Sagen er den, at jeg er gravid (35+5) og således går på barsel på lørdag. Ved årsskiftet færdiggjorde jeg et barselsvikariat, og jeg har derfor haft ca. 5 uger, hvor jeg har skullet skrive to ansøgninger om ugen.
Da jeg lige var blevet ledig kontaktede jeg min a-kasse for at få lidt råd og vejledning i forhold til jobsøgning så sent i graviditeten. De sagde, at jeg IKKE skulle skrive i mine ansøgninger, at jeg er gravid, og det fortryder jeg sådan set nu.
Jeg er blevet kaldt ind til to samtaler indtil videre og jeg føler mig seriøst som den største røv, når jeg siger "Hvor er det dejligt, at du ringer, men du skal bare vide, at jeg har termin om en måned". Det er på alle måder spild af deres tid og det har sådan set også været spild af min tid at skrive ansøgningen.
Jeg ved egentlig ikke hvad jeg ville med dette indlæg, jeg er bare helt vildt frustreret og føler mig så uærlig. Forhåbentlig tilgiver de mig, når jeg skal søge job om et års tid, og kan genkende mit navn i bunken. (Hvorfor kan man ikke bare hedde Hansen eller Jensen ligesom alle andre?)
Anmeld