engelsk eksamen. og dansk ordblind

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.334 visninger
1 svar
1 synes godt om
2. februar 2015

Anonym trådstarter

Hej der er sådan at jeg skal op til engelsk eksamen. Og jeg har dumpet den en gang... jeg er ordblind og når det kommer til engelsk står jeg helt af jeg ved ikke om det kunne have en samling engelsk har jeg meget svært ved at udtale tingene og skrive sætninger .  Når det er dansk jeg er ordblind... Har har en del ord jeg har det svært ved at stave til  osv... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2015

Lisette W

Er du ordblind på dansk er du også ordblind på engelsk, tysk og alle andre sprog. Hvilket niveau skal du til eksamen på? Gymnasium, HF eller andet? 

Jeg er selv ordblind, og er dumpet skriftlig engelsk med et brag både i folkeskolen og på HF, mundtlig er jeg lige netop bestået på grund af grundig analyse af de tekster jeg havde trukket. Men på trods af det er jeg nu ved at skrive mit speciale på en lang videregående uddannelse, hvor størstedelen af materialet har været på engelsk. Det har kun kunne lade sig gøre, fordi jeg har fået en ordblinderygsæk med elektroniske hjælpemidler på universitetet samt ordblindeundervisning på Hovedstadens Ordblindeskole i netop engelsk.

Du skal lære at afkode hvilke bogstaver der giver hvilken lyd på engelsk, og det tager tid når man er ordblind, så du har brug for undervisning der netop er designet til ordblinde. Du har også brug for de elektroniske hjælpemidler der kan hjælpe dig med at skrive og læse på engelsk.

Det handler også om at ture prøve at tale engelsk, også selv om der er masser af ord man ikke kan huske, så må man forsøge at forklare sig uden om de manglende ord. Se en masse engelske serier, og prøv at gentage nogle af sætningerne. Min kæreste og jeg taler tit kun engelsk til hinanden for at træne mit engelsk, og det hjælper rigtig meget.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.