Jobsøgning og graviditet - frustreret!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

877 visninger
6 svar
0 synes godt om
4. februar 2015

naj88

Sagen er den, at jeg er gravid (35+5) og således går på barsel på lørdag. Ved årsskiftet færdiggjorde jeg et barselsvikariat, og jeg har derfor haft ca. 5 uger, hvor jeg har skullet skrive to ansøgninger om ugen. 

Da jeg lige var blevet ledig kontaktede jeg min a-kasse for at få lidt råd og vejledning i forhold til jobsøgning så sent i graviditeten. De sagde, at jeg IKKE skulle skrive i mine ansøgninger, at jeg er gravid, og det fortryder jeg sådan set nu.

Jeg er blevet kaldt ind til to samtaler indtil videre og jeg føler mig seriøst som den største røv, når jeg siger "Hvor er det dejligt, at du ringer, men du skal bare vide, at jeg har termin om en måned". Det er på alle måder spild af deres tid og det har sådan set også været spild af min tid at skrive ansøgningen. 

Jeg ved egentlig ikke hvad jeg ville med dette indlæg, jeg er bare helt vildt frustreret og føler mig så uærlig. Forhåbentlig tilgiver de mig, når jeg skal søge job om et års tid, og kan genkende mit navn i bunken. (Hvorfor kan man ikke bare hedde Hansen eller Jensen ligesom alle andre?)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2015

Stimap

Jeg forstår ikke altid de råd man får fra a-kasse/fagforeningen...

Min kæreste gik ledig første halvår af 2014.. Da vi nåede maj fik han elevplads pr 1.7.. Han fik hurtigt kontrakt osv osv ... Men de ville stadig have at han skulle søge arbejde, uden at nævne den korte periode han kunne arbejde i - hvilket han gjorde - og derfor måtte ringe tilbage til 4-5 forskellige steder, der ville have ham til samtale... 

Firmaerne var på ingen måde sure på ham, de vidste jo han gjorde som a-kassen bad ham om.. Men var derimod rigtig trætte af jobcentre m.m for at spilde deres tid..

Så jeg håber de har "glemt" dig, når du skal ud og søge igen... ;-) 

Anmeld

4. februar 2015

Boble123

Ofte kan man få lavet en aftale med a-kassen og jobcentret om, at man kun skal søge passende arbejde i perioden op til barsel eller evt. et nyt job. Passende arbejde kan eksempelvis være kortere vikariater. Og hvis der ikke er nogle opslåede stillinger som passer til beskrivelsen "passende arbejde" så behøver man ikke at søge.

Nogle gange skal man bare selv åbne op for dialogen for at det kan blive arrangeret  

Anmeld

4. februar 2015

naj88

Boble123 skriver:

Ofte kan man få lavet en aftale med a-kassen og jobcentret om, at man kun skal søge passende arbejde i perioden op til barsel eller evt. et nyt job. Passende arbejde kan eksempelvis være kortere vikariater. Og hvis der ikke er nogle opslåede stillinger som passer til beskrivelsen "passende arbejde" så behøver man ikke at søge.

Nogle gange skal man bare selv åbne op for dialogen for at det kan blive arrangeret  

Jeg har skam prøvet at tale min a-kasse til fornuft. Det gik ikke. Heldigvis har jeg skrevet de sidste to ansøgninger i mandags, så det er overstået. Det virker bare fjollet synes jeg. - Meget firkantet system. 

Anmeld

4. februar 2015

lineog4

naj88 skriver:

Jeg har skam prøvet at tale min a-kasse til fornuft. Det gik ikke. Heldigvis har jeg skrevet de sidste to ansøgninger i mandags, så det er overstået. Det virker bare fjollet synes jeg. - Meget firkantet system. 

Har jeg også prøvet. Og følte mig så dum. Var sågar til samtale om jobsøgning dagen før jeg skulle gå på barsel - lignede der en hval der dårligt kunne gå, så det var den mest surrealistiske samtale: hvad vil du søge i den nærmeste fremtid? Jeg tror jeg vil søge om en igangsættelse 

Anmeld

4. februar 2015

naj88

lineog4 skriver:

Har jeg også prøvet. Og følte mig så dum. Var sågar til samtale om jobsøgning dagen før jeg skulle gå på barsel - lignede der en hval der dårligt kunne gå, så det var den mest surrealistiske samtale: hvad vil du søge i den nærmeste fremtid? Jeg tror jeg vil søge om en igangsættelse 

Haha! Hvor er det langt ude. 

Jeg fik heldigvis lov til at klare den samtale over telefonen. 

Anmeld

4. februar 2015

Masig

De sagde det samme til mig sidst jeg var gravid og gik ledig. Jeg må indrømme, at jeg simpelthen ikke kunne få mig selv til at være uærlig overfor firmaerne, så jeg skrev i ansøgningen at jeg var gravid med termin den dato jeg nu havde... Jeg synes bare det er SÅ røvet over for firmaerne at vi skal søge på den måde... èt er at vi sidder derhjemme og skal skrive ansøgninger som i bund og grund er spild af tid, men fair nok, vi går jo hjemme så det er vel ok.... Men at arbejdsgiverne, som i forvejen har rigeligt at se til, skal spilde deres tid på den måde, synes jeg bare ikke er fair... Så ja jeg søgte de jobs jeg skulle, men jeg skrev altså at jeg var gravid...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.