Flexjob

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.811 visninger
12 svar
1 synes godt om
4. februar 2015

Anonym trådstarter

Hvor langt tid tager det at får ret til flexjob pga. psykiske/sociale årsager?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2015

minførste

For mig var det en lang proces! Fra vi snakkede om at det måske kunne blive resultatet til jeg blev godkendt gik der vel 3 år. 

Men der er jo lavet en del om på området så jeg ved ikke hvor længe det tager nu... Og det kommer helt sikkert også an på din kommune og sagsbehandler. 

Anmeld

4. februar 2015

Elgaard73

Jeg ved fra et par veninder, at det i vores kommune er en langsommelig proces.

De har været gennem den ene arbejdsprøvning efter den anden, læge konsultationer, undersøgelser, samtaler med alle mulige OSV. Fra start til slut, har de begge været igennem et forløb på omkring 3 år. Og det har ikke været en sjov omgang for dem. Og selv om at de nu begge er tilkendt flexjob, så er det svært for dem at finde et, så kommunen er stadig "efter dem".

Anmeld

4. februar 2015

l.kjoeller

Anonym skriver:

Kan være en lang proces da det afgørende  er om du er stationær.  Det vil sige om alt er afprøvet og at du aldrig kan blive bedre.

Anmeld

4. februar 2015

Chevro

Anonym skriver:

det er en længere proces desværre! 

Jeg kørte galt i starten af 2007 og blev godkendt til fleksjob midt i 2012. Men det var udelukkende pga at jeg har en hel mappe fuld af lægers undersøgelser og konstateringer. Samt psykologers viden omkring mine skader osv i hovedet.

jeg har fysiske årsager til min godkendelse - men desværre betvivler de ofte fleks når det handler om psykiske årsager, da det ikke er ligetil. 

Anmeld

4. februar 2015

Chevro

Anonym skriver:

Jeg nåede i mellemtiden at flytte hjemmefra på kollegie, påbegynde to uddannelser og tage en 3. uddannelse færdig. Være på hjerneskadecenteret til genoptræning i et halvt år - pga træthed At arbejde i en forretning i over et år, at flytte i lejlighed og være i arbejdsprøvning og afklaring - så købte jeg et hus lige inden godkendelse -  så jeg nåede en hel del!! 

Og idag er kravene endnu mere skærpede! Så medmindre du er over 40, så trækker de den så langt som de overhovedet kan 

Anmeld

4. februar 2015

Elgaard73

Chevro skriver:

Jeg nåede i mellemtiden at flytte hjemmefra på kollegie, påbegynde to uddannelser og tage en 3. uddannelse færdig. Være på hjerneskadecenteret til genoptræning i et halvt år - pga træthed At arbejde i en forretning i over et år, at flytte i lejlighed og være i arbejdsprøvning og afklaring - så købte jeg et hus lige inden godkendelse -  så jeg nåede en hel del!! 

Og idag er kravene endnu mere skærpede! Så medmindre du er over 40, så trækker de den så langt som de overhovedet kan 

Er det ikke kun ved førtidspension, at det med at være over/under 40 og de skærpede krav, gør sig gældende?

Anmeld

4. februar 2015

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

Min kæreste kørte galt i 2006 og har først fået tilkendt flexjob for et par måneder siden På trods af en ret høj fysisk mengrad.

Anmeld

4. februar 2015

Chevro

Elgaard73 skriver:

Er det ikke kun ved førtidspension, at det med at være over/under 40 og de skærpede krav, gør sig gældende?

Nej desværre ikke  

Anmeld

4. februar 2015

l.kjoeller

Vil mene chancerne er bedre efter reformen da den er målrettet mod de ekstra  svage som netop kun kan arbejde få timer.  Fik mit da jeg har skånebehov mht tid pga en fødselsskade.  Altså havde det været sådan i 25 år og man vidste det var stationær. Var så heldig at få en kanon sagsbehandler som kæmpede den igennem  på et halvt år med kun en jobprøvning. Men jeg var heldig.  Hvis man eksempelvis har en depression vil man stort set aldrig betragtes som stationær da det kan bedres så kommer meget an på baggrunden. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.