Han spiser flaske hver 2-2,5 time

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.384 visninger
17 svar
1 synes godt om
9. februar 2015

Mother-love

hej piger.

jeg har lige lidt spørgsmål jeg håber i vil hjælpe med.

min søn på 4 uger spiser mellem 120-140 ml mme syrnet hver 2-2,5 time. Er det normalt?

jeg synes det er som om han ikke bliver ordentligt mæt.

min datter spiste omkring det samme hver 3-4 time nemlig og var fint mæt. Det var først da hun var  2 mdr det begyndte at knibe med at mætte hende hvor hun kom på vælling da hun var 2,5 mdr i samråd med sp. Og det holdte en mdr og så kom hun på mos da hun var 3,5 mdr. 

Men det er jo alt for tidligt at sætte ham på vælling nu er det ikke?

er der ellers andet man kan gøre? 

Jeg tænkte lidt på allomin syrnet 2 til natten? Er det ikke noget med den er lidt tykkere i det eller er det mig der er forkert på den? Jeg ved jeg ikke må bruge den hele dagen da den ikke indeholder alt det han skal have.

hvad med den der hedder enfamil ar, som bliver lidt tykkere nede i maven. Hvad er jeres erfaring med denne?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2015

Mother-love

9. februar 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

Jeg tænker om det ik er hans sutte behov han dækker i stedet??  

Nu er jeg ikke helt inde i hvad de skal hav e i den,alder men så kunne du hver anden gang blande det lidt tyndere hvis han oppe over Maks. Også evt ikke så meget men så tilbyde sutten og tæt kontakt. 

Anmeld

9. februar 2015

Mother-love

årgang84 skriver:

Jeg tænker om det ik er hans sutte behov han dækker i stedet??  

Nu er jeg ikke helt inde i hvad de skal hav e i den,alder men så kunne du hver anden gang blande det lidt tyndere hvis han oppe over Maks. Også evt ikke så meget men så tilbyde sutten og tæt kontakt. 

Han bruger i forvejen sut rigtig meget. Men det er ikke fordi jeg som sådan har noget imod han spiser så ofte det er mest fordi jeg synes det virker som om han ikke bliver ordentlig mæt. Så her ville det jo ikke hjælp at blande noget der var tyndere

Anmeld

9. februar 2015

fnuggi

vores datter fik det samme og da vi skiftede over til arla baby and me gik hun over på hver 3 time og med 2 flasker allomin for at holde maven i gang 

Anmeld

9. februar 2015

Mother-love

fnuggi skriver:

vores datter fik det samme og da vi skiftede over til arla baby and me gik hun over på hver 3 time og med 2 flasker allomin for at holde maven i gang 

I skiftede simpelthen bare mærke? Hvad så når hun fik allomin var det så stadig først efter 3 timer hun var sulten? Og i har ikke problemer med forstoppelse? 

Anmeld

9. februar 2015

IT-nørd

Enfamili vil jeg bestemt ikke anbefale da den er beregnet til børn med refluks. Det er rigtigt, den bliver tykkere i maven og kommer ikke så nemt op, men der er en øget risiko for forstoppelse.

Min pige fik Enfamil i et par måneder, pga. Voldsomme opkastninger. Den hjalp, men hun havde hård mave og måtte have laktulose.

Jeg var i kontakt med firmaets ernæringsekspert og hun bekræftede, at flere børn bliver forstoppet på Enfamil.

Anmeld

9. februar 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Hvad hvis du laver f.eks 150 ml? 

Måske er barnet bare sultent

Anmeld

9. februar 2015

Mother-love

IT-nørd skriver:

Enfamili vil jeg bestemt ikke anbefale da den er beregnet til børn med refluks. Det er rigtigt, den bliver tykkere i maven og kommer ikke så nemt op, men der er en øget risiko for forstoppelse.

Min pige fik Enfamil i et par måneder, pga. Voldsomme opkastninger. Den hjalp, men hun havde hård mave og måtte have laktulose.

Jeg var i kontakt med firmaets ernæringsekspert og hun bekræftede, at flere børn bliver forstoppet på Enfamil.

Okay tak for det. Det virker jo logisk nok at den giver nemmere forstoppelse.

åhh jeg synes det er en vildmark det modermælkserstatning. 

Anmeld

9. februar 2015

Mother-love

ES90 skriver:

Hvad hvis du laver f.eks 150 ml? 

Måske er barnet bare sultent

Når jeg laver flasker er der 160 ml færdig blanding i flasken. Men han tager maks 140 ml. Men han skal så have sutten lige efter han har spist hver gang ellers bliver han sur. 

Men i nat tog han så lige 210 ml mme  jeg tænkte nu får han bare til han selv siger stop. Og tænkte det hele nok kom retur men det gjorde det ikke. 

Men synes bare at efter en halv time så guffer han ekstremt på sutten. Og synes generalt ikke han sover særlig godt. Han sover maks 20 min. Og så skal han have sutten og så 20 min igen og så sutten. Dette problem havde jeg aldrig med min datter. Hun brugte heller ikke sut, da hun ikke gad den.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.