Min søn på 9 mdr er startet i dagpleje her 1 februar.. Der er dog en ting der går mig meget på, og som undrer mig meget.
Når jeg afleverer ham om morgenen, kysser jeg ham farvel og vinker, men Marius reagerer slet ikke - fortrækker ikke en mine.
Når jeg kommer for at hente ham og vil sige hej, ænser han mig ikke - uanset hvad jeg gør, han vil hellere lege videre eller hvad han er i gang med. Nogengange kravler han hen til mig og vil op, men han kigger slet ikke på mig eller smiler til mig eller noget...
Det bekymrer mig utroligt meget - har han mon en dårlig tilknytning? :-( Han har heller ingen tegn på seperationsangst udenfor dagplejen. Jeg ville kunne aflevere ham til hvem som helst fremmed og gå, uden han sagde en lyd... 
Bør jeg være bekymret?
Det skal siges at han er MEGET glad for at være i dagplejen. Det er en virkelig glad dreng jeg henter hver dag, og han elsker at der sker noget omkring ham, og han mærke på ham at han er træt på en helt anden måde end når jeg har ham herhjemme, så det er jo dejligt, og mange siger: nyd dog at han ikke skriger når du går!" - og det ville jeg også gerne, men det er svært når han ikke engang viser glæde over at se mig når jeg kommer tilbage igen... det samme sker herhjemme hvis far har passet - han er ligeglad 
Øv hvor er jeg bekymret og har dårlig samvittighed over hvis han ikke føler sig ordentligt knyttet til mig 
Så ja: Bør jeg være bekymret? 
Anmeld