Ja så fløj januar lige afsted, og det er på tide med en update. Jeg havde sat mig for at husholdningsbudgettet skulle holdes UNDER 4.000 kr. Og det lykkedes
Jeg har handlet for 3714,06 kr. i januar.
Jeg har ikke helt holdt mig til kun at handle én gang om ugen, og kan også tydeligt se hvorfor jeg skal arbejde mere med det. Jo flere gange på en uge jeg har handlet, jo mere har jeg handlet for i alt på en uge.
Jeg har møjsommeligt noteret ned i et kladdehæfte hver gang jeg har handlet og for hvor meget. Dernæst har jeg regnet det sammen på ugebasis og til sidst lagt det hele sammen.
Men
Jeg har også gemt alle bonnerne. Og har nærstuderet dem. Og der er 2 kategorier hvor jeg her efterfølgende har regnet sammen hvor meget de er løbet op i: Unødvendige køb og slik/kage/sodavand (nej det er ikke samme kategori
)
Unødvendige køb har været: dukke, opbevaringskasser, tøj til sønnen, bøtter, håndcreme og deo'er. I denne kategori er også madvarer, som vi slet ikke skulle bruge og som nu stadig står uåbnet i skabet! Fordi de var biiiillige
Unødvendige køb er ting som vi slet og ret ikke skulle have haft købt, og det er i januar løbet op i 649,64 kr.!!!
Slik/kage/sodavand siger sig selv og det løb op i 315,48 kr. Det troede jeg faktisk var højere.
Men i princippet kunne jeg have skåret 965,12 kr. af udgiften og have handlet for under 3.000 kr.
Så jeg fortsætter min sparemission
Tænk om man kom ned under 3.000 kr? Men jeg tager små skridt og mit mål for februar er at holde husholdningen på max 3500 kr.
Er der andre der har sparet nogle penge??