imod vaccination??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

734 visninger
4 svar
5 synes godt om
6. februar 2015

Anonym trådstarter

I går da jeg var på vej til læge med min baby, for at få hende di-te-ki-pol-hib og pn vaccineret, talte jeg med en der nærmest kaldte mig en sindssyg og dårlig mor pga vaccination. Hun gav ikke ET ENESTE videnskabeligt argument imod, kun at det er mere naturligt at få selve sygdommene..nu taler man jo som.bekendt som.man.har forstand til. Men helt ærligt? Forstår i ikke at den eneste grund til jeres børn ikke får de forfærdelige sygdomme, er at der trods alt stadig er så.mange fornuftige forældre der følger vaccinationsprogrammet så sygdommene er så godt som udryddet i DK?

jeg synes simpelthen det er så ignorant at sige man ønsker at sit barn får.diverse af de her sygdomme i stedet for vaccination. Har i mødt en person der er lammet.for livetf polio? Eller i øvrigt hjerneskadet som følge af de her sygdomme? Har i ikle hørt om små babyer der dør af meningitis?

Jeg synes det er særligt ucharmerende at jeg fik at vide at hvis hendes børn smitter en svagelig der pga sin tilstand ikke kam vaccineres, så et det blot led i et naturligt lotteri. Her tænker jeg om den slags personer nogensinde har mødt et lille barn med leukæmi.

Alt i alt så synes jeg virkelig det er chokerende at folk den dag o dag nægter at lytte til mange års lægevidenskab. Hvad med jorden, er den også flad? Suk! 

Der kan være bivirkninger ved al slags behandling men mht vaccination så er det yderst sjældent. Hvorimod komplikationer ved de nævnte sygdomme forekommer rigtigt hyppigt og er alvorlige!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2015

Bak

Anonym skriver:

I går da jeg var på vej til læge med min baby, for at få hende di-te-ki-pol-hib og pn vaccineret, talte jeg med en der nærmest kaldte mig en sindssyg og dårlig mor pga vaccination. Hun gav ikke ET ENESTE videnskabeligt argument imod, kun at det er mere naturligt at få selve sygdommene..nu taler man jo som.bekendt som.man.har forstand til. Men helt ærligt? Forstår i ikke at den eneste grund til jeres børn ikke får de forfærdelige sygdomme, er at der trods alt stadig er så.mange fornuftige forældre der følger vaccinationsprogrammet så sygdommene er så godt som udryddet i DK?

jeg synes simpelthen det er så ignorant at sige man ønsker at sit barn får.diverse af de her sygdomme i stedet for vaccination. Har i mødt en person der er lammet.for livetf polio? Eller i øvrigt hjerneskadet som følge af de her sygdomme? Har i ikle hørt om små babyer der dør af meningitis?

Jeg synes det er særligt ucharmerende at jeg fik at vide at hvis hendes børn smitter en svagelig der pga sin tilstand ikke kam vaccineres, så et det blot led i et naturligt lotteri. Her tænker jeg om den slags personer nogensinde har mødt et lille barn med leukæmi.

Alt i alt så synes jeg virkelig det er chokerende at folk den dag o dag nægter at lytte til mange års lægevidenskab. Hvad med jorden, er den også flad? Suk! 

Der kan være bivirkninger ved al slags behandling men mht vaccination så er det yderst sjældent. Hvorimod komplikationer ved de nævnte sygdomme forekommer rigtigt hyppigt og er alvorlige!

Ja, det er frygteligt, at nogle ikke forstår, hvad det i bund og grund går ud på. Det er så synd efter så mange år med god tilslutning til vaccinationsprogrammet, at der nu er voksende skepsis mod det. Hvis det så bare var baseret på evidens og ikke "følelser".

det er vist blevet tid til en ny oplysningskampagne!!

Anmeld

7. februar 2015

Molka

Det er så dumt. Generelt viser det vist bare, at folk i dag ikke er særlig gode til at forholde sig kritisk til kilder. "Der står på internettet, at vacciner giver autisme - så må det være sandt".

(og hvis man er en af de tosser, der ikke har opdaget, at påstanden om autisme blev tilbagevist for år siden -  hvordan er det i øvrigt værre at være autist end at være død eller lammet af polio?)

Jeg synes dog heller ikke Sundhedsstyrelsen gør noget for at hjælpe på det - Dels lister de Hep B vaccinen ind af bagdøren, selvom den er vurderet unødvendig i Danmark, dels har de stoppet for salget af enkeltvacciner, hvilket ellers gjorde at nogle af de her mennesker førhen trods alt vaccinerede deres unger mod enkelte af de værste sygdomme.

Anmeld

7. februar 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min veninde vaccinerer ikke. Og da jeg nævnte at jeg var "nervøs" for at min datter skulle blive syg efter 5 mdr vaccinen (hun blev ret syg efter d. 1), ville hun lige minde mig om at det jo kun var et tilbud og jeg ikke behøvede at forgifte min datter. Jeg blev lidt paf, da lidt feber og ubehag klart er at foretrække frem for dødelige sygdomme i min verden... 

Anmeld

7. februar 2015

MorTilN

Et sted kan jeg godt forstå nogle er i mod vacciner da der bliver masse vaccineret så snart en vaccine opdages og enda før den er færdig udviklet og gennem testet

Se bare med livmorhalskræft vaccinen, den blev straks tilbudt gratis til visse årgange i forskellige omgange, selv om forskeren der opdage vaccinen sagde at den ikke var gennemtestet endnu. Den ene efter den anden blev jo hamrende syg af den vaccinen og nogle enda med varige mén og handicap efter at have fået den her vaccine. Så jeg forstår godt dem der er skeptiske over for vacciner det er jo en svækket eller død udgave af sygedommen de vaccinere mod som de sprøjter ind i kroppen.

Jeg ville dog personligt følge vaccinationsprogrammet til mine børn når de kommer til verden engang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.