Hej!
Skriver som anonym da dette helst ikke skal frem i lyset endnu 
Sagen er den at min kæreste og jeg har haft snakken om børn. Vi er super glade for hinanden, alt kører på skinner, og vi flytter nok sammen til sommer 
Min kæreste har lidt over et år tilbage af sit studie, og derefter skal han i arbejde fuld tid. Jeg har ligeledes lidt over et år tilbage af mit studie, som kun er adgangsgivende til det jeg ønsker bagefter - nemlig at læse til sygeplejerske.
Min kæreste har sagt at han ønsker at blive far indenfor 2-3 år, hvilket passer mig glimrende, da jeg gerne vil nå som minimum at have mit første barn (vi ønsker begge to styk), inden jeg fylder 25. Det er der to årsager til - det ene er at jeg lider af cyster på æggestokkene, som muligvis kan medføre infertilitet hvis det bliver værre end det er nu. For det andet ønsker jeg at være ung med mit barn/mine børn 
Men at få barn/børn om 2-3 år vil jo betyde, at jeg på det tidspunkt er godt og vel halvvejs som sygeplejerske. Det har jeg hørt lidt blandet om - nogen siger at det er bedst at vente til man er færdig og har et stabilt økonomisk grundlag for at forsørge et barn. Andre siger at det sagtens kan lade sig gøre, og at det er skønt at få børn mens man læser - der er mere frihed, og man er mere attraktiv på arbejdsmarkedet bagefter 
Hvad ville I mene?
- Ville det økonomisk kunne rende rundt hvis man havde en lidt over gennemsnit fuldtidsløn, og en udeboende SU sats + SU klip + forsørgertillæg?
- Ville det kunne lade sig gøre uddannelsesmæssigt at holde et års barsel, eller ville det gå ud over mit studie?
- Og hvad med at læse bagefter, er der tid og overskud til en lille med et studie ved siden af?
Jeg ønsker ikke at skulle sætte mig i gæld for at kunne klare det økonomisk, her tænker jeg evt. SU-lån. Så hellere vente de par år til jeg er færdig 
Men hvad siger I? Kom gerne med jeres bud og evt personlige erfaringer! 
Anmeld