Sover jeres børn i samme værelse ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. februar 2015

Milas14

Vi er lidt i pladsmangel her, så min dreng på 7 år og lillebror på 11 mdr deler værelse. Det fungere fint her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2015

sne190810

Her sover aller vores 3 piger i samme værelse, og skal også fortsætte med det i noget tid endnu.

Som andre skriver, så tror jeg de syntes det er dejligt trygt at kunne høre hinanden, og ved også at de nogle gange hvis de vågner i natten en af dem, så ligger sig op hos en af de andre og putter. Om morgenen når de vågner, leger de tit inde på værelset en halv til hel time inden de kommer ind og vækker os voksne. Det ret hyggeligt, at ligge og høre på inde fra vores voksne seng.  

Eneste ulempe dog, det er at hvis den ene vågner mega tidligt en dag, så vågner de andre også mega tidligt. Kan være lidt af en udfordring, når man har to børn som er B-mennesker og et A-menneske barn 

De er hhv 4 og 5 år. 

Anmeld

2. februar 2015

Clisolka

sne190810 skriver:

Her sover aller vores 3 piger i samme værelse, og skal også fortsætte med det i noget tid endnu.

Som andre skriver, så tror jeg de syntes det er dejligt trygt at kunne høre hinanden, og ved også at de nogle gange hvis de vågner i natten en af dem, så ligger sig op hos en af de andre og putter. Om morgenen når de vågner, leger de tit inde på værelset en halv til hel time inden de kommer ind og vækker os voksne. Det ret hyggeligt, at ligge og høre på inde fra vores voksne seng.  

Eneste ulempe dog, det er at hvis den ene vågner mega tidligt en dag, så vågner de andre også mega tidligt. Kan være lidt af en udfordring, når man har to børn som er B-mennesker og et A-menneske barn 

De er hhv 4 og 5 år. 

Haha ja, det er skønt at høre dem hygge inden de kommer og vækker os forældre  Eneste problem er dog, at den lille (endnu) ikke har luret af, hvordan han kommer ud af tremmesengen, så han står og hopper og griner af sin storesøster - hvis altså hun ikke kravler op til ham og hygger 

Anmeld

3. februar 2015

Lunae

Blop2 skriver:

På nuværende tidspunkt sover begge vores unger i hver deres seng i soveværelset. Storebror er 3 år og lillesøster er 5,5 måned.

Vores den store vil bare ikk sove på hans værelse, vi har forsøgt flere gange og også forskellige putte rutiner. Han er simpelthen mest tryg hos os.

Vi fortalte han idag, at når lillesøster skal sove på eget værelse, så skal du også. Så siger han, jeg vil gerne sove ved lillesøster.

Kom så til, at tænke på om han/de måske ville have det godt med måske at sove på samme værelse. Så han/de ikke føler de sover alene, og derved føler sig mere trygge.

Vi har to børneværelser så tænkte på, at lave et til legeværelset og et til puttetrum.

Andre hvor ungerne sover sammen, og det bare er perfekt for jeres børn?

vil gerne høre råd fra jer andre, som har prøvet at putte ungerne sammen.

Herhjemme har vi prioriteret ét stort børneværelse fremfor to små. Så vores unger sover sammen og de elsker det! Der har aldrig været nogen problemer og hver gang jeg spørger den ældste (4,5 år) om hun ikke gerne ville have hendes eget værelse, svarer hun nej, for hende og hendes lillebror passer på hinanden  lillebror er halvandet år.

vores tanke er, at de får hver deres værelse, når vi flytter og der går nok en 2-3 år endnu

Anmeld

3. februar 2015

Lukas&Liam<3

Her sover de også sammen

de første dage vækkede de hinanden hvis der var noget, men nu sover de fra det hele..

her bliver de nød til at sove sammen, men havde ikke valgt anerledes hvis vi havde haft et ekstra værelse

Anmeld

3. februar 2015

Skouboe

Vores piger på 4,5 og 6 deler værelse fordi de gerne vil, ikke pga plads og det går i det store og hele fint.

Anmeld

3. februar 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Ja, vores har altid sovet sammen og de er nu 7 1/2 år og 6 år                   

Anmeld

3. februar 2015

Blop2

Tror ikke vores får de store problemer med, at vække hinanden da de jo sover sammen nu bare i soveværelset. Den store vågner ikke engang når lillesøster skal have flaske om natten, selvom hun til tider bliver pænt sur når flaskevameren er for langsom;o)

Vores søn er bare så usikker/utryg ved at sove alene. Der er mørkt, og jeg kommer til at græde siger han. Så tror han vil føle sig mere tryg, når lillesøster ligger ved siden af.

Anmeld

3. februar 2015

DBB

Blop2 skriver:

På nuværende tidspunkt sover begge vores unger i hver deres seng i soveværelset. Storebror er 3 år og lillesøster er 5,5 måned.

Vores den store vil bare ikk sove på hans værelse, vi har forsøgt flere gange og også forskellige putte rutiner. Han er simpelthen mest tryg hos os.

Vi fortalte han idag, at når lillesøster skal sove på eget værelse, så skal du også. Så siger han, jeg vil gerne sove ved lillesøster.

Kom så til, at tænke på om han/de måske ville have det godt med måske at sove på samme værelse. Så han/de ikke føler de sover alene, og derved føler sig mere trygge.

Vi har to børneværelser så tænkte på, at lave et til legeværelset og et til puttetrum.

Andre hvor ungerne sover sammen, og det bare er perfekt for jeres børn?

vil gerne høre råd fra jer andre, som har prøvet at putte ungerne sammen.

Mine to ældste (3 og 6) sover sammen, vi har som du beskriver lavet funktionsopdelte værelser. Og jeg synes det fungere fint, voksne sover altid sammen, så synes det er meget naturligt at børn også gerne vil. I nær fremtid er planen, at deres lillesøster på 16mdr. også rykker derind. Jeg synes det er en super løsning, tror det giver søskende noget at have lidt tid alene hver aften, også er det jo en rigtig fin måde at lære børn at sove uden en voksen.

Anmeld

3. februar 2015

Bshizzle

Jeg har 2 drenge på 9 år og 3 år.. 

De har begge hver deres værelse.. Men faktisk elsker de at sove på den ældste's værelse sammen 

(Dog kan den ældste klage over lillebror hvis han snorker for højt.. Haha). 

Men vi havde nemlig det problem at den mindste begyndte at stå op hver nat og løbe ind til os i soveværelset.. 

Han VILLE sove hos os...

Men så prøvede vi at sætte dem sammen, og nu sover den mindste faktisk igennem hver nat 

Men det er ikke noget det skal vare ved.. Men nu prøver vi det i en periode. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.