sommerc skriver:
Der er :
registerering i dk hunderegister
Sundhedsbog
Hvalpepakke
kostvejledning
pelsvejledning
påbegyndt renlighed- & lydighedstrænibg
kontrakt, support og garanti
ingen stamtavle, hvis man vil have stamtavle med er prisen 3000 kr mere.
Min kæreste vil gerne have en han..
Men hun har en tæve tilsalg for 9000kr med stamtavle fordi den har skønhedsfejl..
Hvad med ormekur? Skal den også ha det?
Nu har vi selv en hund uden stamtavle, så er ikke voldsomt inde i det der, men jeg er ret sikker på at man ikke kan fra- eller tilvælge en stamtavle. Enten er hunden født med stamtavle, eller også er den ikke. Man kan ikke selv vælge den... Så allerede dér ville jeg være mistænkelig over for opdrætteren...
Så vidt jeg ved så skal den have ormekur inden den bliver overdraget til køber.
Mht tæve/han spørgsmålet. Vi har en hanhund, og han er den sødeste og venligste hund, men vi skal have tæver fremover. Der er ikke samme "omsorgsinstinkt" som ved en tæve, og vi er godt nok trætte af at stoppe for hver meter på gåturen fordi han skal tisse/markere konstant - til trods for han er kastreret!!
Til gengæld slipper vi for løbetid...
Vi har altid haft tæver da jeg boede hjemme, og jeg vil vælge tæve fremover, kan ikke helt præcist sige hvorfor, men jeg synes bare deres sind er bedre, de er nemmere at opdrage på og som sagt synes jeg ofte de er lidt bedre til børn også... Vores hanhund kan sagtens acceptere børn, men han gider dem ikke rigtigt...