Idéer til dessert

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

541 visninger
3 svar
0 synes godt om
6. februar 2015

Hectar

Jeg får gæster i morgen aften og er ved at planlægge menuen. Hovedretten skal bestå af hel kylling med lakrids og en salat bestående af bulgur, iceberg, grillet rød peber, grillet pære, oliven og fetaost. 

Men når det kommer til desserten er jeg helt blank. Jeg tænker en eller anden form for is, men hvad mere? Har I nogle idéer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2015

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Katafalk skriver:

Jeg får gæster i morgen aften og er ved at planlægge menuen. Hovedretten skal bestå af hel kylling med lakrids og en salat bestående af bulgur, iceberg, grillet rød peber, grillet pære, oliven og fetaost. 

Men når det kommer til desserten er jeg helt blank. Jeg tænker en eller anden form for is, men hvad mere? Har I nogle idéer?

I sidste uge var vi hjemme hos min søster, hun havde lavet en tung brownie og hjemmelavet is uhmmmm det kan anbefales! 

Anmeld

6. februar 2015

Lisette W

Du kunne lave en lille islagkage. For eksempel en med skildpadeis og hindbær is.

Hvis du mangler en godopskrift, så plejer denne at være en succes hos mine gæster:

Skildpaddeis: 

4 æggeblommer

100 g. sukker

½ l. piskefløde

6 toms skildpadder

Pisk æg og sukker til en luftig masse i en skål. Pisk fløden til skum i en anden skål. Vend de to masser sammen. Held lidt af massen i en blendter sammen med skildpadderne og blend. Vend det hele sammen og sæt i fryseren. 

Hindbæris:

4 æggeblommer

100 g. sukker

½ l. piskefløde 

1 pose frosne hindbær

1 vaniljestang

Kog hindbærene op og lad dem køle lidt af. Skrab vaniljekornene ud og bland med sukker. Pisk æg, sukker og vanilje til en luftig masse i en skål. Pisk fløden til skum i en anden skål. Vend de to masser sammen med hinbærene og sæt i fryseren. 

Skal det blive til en lagkage så skal indbærisen oven på skildpaddeisen og det kræver at skildpaddeisen har været i fryseren mindst en time. 

Anmeld

6. februar 2015

naj88

Jeg blev nytårsaften bedt om at lave denne:

http://www.dr.dk/Mad/opskrifter/spise-med-price/Chokolade/Gateau+Marcel.htm

Den blev fuldstændig fantastisk! Vi serverede den med vanilieis og hindbærcoulis. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.