Tak for alle jeres svar.. I får lige et fælles tilbage her..
hun er afleveret hver dag fra 7-12, spiser morgenmad hjemmefra og får så formiddagsmad og frokost i vuggestuen.. Korrekt, jeg henter hende lige inden luren og selvfølgelig er hendes kamp omkring det med jakken nok fordi hun er træt.. Hun vil 9 ud af 10 gange gerne med hjem med det samme og råber: moaaar, når jeg kommer.. Hun er... Okay med at blive afleveret .. Hun har dage hvor hun blir ked, eller hvor hun ikke siger noget, men kravler op af mig og ikke vil ned.. Men for det meste går det okay.. Hun er en af de største.. Der er en dreng der er en måned ældre end hende, en pige der er 3,5 måned yngre end hende, og så 4 "babyer", hvoraf de 2 tæller dobbelt.. Pigen som er 3,5 måned yngre, er anderledes end min datter.. Jeg har fornemmelsen af de er fint venner, men at hun samtidig heller ikke er det perfekte match for min datter. Min datter snakker som en 4 årig, hvor hende den anden nok snakker alderssvarende, dvs at de måske ikke snakker så godt som mit barn gerne "vil"? Min datter kan huske alle børnesange efter kun 2 gange, og har altid været en smule bagud motorisk, så derfor er det for hende vigtigt med sprog, og leg med figurer.. Det har jeg en fornemmelse af at denne pige ikke leger så meget..
i spørger ind til deres krav til hende.. Hun siger selv at de må ikke pille bussemænd, de skal sidde pænt ved bordet, hun må ikke synge ved bordet, hun skal lukke munden ved bordet, de skal selv hænge flyverdragter op, selv tage alt tøj på, og nok også af, de må ikke sige prutte lyde med munden (det Kom sig af at babyerne startede), og der er helt sikkert mere jeg ikke kan huske i skrivende stund.. Jeg er udemærket klar over at kraveben helt sikkert er almindelige, og ikke urimelige, men min datter er igen en smule bagud motorisk og derfor snakker hun meget og sidder desværre en smule uroligt ved bordet, og det er klart hun skal lære det, men jeg synes også man skal have deres alder i mente og jeg tænker at hun nok ikke blir holdt så skarpt øje med under maden i bh fordi der netop er flere børn og færre pædagoger? Og vi arbejder virkelig på alle tingene herhjemme, men igen kan vi ikke lære hende noget når hun er så "modsat" når hun har været afsted.. jeg ved bla at den store dreng altid ser tegnefilm hjemme til maden, så jeg tænker om noget af uroen under maden stammer fra det hun ser fra de andre 4
babyer , og måske den store dreng? Ja undskyldninger er der nok af! Mit barn er høfligt, glad, fjollet og meget kærligt og tydeligt i selvstændigshedsfasen , og det er klart de også mærker det og måske det bare ender ud i at det er det der er grund til regler i vs og frustrationer hos barnet...
Anmeld