Snart færdig med hf og gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

718 visninger
2 svar
2 synes godt om
5. februar 2015

Milse

Hej allesammen.

Jeg er gravid (ikke planlagt) og jeg skal føde til september.

Jeg læser ligenu min hf og er færdig til juni. Har søgt og søgt men kan ikke rigtig finde ud af det, men hvad kan jeg få økonomisk fra juni af? Og efter jeg har født? Er det kontanthjælp? Og er der nogen der ved hvad satsen er hvis man bor sammen med en studerende ?

Håber nogen kan hjælpe!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2015

Pigent

Milse skriver:

Hej allesammen.

Jeg læser ligenu min hf og er færdig til juni. Har søgt og søgt men kan ikke rigtig finde ud af det, men hvad kan jeg få økonomisk fra juni af? Og efter jeg har født? Er det kontanthjælp? Og er der nogen der ved hvad satsen er hvis man bor sammen med en studerende ?

Håber nogen kan hjælpe!

Er du i en fagforening for så kan de hjælpe dig? 

Anmeld

5. februar 2015

Astoria

Profilbillede for Astoria
Milse skriver:

Hej allesammen.

Håber nogen kan hjælpe!

Når du er færdig med din uddannelse kan du søge uddannelseshjælp (ikke kontanthjælp da du ikke har en erhvervsgivende uddannelse). Du skal være opmærksom på at der godt kan være 1-2 måneder hvor du vil stå uden indtægt. Dels fordi de først skal behandle din ansøgning og fordi SU er forudbetalt og uddannelseshjælp er bagudbetalt. Det vil sige, du vil få SU udbetalt først i juni, men (formentlig) først uddannelseshjælp sidst i juli. 

Indtil fødslen får du 10.689 kr. per måned før skat. Fra fødslen indtil din barsel slutter får du 14.203 kr (da man er berettiget aktivietstillæg som barslende). Når du så ikke længere er på barsel falder satsen til 8.196 kr. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.