Bækkenløsning, gøre noget inden ny graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

761 visninger
6 svar
0 synes godt om
6. februar 2015

Anonym trådstarter

Godaften

I min første graviditet fik jeg allerede i uge 10 begyndende bækkenløsning og i uge 20 var jeg så hårdt plaget at jeg nærmest ikke kunne gå eller stå

Nu er ønsket om en nr 2 så kommet og jeg tænker meget på om jeg via træning eller lign kan gøre noget for ar mindske en lign graviditet. Nogen der har erfaring med det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2015

Anonym trådstarter

6. februar 2015

Bak

Anonym skriver:

Godaften

I min første graviditet fik jeg allerede i uge 10 begyndende bækkenløsning og i uge 20 var jeg så hårdt plaget at jeg nærmest ikke kunne gå eller stå

Nu er ønsket om en nr 2 så kommet og jeg tænker meget på om jeg via træning eller lign kan gøre noget for ar mindske en lign graviditet. Nogen der har erfaring med det?

Har du haft kontakt med en fysioterapeut i forbindelse med din tidligere bækkenløsning? Måske en fysioterapeut kan hjælpe dig med nogle gode øvelser. Jeg kender desværre ikke til nogle, har heldigvis ikke selv døjet med bækkenløsning. Her i anden graviditet har jeg godt nok mærket mere besvær her henimod slutningen end jeg gjorde i første graviditet, så jeg kan kun prøve at forestille mig, hvordan det må være med bækkenløsning!

Anmeld

6. februar 2015

Anonym trådstarter

Bak skriver:

Har du haft kontakt med en fysioterapeut i forbindelse med din tidligere bækkenløsning? Måske en fysioterapeut kan hjælpe dig med nogle gode øvelser. Jeg kender desværre ikke til nogle, har heldigvis ikke selv døjet med bækkenløsning. Her i anden graviditet har jeg godt nok mærket mere besvær her henimod slutningen end jeg gjorde i første graviditet, så jeg kan kun prøve at forestille mig, hvordan det må være med bækkenløsning!

Jeg har gået til genoptræning efter min graviditet i ca 6 mdr, men jeg følte ikke rigtig jeg kom nogle vegne.

nu træner jeg stabilitet, men ellers går jeg ikke hos en fys længere

Anmeld

9. februar 2015

Anonym trådstarter

9. februar 2015

Hike

Hej 

Jeg har lidt erfaring på det punkt x2 

Men allerførst -du siger at der efter 6 måneder ikke har været særlig virkling af fysioterapeut, er det fordi du ikke laver dine øvelser? ellers tænker jeg, om du skulle overveje at finde en ny fys..

Jeg fik under min første graviditet bækkenløsning i uge 30, jeg gik til fys både før og efter fødslen. I starten jævnligt og med tiden, gik der længere igennem besøgende. Mit bækken har det med at forskubbe sig 2 cm, så kan mærke når det er tid til fys.

Jeg havde en aftale med min fys om at jeg ikke skulle blive gravid før der var helt styr på bækkenet. Så inden projekt baby vol. 2 gik igang, var jeg forbi min fys oo fik "grønt lys".

Desværre gik det sådan at jeg anden gang fik bækkenløsning i uge 22. Kom igen igang med fys-forløb, som afhjalp de værste smerter.

Igen gik jeg der efter fødslen, og også denne gang var jeg oppe og få grønt lys af fyssen inden vi gik igang med projekt baby vol.3.

Nu er jeg knap 12 uger henne, og er så småt begyndt at mærke mit bækken igen, jeg starter fys-forløb på onsdag 

Mit bedste råd er at få en snak med en fys (evt. en ny). For at høre om dit bækken er stærkt nok, så du forhåbentlig kan undgå bækkenløsning i en kommende graviditet  Måske starte på fys-forløb allerede i starten af graviditeten, inden dit bækken begynder at værke.

Held og lykke med det hele, du er velkommen til at skrive hvis du har spørgsmål  

Anmeld

9. februar 2015

Anonym trådstarter

Hike skriver:

Hej 

Jeg har lidt erfaring på det punkt x2 

Men allerførst -du siger at der efter 6 måneder ikke har været særlig virkling af fysioterapeut, er det fordi du ikke laver dine øvelser? ellers tænker jeg, om du skulle overveje at finde en ny fys..

Jeg fik under min første graviditet bækkenløsning i uge 30, jeg gik til fys både før og efter fødslen. I starten jævnligt og med tiden, gik der længere igennem besøgende. Mit bækken har det med at forskubbe sig 2 cm, så kan mærke når det er tid til fys.

Jeg havde en aftale med min fys om at jeg ikke skulle blive gravid før der var helt styr på bækkenet. Så inden projekt baby vol. 2 gik igang, var jeg forbi min fys oo fik "grønt lys".

Desværre gik det sådan at jeg anden gang fik bækkenløsning i uge 22. Kom igen igang med fys-forløb, som afhjalp de værste smerter.

Igen gik jeg der efter fødslen, og også denne gang var jeg oppe og få grønt lys af fyssen inden vi gik igang med projekt baby vol.3.

Nu er jeg knap 12 uger henne, og er så småt begyndt at mærke mit bækken igen, jeg starter fys-forløb på onsdag 

Mit bedste råd er at få en snak med en fys (evt. en ny). For at høre om dit bækken er stærkt nok, så du forhåbentlig kan undgå bækkenløsning i en kommende graviditet  Måske starte på fys-forløb allerede i starten af graviditeten, inden dit bækken begynder at værke.

Held og lykke med det hele, du er velkommen til at skrive hvis du har spørgsmål  

Det er 4 1/2 år siden jeg fødte. Jeg blev indlagt et stykke tid efter jeg havde født med bækken/ryg smerter og blev udskrevet til en fysioterapiforløb. Jeg blev sluttede af da de ikke kunne gøre mere.

ved ikke helt hvordan med et nyt forløb hos en fys, jeg mærker ikke så tit mit bækken/lænd mere, jeg ved at jeg er i bedre form nu end sidst, men er det nok?! 

Jeg træner musklerne omkring mit bækken og lænd, mave, ryg, for at aflaste som jeg er blevet anbefalet. Min oplevelse af både fysioterpi og kiropraktor som jeg også har prøvet er bare så dårlig og jeg har mødt mange forskellige igennem mit liv, da jeg er hypermobil og har en knæskade og alm problemer i følge med de skader man kan få når man er hypermobil og måske ikke altid været så god til at skåne sine led. Plus jeg har nogle rygproblemer/ fastlåste facetled mener jeg de kalder det i rygsøjlen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.