Dianabk skriver:
Noah blev 1 år D. 2/2-15 han har siden han var 4 mdr sover igennem. Vi ved godt vi har været meget heldige ift hans søvn.
Men i snart 3 uger har vi ikke fået meget søvn
Han begyndte for ca 2 mdr siden at vi var nød til at sidde inde hos ham ind til han faldt i søvn ellers vendte han sig og rejste sig op i sengen og begyndte at hoppe eller bare om på maven også brokke sig gevaldigt for til sidst at græde og kalde på os. Så derfor har ci haft siddet og holdt ham på maven til han sov.
Selve putningen er begyndt at tage længere og længere tid.... Først bare 10 min, men nu er vi oppe på 45-60 min hvor vi skal sidde der før han overgivet sig.
Men i snart 3 uger er han så begyndt at vågne i løbet af natten og vil bare ikke sove igen. Vi er oppe i alt fra 2 min til 3 timer alt efter hvor heldige vi er..... 
Hvis det bare er de korte ture vi har kan vi have alt fra 1 til 5 gange hvor vi er oppe og putte ham igen.
Jeg er begyndt på når han bruger over 30 min på at falde i søvn igen om natten at tage ham med ind i vores seng og der sover han faktisk fint, han vågner kort et par gange, men sover hurtigt igen. Men NØJ jeg sover DÅRLIGT når han ligger der i midten og jeg skal holde om ham det meste af natten...
Det skal siges at jeg er gravid og er 29 uger henne og døjer en hel del med plukkeveer og smerter fra min højre nyre. Så jeg får rigtigt ondt når jeg ligger låst en en stilling om natten eller når jeg sidder inde ved ham bukket over sengen for at holde ham på maven og give ham ro.
jeg håber inderligt at han er begyndt at sove igennem igen inden lillesøster kommer, for ved da virkelig ikke hvad jeg skal gøre hvis jeg skal tage mig af begge to i løbet af en nat.
faren hjælper selvfølgelig også, men han har bare rigtig svært ved at falde i søvn igen hvis han først er vågen i løbet af natten.....
Håber der er nogen af jer som har guldkornet som jeg mangler...
Først får du lige et kram, det lyder hårdt! 
Jeg har ikke selv nogle erfaringer at dele ud af da jeg kun har min datter på 7 mdr.
Men jeg har en veninde der har 2 børn på hhv 2 år og 5 mdr. Og begge børn kommer på et eller andet tidpunkt i løbet af natten ind og sover i mors og fars seng. De har så gjort det at de har 3 eller 4 enkelt senge stående helt sammen, og to dobbelt topmadrasser så der er minimalt med revner at falde i. Og så er der rigeligt plads til at både unger og forældre kan ligge og slange sig. Børnene får den tryghed de har brug for og forældrene får deres søvn.
Når min datter ikke vil sove selv tager jeg hende også over i min seng (er enlig og har en dobbeltseng) og så laver jeg en rede til hende af to dyner (fordi jeg har rigtig mange dyner
) i den ene side af sengen hvor jeg sover i den anden. Hvis hun så bliver urolig så får hun bare en hånd på brystet, eller en finger at holde om og sover videre. Jeg bruger også ofte det at jeg putter hende i hendes egen seng, men med en t-shirt jeg har haft på (og gerne svedt lidt i) sammen med hendes nusseklud godt op til ansigtet. Det hjælper også gevaldigt. Nogle gange er det nok, andre gange skal hun lige over og have hånden også.
Ved ikke om du/I kan bruge det til noget, om I har mulighed for at skaffe en ekstra enkelt seng og stille den op af jeres, eller om det bare er noget være vrøvl jeg sidder og skriver. Men det var lige hvad jeg kunne komme på. Håber at det snart bliver bedre så I kan få lidt søvn.