej 

Hvis du søger på "signalstærke børn" på facebook kommer der en rigtig god gruppe frem hvor du kan få meget hjælp og inspiration. Der er også en anden som du kan finde ved at søge på "sensitive børn" som er virkelig god.

Mit personlige stjerne-tip til bedre søvn om natten er at give barnet en dl kirsebærsaft morgen og aften. Det er totalt uskadeligt og det er bevist ved at stort forsøg at det hjælper. Det gør at der dannes mere melatonin (søvnhormon) i barnets krop og dermed bedre og længere og mindre afbrudt søvn  Virker for den sags skyld også på voksne.

Ud over det, så er det jo noget med faste rutiner og en rolig hverdag med masser af tid "til at lande" som hjælper os og også at jeg har mulighed for at arb. meget lidt og være hjemme det meste af tiden så den store kun skal være i børnehave 4 timer dgl og den lille, som ellers ville være et dagplejebarn, kan gå hjemme med mig

Anmeld

16. februar 2015

bøllen

SD21 skriver:

Hej 

Jeg har en dreng på 5 år som er sensitiv / signalstærk . Han går i børnehave . P.t fungere det fint men vi har haft mange op/nedture igennem tiden . Hans hverdag fungere fordi vi indretter hverdagen uden aktivitet . Han kan have mange nedsmeltninger i perioder . Og det er hårdt . 

Når han er i en " træls " periode påvirker det ham på rigtig mange områder , som søvn , mad & hans udvikling :-( 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.