Opgive?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

644 visninger
7 svar
1 synes godt om
2. februar 2015

moaren

Lillebror fik en lille lur i bilen fra kl. 11-11.30 og skulle jo så forestille at sove middagslur nu, men i skrivende stund har han ligget/siddet i barnevognen en lille times tid og sover absolut ikke. Nu begynder han at blive ked. Hvad skal jeg gøre. Blive ved at putte ham, eller skal fyren op og så må han komme lidt før i seng?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2015

Bak

Moaren skriver:

Lillebror fik en lille lur i bilen fra kl. 11-11.30 og skulle jo så forestille at sove middagslur nu, men i skrivende stund har han ligget/siddet i barnevognen en lille times tid og sover absolut ikke. Nu begynder han at blive ked. Hvad skal jeg gøre. Blive ved at putte ham, eller skal fyren op og så må han komme lidt før i seng?

Hvor gammel er han? Jeg ville nok give op og så se, hvordan det går. Måske han kan hvile/sove om en times tid, hvis du prøver igen der. 

Anmeld

2. februar 2015

moaren

Bak skriver:

Hvor gammel er han? Jeg ville nok give op og så se, hvordan det går. Måske han kan hvile/sove om en times tid, hvis du prøver igen der. 

Hov, ja vigtig detalje  Han er 21 måneder. Jeg valgte at give det en sidste chance og trille en tur med vognen. Det gav pote og han faldt i søvn efter 15 min.  Note til selv; undgå køreture så tæt på middagsluren

Anmeld

2. februar 2015

TNBC

Her er han 25måneder og gjorde det samme i går. Sov lidt før 11, og han sov først igen kl.15, i 20minutter. 

Så lad ham være oppe hvis han er frisk, og hvis han bliver træt senere, så giv ham en lille lur. 

Du kan ikke tvige dem til at sove og de der powernaps er bare så irriterende.

Note: så lige at han sov.

Hvis det sker igen, så ryk sengetiden en time, så er der større chance for at han kan falde i søvn.

Anmeld

2. februar 2015

Bak

Moaren skriver:

Hov, ja vigtig detalje  Han er 21 måneder. Jeg valgte at give det en sidste chance og trille en tur med vognen. Det gav pote og han faldt i søvn efter 15 min.  Note til selv; undgå køreture så tæt på middagsluren

Hehe, ja power naps kan virkelig ødelægge rytmen 

Anmeld

2. februar 2015

Sprit25

Jeg står så med en på 10 mdr som ikke har sovet siden 9.30:/ 

Anmeld

2. februar 2015

TNBC

Sprit25 skriver:

Jeg står så med en på 10 mdr som ikke har sovet siden 9.30:/ 

Har jeg prøvet, fra 7 om morgnen til lige omkrig 14. Hun nægtede at sove, men kl.14 faldt hun i søvn mens jeg skiftede hende. Og sov en lille time.w

Anmeld

2. februar 2015

moaren

Yurie skriver:

Her er han 25måneder og gjorde det samme i går. Sov lidt før 11, og han sov først igen kl.15, i 20minutter. 

Så lad ham være oppe hvis han er frisk, og hvis han bliver træt senere, så giv ham en lille lur. 

Du kan ikke tvige dem til at sove og de der powernaps er bare så irriterende.

Note: så lige at han sov.

Hvis det sker igen, så ryk sengetiden en time, så er der større chance for at han kan falde i søvn.

Vi skulle en tur til ørelæge (som er 40 min væk) og det var kl. 11.50, så han faldt selvfølgelig i søvn. Jeg havde jo tænkt at der var et rigtig dumt tidspunkt, men den ene gang gik det nok. Og når man har sovet 30 min, været hos lægen i 15 min, sat ud i bilen igen, køre 40 min, middagsmad og så ud og sove igen, så er det jo ikke fordi man er synderlig træt. 

Nu vil jeg hente ham ind igen, ellers bliver det for sent 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.