barn og vægt....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

609 visninger
9 svar
1 synes godt om
7. februar 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

er lidt nysgerrig for at vide hvad jeres unger på ca 20 mdr vejer....

min yngste søn er knap 20 mdr, ca 85 cm høj og vejer 9,7 kg...

han er en lille skid i forhold til storebror men han er fuld af spilopper, har krudt bagi og sover som en drøm....

dog har han perioder hvor han er meget småtspisende og det er altså ved at være lidt træls synes jeg... han har lige været syg og der var han nede under 9 kg så det ville nu være skønbt hvis han kunne få bare lidt mere sul på sin sklanke krop

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2015

Troldemommi

Mulllesmor skriver:

han er en lille skid i forhold til storebror men han er fuld af spilopper, har krudt bagi og sover som en drøm....

dog har han perioder hvor han er meget småtspisende og det er altså ved at være lidt træls synes jeg... han har lige været syg og der var han nede under 9 kg så det ville nu være skønbt hvis han kunne få bare lidt mere sul på sin sklanke krop

Min søn er næsten 17 måneder, 86 cm høj og 12 kilo, han er vist en alm dreng mht størrelse 

måske kunne du kontakte din tidligere sundhedsplejerske og få et råd eller to, så din lille dreng kan tage lidt på 

Monica 

Anmeld

7. februar 2015

Mulllesmor

Troldemommi skriver:

Min søn er næsten 17 måneder, 86 cm høj og 12 kilo, han er vist en alm dreng mht størrelse 

måske kunne du kontakte din tidligere sundhedsplejerske og få et råd eller to, så din lille dreng kan tage lidt på 

Monica 

tak for svar...

ja har godt overvejet det, men han trives jo fint og spiser for det meste ok.. han er i den alder hvor vægten jo generelt står lidt stille men det er lidt træls at han har så svært ved at tage på og det har han altid haft.. det hjælper så heller ikke når han slet ikke vil åbne munden og vender hovedet væk... og det er ellers mad han normalt godt kan lide.... i øjeblikket er det kun kød der ryger ind.. og pasta.. ris og kartofler er ikke noget.. i dp spiser han tilgengæld fint nok og jeg tænker også at hvis kan var mega sulten ville han nok også vågne om natten men det gør han ikke ....

Anmeld

7. februar 2015

Frk.S

tak for svar...

ja har godt overvejet det, men han trives jo fint og spiser for det meste ok.. han er i den alder hvor vægten jo generelt står lidt stille men det er lidt træls at han har så svært ved at tage på og det har han altid haft.. det hjælper så heller ikke når han slet ikke vil åbne munden og vender hovedet væk... og det er ellers mad han normalt godt kan lide.... i øjeblikket er det kun kød der ryger ind.. og pasta.. ris og kartofler er ikke noget.. i dp spiser han tilgengæld fint nok og jeg tænker også at hvis kan var mega sulten ville han nok også vågne om natten men det gør han ikke ....

Nu skriver du at han vender hovedet væk - det tager jeg som om at i fodrer ham. 

Spiser han ikke selv? I så fald, så prøv da at lade ham gøre det - måske han så spiser mere, når han selv får lov.

Jeg mener at Freja vejede 14 kg da hun var til 2 års undersøgelse. Men hun har altid været en stor pige - også i højden

Anmeld

7. februar 2015

Monski

Mulllesmor skriver:

Vores ældste vejede 10 kg da han var 2 år, vores yngste er 12 måneder og vejer 13

Anmeld

7. februar 2015

Troldemommi

Monski skriver:

Vores ældste vejede 10 kg da han var 2 år, vores yngste er 12 måneder og vejer 13

der er da lidt forskel 

pyt så længe barnet er glad og trives 

Monica

Anmeld

7. februar 2015

MHB

Min søn er 21 mdr og vejer lige omkring 11 kg men er vist knap 90 cm høj. Han har altid været lang og slank og så længe han passer ind på sin egen kurve er der ikke noget at være nervøs for. Vores søn er i perioder også meget småtspisende men har krudt i røven og er meget fremme i skoene og bruger sin krop utrolig meget! Så længe han har energi og overskud til at være sådan tænker jeg at han får sit behov opfyldt Jeg er sikker på at jeres dreng er lige som han skal være! 

Anmeld

7. februar 2015

Mulllesmor

Frk.S skriver:

Nu skriver du at han vender hovedet væk - det tager jeg som om at i fodrer ham. 

Spiser han ikke selv? I så fald, så prøv da at lade ham gøre det - måske han så spiser mere, når han selv får lov.

Jeg mener at Freja vejede 14 kg da hun var til 2 års undersøgelse. Men hun har altid været en stor pige - også i højden

jo han er meget selvstændig og vil gerne spise selv og er også god til det men når han så bare sidder og leger med maden uden at spise - så hjælper jeg lidt til efter et stykke tid.. men som udgangspunkt spiser han alt selv.... andre gange distrahere vi ham med en bog og så kan jeg være heldig han få lidt i ham

Anmeld

7. februar 2015

Masig

Vores dreng er 2,5 år og vejer omkring de 11,5-12 kg. Han har også altid været slank men han trives fint så lægen er ikke bekymret...

Anmeld

7. februar 2015

Mettefpigen

til 2 års tjek vejede bassen 9,7 kg og nu er han næsten 3,5 år og vejer ca 14 kg han har altid været en lille gut, så længe han spiser og har det godt så er det fint

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.